Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-24, 11:51
  #1
Medlem
wowvadintressants avatar
Köpte häromdagen tre par underkläder på HM, gick på 90 spänn eller nåt liknande. Hade bråttom.

- Kvitto?
- Nej, tack, det är bra.

Då tar sig den här lilla fågeln i kassan sig ton och utbrister ”jo, men ta med dig kvittot!”

Jag tyckte det var lite märkligt men tänkte inte så mycket på det då. Men nu undrar jag varför.

Såg jag ut som en lodis? Tyckte hon det förelåg risk för att jag skulle bli stoppad av vakt?

Har ni varit med om liknande?
Citera
2017-11-24, 11:56
  #2
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
Köpte häromdagen tre par underkläder på HM, gick på 90 spänn eller nåt liknande. Hade bråttom.

- Kvitto?
- Nej, tack, det är bra.

Då tar sig den här lilla fågeln i kassan sig ton och utbrister ”jo, men ta med dig kvittot!”

Jag tyckte det var lite märkligt men tänkte inte så mycket på det då. Men nu undrar jag varför.

Såg jag ut som en lodis? Tyckte hon det förelåg risk för att jag skulle bli stoppad av vakt?

Har ni varit med om liknande?

Kanske om du ville lämna tillbaks dom? du sa själv att du hade bråttom så hon kanske bara var snäll
Citera
2017-11-24, 11:58
  #3
Medlem
wowvadintressants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
Kanske om du ville lämna tillbaks dom? du sa själv att du hade bråttom så hon kanske bara var snäll
Men det var ju ett trepack kallingar...
Citera
2017-11-24, 12:00
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowvadintressant
Köpte häromdagen tre par underkläder på HM, gick på 90 spänn eller nåt liknande. Hade bråttom.

- Kvitto?
- Nej, tack, det är bra.

Då tar sig den här lilla fågeln i kassan sig ton och utbrister ”jo, men ta med dig kvittot!”

Jag tyckte det var lite märkligt men tänkte inte så mycket på det då. Men nu undrar jag varför.

Såg jag ut som en lodis? Tyckte hon det förelåg risk för att jag skulle bli stoppad av vakt?

Har ni varit med om liknande?

Har du inte viktigare saker att tänka på i ditt liv?
Givetvis brydde hon sig bara om dig - hon var rädd för att du skulle bli mobbad eftersom du köper kallingar på H&M.
Citera
2017-11-24, 12:01
  #5
Medlem
aftonblaskans avatar
Hon ville bara djävlas med dig
Citera
2017-11-24, 12:06
  #6
Medlem
StenSaxPungs avatar
Påminner du ens lite svagt om en lodis?Eller kanske uppträde du en liten gnutta nervöst/misstänkt?

Gå gärna tillbaka och fråga henne. Blir väl kanske en märklig situation men vafan, det gör väl inget. Både du och vi vill ju veta.

Kanske var det någon defekt på typ var femtionde par och chefen var snål och ville sälja dem ändå.
Citera
2017-11-24, 13:38
  #7
Medlem
Hon kanske skojade, hur sa du till henne när du sa att du inte ville ha kvittot? Hon kanske uppfattade dig som ironisk.
Citera
2017-11-24, 14:10
  #8
Medlem
VemSaDets avatar
När jag stod i kassan förut, så brukade man höra "oj 33kr?" Då brukade jag tvinga på dem kvittot.
Brukade även tvinga på kvittot till dryga folk, eller folk som ser ut att gnälla i efterhand.
Brukade även tvinga på kvittot till folk som inte kunde språket så bra och såg ut som frågetecken.

Så jag antar att TS är något det jag nämnt ovan.
När man träffar/hanterar människor dagligen vet man vem som är vad o inte
Citera
2017-11-25, 05:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
När jag stod i kassan förut, så brukade man höra "oj 33kr?" Då brukade jag tvinga på dem kvittot.
Brukade även tvinga på kvittot till dryga folk, eller folk som ser ut att gnälla i efterhand.
Brukade även tvinga på kvittot till folk som inte kunde språket så bra och såg ut som frågetecken.

Så jag antar att TS är något det jag nämnt ovan.
När man träffar/hanterar människor dagligen vet man vem som är vad o inte

Just så, de har säkerligen ofta besvär med kunder som kommer och gnäller och inte har kvitto med. Det vet såklart ingen men TS kanske stämde överens med profilen.
Citera
2017-11-25, 05:46
  #10
Avstängd
Kollade du så det inte händelsevis stod ett telenummer på baksidan?
Citera
2017-11-25, 10:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
När jag stod i kassan förut, så brukade man höra "oj 33kr?" Då brukade jag tvinga på dem kvittot.
Brukade även tvinga på kvittot till dryga folk, eller folk som ser ut att gnälla i efterhand.
Brukade även tvinga på kvittot till folk som inte kunde språket så bra och såg ut som frågetecken.

Så jag antar att TS är något det jag nämnt ovan.
När man träffar/hanterar människor dagligen vet man vem som är vad o inte


du kan inte tvinga ett skit. Rättare sagt, du har inte rätt att tvinga något till någon. Det ni däremot borde ha gjort eller kan göra är att informera att utan kvitto har de ingen rätt att reklamera något.
Citera
2017-11-25, 11:52
  #12
Avstängd
creepingdeaths avatar
gissningsvis får hon hantera ett antal personer varje dag som försöker lämna tillbaka eller byta varor utan att ha kvitto, det underlättar alltså om folk tar kvitto.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback