Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 10:38
  #1
Avstängd
är det någon som är insatt i det här ämnet och skulle vilja berätta lite historia för jag vill gärna bli mer insatt i ämnet. var började det nånstans? hur transporteras det osv? skulle jag gissa på nåt så är flygvapnet rätt så inblandade vad gäller transporten m.m?
Citera
2017-11-24, 11:00
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Använder de heroin för eget bruk? Konstigt isåfall, amfetamin är ju en lämpligare drog i krig.
Citera
2017-11-24, 11:09
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Använder de heroin för eget bruk? Konstigt isåfall, amfetamin är ju en lämpligare drog i krig.
nja jag vet inte alls hur det ser ut med användandet osv...och visst har du rätt om man krigar så vill man ju ha typ speed eller amfetamin sånt som gör en pigg..sånt använder ju talibanerna, dom har någon speciell drog dom tar där borta.

försöker inte måla all militär som knarkare för så är det ju inte, inte riktigt det jag är inne på , jag är intresserad av handeln som pågår..ända sen invasionen i mellanöstern och afrika så har graferna exploderat i höjden med herointillverkningen osv. måste finnas en svart marknad där som "svarta hattar" inom militären är inblandade i...dom svarta pengarna som dom tjänar går säkert till "black ops" m.m
Citera
2017-11-24, 11:10
  #4
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmedakbar
nja jag vet inte alls hur det ser ut med användandet osv...och visst har du rätt om man krigar så vill man ju ha typ speed eller amfetamin sånt som gör en pigg..sånt använder ju talibanerna, dom har någon speciell drog dom tar där borta.

försöker inte måla all militär som knarkare för så är det ju inte, inte riktigt det jag är inne på , jag är intresserad av handeln som pågår..ända sen invasionen i mellanöstern och afrika så har graferna exploderat i höjden med herointillverkningen osv. måste finnas en svart marknad där som "svarta hattar" inom militären är inblandade i...dom svarta pengarna som dom tjänar går säkert till "black ops" m.m
Afghaner tuggar väl khat, eller är det bara i Somalia man gör det?
Citera
2017-11-24, 11:31
  #5
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Afghaner tuggar väl khat, eller är det bara i Somalia man gör det?

Afghanistan är världens, i särklass, största opiumproducent. Opium och opiumderivat är vanliga och billiga och används därför i stor utsträckning.
Citera
2017-11-24, 11:33
  #6
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Afghanistan är världens, i särklass, största opiumproducent. Opium och opiumderivat är vanliga och billiga och används därför i stor utsträckning.
Aa, tänkte på opium faktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback