Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 08:37
  #1
Avstängd
Tjena, tänkte allmänt nu surfar man blocket lite kring telefoner ser man alltid nån som köper "trasiga/defekta iphones"

Vad är syftet? Att köpa billigt, laga sen sälja dyrare? Eller?

Har nämligen en sönder iphone som ej går sätta på samt sprucken skärm som jag har lust sälja iväg för nån tusen eller så, men har ju kvar bilder osv på luren så känns risky men och andra sidan kommer telefonen aldrig funka för mig igen iallafall.

Tycks?
Citera
2017-11-24, 08:40
  #2
Avstängd
56Kmodems avatar
Finns säkert pervon som köper i hopp om att hitta något saftigt i dom.
Citera
2017-11-24, 10:06
  #3
Medlem
japanskbruds avatar
Det mesta går att laga om man inte är helt tappad bakom en vagn. Turkbodar brukar ju ha en lapp eller text i fönstret med "vi lagar din iphone ..bla bla
Citera
2017-11-24, 10:16
  #4
Medlem
XaoqcHs avatar
Återvinning. Mobiler innehåller värdefulla metaller.
Citera
2017-11-24, 10:55
  #5
Medlem
Möjligen ska de användas i brott. Eventuell spårning leder då till förra ägaren och inte till brottslingarna.
Citera
2017-11-24, 11:47
  #6
Medlem
hippilis avatar
Mest troligt att dom köps för några hundra och lagas sedan säljs. Men för dom som har känsliga bilder och annat kan dom spridas ut på nätet jag säljer aldrig en mobil den brinner upp!
Citera
2017-11-24, 17:23
  #7
Avstängd
både det här med att de kan användas för brott och komma åt känslig information osv kan faktiskt stämma speciellt när det gäller smartphones och dem vill köpa upp dem för ett par hundra, då är det något snett, men finns de som vill laga telefonen och sälja för dyrare (som en original helt enkelt)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback