Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-20, 19:22
  #13
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilpop
Innan ni hänger mig, ja jag har läst många trådar angående detta. Fast ingen överensstämmer med min direkt. Mitt mål med Thailand är att få komma bort från hamsterhjulet här hemma och att TRÄNA.
Vill gå ner skapligt i fett så en morgonpromenad/joggning följt av ett gympass. Sedan hitta på någon aktivitet som snorkling/dykning eller något sevärt. Sedan på eftermiddagen köra ett till pass eller löpning. Fest är absolut inget som måste finnas eller prostitution.
Har som sagt några ställen uppskrivna men tänkte kolla vad ni läser anser vad som passar mig om ni varit där?
Tack.
Ett mindre tips är att vänja sig vid mycket chili i maten, ett vanligt sätt att bränna fett hos damerna i Thailand. Och man får samtidigt bra fart på blodcirkulationen med...

Ha kul och en trevlig resa.
Citera
2017-12-23, 07:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ett mindre tips är att vänja sig vid mycket chili i maten, ett vanligt sätt att bränna fett hos damerna i Thailand. Och man får samtidigt bra fart på blodcirkulationen med...

Ha kul och en trevlig resa.

Dock, den förbränningsökande effekten av chilli är rätt marginell...
Citera
2017-12-23, 07:56
  #15
Medlem
Jag rekommenderar Patong i Phuket. Allt finns.
Citera
2017-12-26, 14:58
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Dock, den förbränningsökande effekten av chilli är rätt marginell...
Aptiten påverkas också.
Citera
2017-12-29, 07:04
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabbagewarrior.
Aptiten påverkas också.

Ja, helt rätt, dock vet jag inte hur mycket, däremot är hunger bara en känsla som man kan med lite karaktär förtränga rätt länge
Citera
2017-12-30, 01:01
  #18
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Ja, helt rätt, dock vet jag inte hur mycket, däremot är hunger bara en känsla som man kan med lite karaktär förtränga rätt länge
Inte i Thailand, där är "mat = socialt umgänge"
Tycker det äts mest hela tiden när man skall umgås med släkt och vänner
och då är det timmar det handlar om.
Men vad står man inte ut med för de små liven, och ju mindre Thai man förstår desto
mer avslappnande är det med dessa middagar
Citera
2017-12-31, 03:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Inte i Thailand, där är "mat = socialt umgänge"
Tycker det äts mest hela tiden när man skall umgås med släkt och vänner
och då är det timmar det handlar om.
Men vad står man inte ut med för de små liven, och ju mindre Thai man förstår desto
mer avslappnande är det med dessa middagar

Ja, lite så är det väl, men under såna tillfällen har jag satsat på kyckling och grönsaker, samt lightdryck för att hålla kalorierna nere.

Dock förstår/pratar jag tillräckligt med Thai för att inte kunna slappna av
Citera
2024-02-07, 06:36
  #20
Medlem
Varför åker man utomlands och tränar ??? Är det på nått vis ett sätt använda hälsobidraget på firman man jobbar ???
Åka utomlands gör man väll för semester och inte svettas å få träningsvärk

Aldrig fattat mig på betala 25tkr för åka utomlands och träna !!!!! Typ gratis träna hemma i Sveriges på utegym
Citera
2024-02-07, 08:30
  #21
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Varför åker man utomlands och tränar ??? Är det på nått vis ett sätt använda hälsobidraget på firman man jobbar ???
Åka utomlands gör man väll för semester och inte svettas å få träningsvärk

Aldrig fattat mig på betala 25tkr för åka utomlands och träna !!!!! Typ gratis träna hemma i Sveriges på utegym

Tja, vad väljer man om man nu har både ekonomin och tiden?

Du tror inte att man gör något annat än att träna även om man nu säger att det är huvudsyftet?

Att stanna i gråa och kalla Svedala med all tristess och gå på olika gym bara för att see våra nysvenskar spänna sig och sen droppa förbi Willy's för att handla lite och sen kika på Bingolotto ELLER väljer du värme, god mat, goda förutsättningar för olika typer av träning speciellt Muay Thai och liknande, ha så mycket kul som du nu har råd med att ha enligt vad som är kul för just dig, vara ute hela tiden, träffa människor, och ha jävligt kul under tiden som du tränar?

Med jämna mellanrum så dyker det upp sådana som dig som hela tiden hänvisar till att "spara pengar" och "varför ödsla pengar på x när du kan göra samma i Svedala?"......

Jag förstår att det största målet i livet för vissa är att jobba, sova, spara så man har på banken och få en hyfsad pension "för då minsann skall jag leva livet....." bara för att upptäcka hur lite pension man egentligen får samtidigt som hälsan sviktar pga ålder.

Andra har andra helt prioriteringar och/eller har helt andra förutsättningar och mål i livet än villa, vovve, Volvo och vågar mer än andra som knappt vågar sig på mer än en charter till Oslo.

Varför stanna i Svedala om man kan upptäcka mycket mer i livet?
Citera
2024-02-07, 14:08
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Tja, vad väljer man om man nu har både ekonomin och tiden?

Du tror inte att man gör något annat än att träna även om man nu säger att det är huvudsyftet?

Att stanna i gråa och kalla Svedala med all tristess och gå på olika gym bara för att see våra nysvenskar spänna sig och sen droppa förbi Willy's för att handla lite och sen kika på Bingolotto ELLER väljer du värme, god mat, goda förutsättningar för olika typer av träning speciellt Muay Thai och liknande, ha så mycket kul som du nu har råd med att ha enligt vad som är kul för just dig, vara ute hela tiden, träffa människor, och ha jävligt kul under tiden som du tränar?

Med jämna mellanrum så dyker det upp sådana som dig som hela tiden hänvisar till att "spara pengar" och "varför ödsla pengar på x när du kan göra samma i Svedala?"......

Jag förstår att det största målet i livet för vissa är att jobba, sova, spara så man har på banken och få en hyfsad pension "för då minsann skall jag leva livet....." bara för att upptäcka hur lite pension man egentligen får samtidigt som hälsan sviktar pga ålder.

Andra har andra helt prioriteringar och/eller har helt andra förutsättningar och mål i livet än villa, vovve, Volvo och vågar mer än andra som knappt vågar sig på mer än en charter till Oslo.

Varför stanna i Svedala om man kan upptäcka mycket mer i livet?


Nja jag föredrar dricka alkohol åka slalom bada hyra schyst sportbil gå på porrklubb inte fan åka å svettas det kan jag göra i svedala på nått jävla muppgym….

Tack för svaret
Nu mår jag bättre
Citera
2024-02-07, 16:47
  #23
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Nja jag föredrar dricka alkohol åka slalom bada hyra schyst sportbil gå på porrklubb inte fan åka å svettas det kan jag göra i svedala på nått jävla muppgym….

Tack för svaret
Nu mår jag bättre

Tack, då vet vi.
Citera
2024-02-07, 19:45
  #24
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Tack, då vet vi.


55 jag förstod inte heller att det var slalom han var ute efter.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2892963

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback