Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 02:45
  #1
Medlem
http://www.dt.se/dalarna/falun/man-s...nen-pa-fri-fot

Citat:
Vid 22.50-tiden larmades polisen till Vattugränd i centrala Falun. En man i 30-årsåldern hade blivit skjuten.

– Målsägande är förd med ambulans till sjukvården. Jag kan inte säga något om skadeläget men han var vid liv när han åkte. Han ska ha blivit skjuten i övre delen av bålen, säger Dan Sööder, vakthavande befäl vid polisens regionledningscentral.

Så vad kan ha hänt här då? En sen torsdagskväll mitt i centrala Falun?



————————————————————————-
Häktningsframställan:
(FB) Man skjuten i centrala Falun 23/11 -17

/Mod
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-11-28 kl. 21:03.
Citera
2017-11-24, 05:00
  #2
Medlem
Universells avatar
https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...-forsok-Falun/

Citat:
På platsen anträffas en man född -85 skottskadad

Låter bedrövligt om det ska behöva bli skjutningar i Falun nu också
Citera
2017-11-24, 05:07
  #3
Medlem
Utifrån den information jag har fått, så ska dådet ha kopplingar till Hells Angels. Vapnet som ska ha använts ska ha klassats som "grovkalibrigt".
Citera
2017-11-24, 07:30
  #4
Medlem
AslakVikingssons avatar
Falun brukar väl va en lugn stad utan massa skjutningar annars?
Citera
2017-11-24, 07:41
  #5
Medlem
Falun har haft sin beskärda del våld, men sista åren har det varit relativt lugnt.
Citera
2017-11-24, 09:41
  #6
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parven1891
Utifrån den information jag har fått, så ska dådet ha kopplingar till Hells Angels. Vapnet som ska ha använts ska ha klassats som "grovkalibrigt".


Var det inte Outlaws som hade ett mindre krig med HA i Falun för några år sedan som slutade med mordförsöksdomar, fängelsestraff och en upplösning av Outlaws? Som jag minns det så ville HA starta upp i Falun men blev motarbetade, kan det röra sig om en förlängning av detta?
Citera
2017-11-24, 10:33
  #7
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Var det inte Outlaws som hade ett mindre krig med HA i Falun för några år sedan som slutade med mordförsöksdomar, fängelsestraff och en upplösning av Outlaws? Som jag minns det så ville HA starta upp i Falun men blev motarbetade, kan det röra sig om en förlängning av detta?
Är säkert som dom flesta skjutningarna i sverige. En kränkt invandrare..
Citera
2017-11-24, 11:25
  #8
Medlem
AllarNs avatar
Skjutna mannen i Falun har gängkopplingar

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gangkopplingar

Den skjutna mannen är född 1985 och är hemmahörande i Falun. Han har avtjänat ett fängelsestraff för grovt vapenbrott och dömts för vapenbrott samt fått strafföreläggande för rattfylla, ringa narkotikabrott och för att ha burit kniv.
Citera
2017-11-24, 12:33
  #9
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Falun brukar väl va en lugn stad utan massa skjutningar annars?

Var ganska mycket skit för några år sen, mord, gängbråk och mcligor. Nu har det dock varit rätt lugnt sista tiden. Trist om det ska bli massa bråk och skit igen
Citera
2017-11-24, 12:34
  #10
Medlem
Jag tror att parven1891 nog inte är helt ute och cyklar med tanke på vem den skjutne är.
Citera
2017-11-24, 12:45
  #11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Jag tror att parven1891 nog inte är helt ute och cyklar med tanke på vem den skjutne är.

Vem är det som har blivit påskjuten?
Citera
2017-11-24, 12:46
  #12
Medlem
Var ett jävla pådrag igår kväll när jag gick ut med hunden :/ Någon som vet vem den skadade är och vilka som ligger bakom. Usch hemskt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback