Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 17:57
  #109
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7AA
Det här är så dåligt och barnsligt. Tänk om jag konsekvent kallade dig för Schubertollini för att antyda att du är fascist. Skulle jag vinna några debattpoäng med ett så infantilt tilltag?

Väx upp.

Hur vet du att vi kallar diktatorn för Putler? du verkar ju vara ny här på forum???

Men du har rätt. visst är putler riktigt barnslig, han tror ju han lever kvar i gamla Sovjet, kallade kollapsen av detsamma för " ett gigantiskt misstag, och en tragedi"
Citera
2017-11-30, 18:50
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
han tror ju han lever kvar i gamla Sovjet, kallade kollapsen av detsamma för " ett gigantiskt misstag, och en tragedi"
Nej, nu ägnar du dig åt citatförfalskning. Han sade inte alls att det var ett "misstag" - tvärtom sade han (i det talet) bland annat att, även om kollapsen var "en av seklets största geopolitiska katastrofer", så innebar den samtidigt att samhället då skapade energin för ett "nytt och friare liv" och att de sökte "en väg att bygga ett demokratiskt, fritt och rättvist samhälle". Han sade även att det var hans övertygelse att "demokratiska värden inte är mindre viktiga än ekonomisk framgång eller folkets välfärd".

https://www.youtube.com/watch?v=nTvswwU5Eco

(Det finns engelsk textning om man klickar på inställningarna).
Citera
2017-11-30, 19:15
  #111
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Hur vet du att vi kallar diktatorn för Putler? du verkar ju vara ny här på forum???
Du är ju "nyare"
Draken55
Reg: Aug 2017
7AA
Reg: May 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men du har rätt. visst är putler riktigt barnslig, han tror ju han lever kvar i gamla Sovjet, kallade kollapsen av detsamma för " ett gigantiskt misstag, och en tragedi"

Nej. Han vet var han bor. Han vet också var han vill dö. I ett fint land som annekterat Ukraina
Citera
2017-11-30, 19:20
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7AA
Nej, nu ägnar du dig åt citatförfalskning. Han sade inte alls att det var ett "misstag" - tvärtom sade han (i det talet) bland annat att, även om kollapsen var "en av seklets största geopolitiska katastrofer", så innebar den samtidigt att samhället då skapade energin för ett "nytt och friare liv" och att de sökte "en väg att bygga ett demokratiskt, fritt och rättvist samhälle". Han sade även att det var hans övertygelse att "demokratiska värden inte är mindre viktiga än ekonomisk framgång eller folkets välfärd".

https://www.youtube.com/watch?v=nTvswwU5Eco

(Det finns engelsk textning om man klickar på inställningarna).

det misstaget och den stora katastrofen han menar, vilket han har nämnt på ett flertal utfrågningar av pressen och liknande är: Då sovjetunionen imploderade hade ryska federationen hux flux ett mycket stort antal av sina medborgare som nu levde utomlands i andra länder.
Citera
2017-11-30, 19:24
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det misstaget
Jag upprepar - han sade inte "misstaget".
Citera
2017-11-30, 19:45
  #114
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7AA
Nej, nu ägnar du dig åt citatförfalskning. Han sade inte alls att det var ett "misstag" - tvärtom sade han (i det talet) bland annat att, även om kollapsen var "en av seklets största geopolitiska katastrofer", så innebar den samtidigt att samhället då skapade energin för ett "nytt och friare liv" och att de sökte "en väg att bygga ett demokratiskt, fritt och rättvist samhälle". Han sade även att det var hans övertygelse att "demokratiska värden inte är mindre viktiga än ekonomisk framgång eller folkets välfärd".

https://www.youtube.com/watch?v=nTvswwU5Eco

(Det finns engelsk textning om man klickar på inställningarna).

Intressant att se hela klippet. Det verkar som att Putler, vid den tidpunkten, faktiskt, stod mitt emellan "Hinna ikapp Väststadiet" och "utvidga imperiestadiet". Observera att publikreaktionerna kan tyda på att publiken redan hunnit in på "utvidga imperiestadiet". För den högsta ryska statsledningen så skedde nog detta några år senare, troligen 2007. Detta år försökte också Putler att få NATO att frivilligt stoppa sin utvidgning, utan att lyckas med det. Därför utfärdade han också en skarp varning till väst under säkerhetskonferensen i München samma år. Redan 2008 kom sedan Georgienkriget och resten av historien vet vi.
Citera
2017-12-01, 15:05
  #115
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du är ju "nyare"
Draken55
Reg: Aug 2017
7AA
Reg: May 2017

Nej. Han vet var han bor. Han vet också var han vill dö. I ett fint land som annekterat Ukraina


Bullshit, som alltid från dig/ er diktatorkramare, denna sign är ju den nyligen utslängde, att han tydligen haft 2 sign, ännu ett regelbrott?
Citera
2017-12-01, 15:38
  #116
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Vill inte outa mig men har studerat Sovjet och Ryssland i över 40 år. Känner tom några av Mannerheims nära bekanta.
Min släkts närmaste vänner har styrt Finland i 100 år✍

Då måste, förstås Ryssland olagliga annektering av Krim, Plus en massa annat sedan 2007 gjort dig "så överraskad", för "Ryssland är ju inte alls intresseras av att erövra territorium" , eller? Och Ryssland var heller inte intresserad av att erövra territorium 1939, nä just det, det var ju "bara för deras egen territoriella säkerhet", alltså samma argument som idag!

Större är nog sannolikheten att du är nära släkt med Urho Kekkonen. Han kunde också, iof, Ryssland, dock som en underdånig nödlösning som passade även Kreml.
Citera
2018-04-07, 23:07
  #117
Avstängd
VaTeFaireFoutres avatar
Om jag var Putin skulle jag ta tillbaka Alaska, det är precis som Krim ryskt territorium.

Tror inte Turncoat Trump kommer göra nått åt saken, han har fullt upp med Kina och den judiska lobbyn.
Citera
2018-04-08, 10:51
  #118
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaTeFaireFoutre
Om jag var Putin skulle jag ta tillbaka Alaska, det är precis som Krim ryskt territorium.

Tror inte Turncoat Trump kommer göra nått åt saken, han har fullt upp med Kina och den judiska lobbyn.

Jo, Putler vill nog "ta tillbaka" det mesta, och landsförrädiska nissar som dig jublar förstås.
Citera
2018-04-08, 13:06
  #119
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaTeFaireFoutre
Om jag var Putin skulle jag ta tillbaka Alaska, det är precis som Krim ryskt territorium.

Tror inte Turncoat Trump kommer göra nått åt saken, han har fullt upp med Kina och den judiska lobbyn.

Finns det inte ett avtal där USA, en

Å andra sidan fanns det ett avtal där Ryssland förband sig att respektera den Rysk-Ukrainska gränsen.
__________________
Senast redigerad av borriz 2018-04-08 kl. 13:08.
Citera
2018-04-08, 13:15
  #120
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Finns det inte ett avtal där USA, en

Å andra sidan fanns det ett avtal där Ryssland förband sig att respektera den Rysk-Ukrainska gränsen.

Exakt, men problemet är att skrivna avtal, internationell rätt och vanlig anständighet är helt främmande för den ryska cancersvulsten att ta hänsyn till när det vankas utvidgining av det ryska fascistiska piss-imperiet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback