Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-11, 15:00
  #4957
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyTheCow
hur mycket stryk tar wiiet om glömde stänga den inför natten?

Det är nog ingen fara precis. Det krävs mer än så för att skada wii:et...
2011-02-11, 15:07
  #4958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Det är nog ingen fara precis. Det krävs mer än så för att skada wii:et...
överhettas den inte då? har hört att den kan gå sönder med wii24c i standbyläge
2011-02-11, 15:11
  #4959
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyTheCow
överhettas den inte då? har hört att den kan gå sönder med wii24c i standbyläge

Hmm... Det låter skumt, vet inte hur wii beter sig i standby eller hur bra kylning det är men jag tycker inte den borde överhettas när det inte spelas någonting. Jag överlåter frågan till någon mer kunnig inom wii.
2011-02-12, 08:46
  #4960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillyTheCow
Jag har precis köpt komponent kablar från Gametech. Fast efter jag har kopplat in dom blir det brus eller flimmer vid linjerna vid spelet . Har en 46 tum Sony Bravia tv
Ska det vara så?

Är du säker att du kopplat rätt?
Det är ju 5st kablar och alla skall in. Jag trodde först att bara 3st kablar skulle användas i en rgb kontakt och då blev det brus.. men alla 3 video och 2 för ljud ska kopplas in.
2011-02-12, 18:39
  #4961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Är du säker att du kopplat rätt?
Det är ju 5st kablar och alla skall in. Jag trodde först att bara 3st kablar skulle användas i en rgb kontakt och då blev det brus.. men alla 3 video och 2 för ljud ska kopplas in.
japp jag har i alla 5 kablarna. extra fråga : är det skillnad på tredje parts kablar jämfört med nintendos kan det vara grejen?
__________________
Senast redigerad av WillyTheCow 2011-02-12 kl. 18:42.
2011-02-14, 01:57
  #4962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillyTheCow
japp jag har i alla 5 kablarna. extra fråga : är det skillnad på tredje parts kablar jämfört med nintendos kan det vara grejen?

Det kan jag inte svara på, tror inte det skall vara så överdrivet stor skillnad om det inte är ett superbilligt märke, men du kan ju alltid fråga i butik som säljer nintendo orginal. Mina kablar kostade bara 199kr, står inte nintendo på dem utan bara component och dom funkar jättebra.
2011-02-15, 13:26
  #4963
Medlem
codRs avatar
Funderar på att köpa Donkey kong country returns till mitt wii, är det något ni kan rekommendera? vad är bra och vad är dåligt?
2011-02-16, 18:26
  #4964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det kan jag inte svara på, tror inte det skall vara så överdrivet stor skillnad om det inte är ett superbilligt märke, men du kan ju alltid fråga i butik som säljer nintendo orginal. Mina kablar kostade bara 199kr, står inte nintendo på dem utan bara component och dom funkar jättebra.
har en från gametech är dom ok?
2011-02-16, 18:55
  #4965
Medlem
Kent Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codR
Funderar på att köpa Donkey kong country returns till mitt wii, är det något ni kan rekommendera? vad är bra och vad är dåligt?

Riktigt kul och utmanade och en hel del replay värde.. Tyckte dock att spelet var rätt tråkigt när man spelade 2 samtidigt blev mest jobbigt o svårt.

Tycker helt klart du ska köpa det.
2011-02-17, 17:10
  #4966
Medlem
Citat:
GameTech Komponentkabel Wii
Komponentkabel för 1080i/720p LCD, plasma eller HDTV-anläggning! källa : netonnet
stödjer den 480p? om den inte gör det är det därför det blir flimmer/brus runt konturerna?
2011-02-17, 22:14
  #4967
Moderator
Falukropps avatar
Så var det dags att pensionera denna tråd till förmån för nya färska officiella trådar om Nintendo Wii, uppdelade i mer specifika delämnen. Trådar i fråga återfinns här:

Nintendo Wii - Support
Nintendo Wii - Allmän diskussion
Nintendo Wii - Online och nätverksspelande
Nintendo Wii - Chippning, softmods, usb-loading, brända spel, homebrew

Denna tråd kommer fortsatt ligga kvar som referens. Ni som har pågående diskussioner här undantas från korspostningsförbudet om ni vill kopiera över era inlägg till någon av de nya trådarna och fortsätta diskussionen där.

Tråd låst.

//mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback