Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 00:24
  #1
Medlem
Trolltestets avatar
Jag är en de användare som jag tror skickar mest rapporter av alla här på forumet. I vissa trådar sitter jag och rapporterar var tredje inlägg p.g.a all OT (oftast i trådar då terrordåd eller andra magnifikt våldsamma saker skett).


Det vore trevligt om det kunde finnas en sammanställd lista på alla rapporter man skickat, samt vilka av dem som lett till åtgärd och inte.

Om jag kan se vilka rapporter som leder till åtgärd resp. vilka som inte gör det, så kan det hjälpa mig att förfina mitt rapporterande så att jag kan sluta rapportera saker som inte föranleder moderatoråtgärd, vilket i slutändan skulle tjäna till att minska arbetsbördan för forumets moderatorer en aning (hoppas jag).


Så vad säger forumets mod's och admins?

Kan en rapportstatistikfunktion för den enskilde användaren vara något som forumet kan ha nytta av i stort?
Citera
2017-11-24, 01:03
  #2
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag är en de användare som jag tror skickar mest rapporter av alla här på forumet. I vissa trådar sitter jag och rapporterar var tredje inlägg p.g.a all OT (oftast i trådar då terrordåd eller andra magnifikt våldsamma saker skett).


Det vore trevligt om det kunde finnas en sammanställd lista på alla rapporter man skickat, samt vilka av dem som lett till åtgärd och inte.

Om jag kan se vilka rapporter som leder till åtgärd resp. vilka som inte gör det, så kan det hjälpa mig att förfina mitt rapporterande så att jag kan sluta rapportera saker som inte föranleder moderatoråtgärd, vilket i slutändan skulle tjäna till att minska arbetsbördan för forumets moderatorer en aning (hoppas jag).


Så vad säger forumets mod's och admins?

Kan en rapportstatistikfunktion för den enskilde användaren vara något som forumet kan ha nytta av i stort?

Ofta när en RP inte leder till någon som helst åtgärd så brukar moderatorerna meddela det till rapportören.

Jag är lite osäker på hur många användare som faktiskt skulle sitta och analysera sina skickade RP för att i framtiden kunna rapportera med större precision? Är antalet ens tvåsiffrigt?

En liten kommentar kring det första du skrev, du tillhör faktiskt inte toppskiktet när det gäller skickade RP, skulle gissa att du har ett par hundra mer frekventa rapportörer framför dig. Som exempel: för att komma in på 20:e plats på RP-listan så ska man ha skickat mer än 8000 RP.

Vi har många duktiga och bra rapportörer - ni vet vilka ni är - det är vi väldigt tacksamma för!


admin5
Citera
2017-11-24, 01:42
  #3
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Ofta när en RP inte leder till någon som helst åtgärd så brukar moderatorerna meddela det till rapportören.

Det händer lite då och då att jag får mod-replies både på rapporter som leder till åtgärd samt inte gör det. Vi har ofta en god dialog som så gott som alltid är lärorik för mig.

Men frekvensen på denna kommunikation är lägre än till absolut max 20% av mina totala rapporter än så länge. Kvar finns ett hundratal rapporter varje månad som jag vet varken bu eller bä på.. I en del trådar är det enkelt att kontrollera då trådarna inte är så långa och jag automatiskt vet att rapporterade inlägg som inte åtnjutit åtgärd efter 3+ dagar är rapporter som jag "felat" på.

Det är lärorikt, men inte speciellt exakt eftersom jag ofta själv får teorisera fram en anledning till varför en aktuell rapport inte ledde till åtgärd (psykos-testande tankeverksamhet, som med mitt grov-autistiska logiksinne lite titt som tätt leder till slutsatser som endast fungerar i det universum som är precis tvärt emot det vi normalt lever i)..


Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag är lite osäker på hur många användare som faktiskt skulle sitta och analysera sina skickade RP för att i framtiden kunna rapportera med större precision? Är antalet ens tvåsiffrigt?

Hmmm...

Mjo, en tanke for igenom mitt huvud ungefär samtidigt som jag tryckte "Posta" på denna tråd, och den löd: "Kan det möjligen vara så att jag är extremautistisk nu, och endast påvisar hur lång grenen som sitter fast i min stjärt egentligen är?" .. Men, jag tog chansen och postade ändå.


Citat:
Ursprungligen postat av admin5
En liten kommentar kring det första du skrev, du tillhör faktiskt inte toppskiktet när det gäller skickade RP, skulle gissa att du har ett par hundra mer frekventa rapportörer framför dig.

Då kan jag ta semester nu... eller.. kanske inte... Jag finner dagligen inlägg som inte rapporterats trots att de BORDE rapporterats..

Vi "Rapportörer" är således Många Bäckar Små. Det i sin tur känns som en trygghet dock, eftersom många små bäckar bildar en stor flod som inte dör oavsett om en eller två av bäckarna kloggas igen every now and then. Det vore dock trevligt om det fanns något enkelt läsbart algoritmiskt analytiskt verktygssätt för mig att hålla klogg borta från Min egna lilla bäck i så stor mån som möjligt.


Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Som exempel: för att komma in på 20:e plats på RP-listan så ska man ha skickat mer än 8000 RP.

Hur många har jag skickat hittills?
(du har min tillåtelse att redovisa det rakt av i denna tråd)


Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vi har många duktiga och bra rapportörer - ni vet vilka ni är - det är vi väldigt tacksamma för!

admin5


I'll do my best to measure up to them.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2017-11-24 kl. 01:46.
Citera
2017-11-24, 03:53
  #4
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hur många har jag skickat hittills?
(du har min tillåtelse att redovisa det rakt av i denna tråd)

Du har skickat 969 st.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I'll do my best to measure up to them.

Finemangs, vi är jättetacksamma för bra rapporter och rapportörer, eller snarare så är vi helt beroende av det eftersom moderatorerna inte har möjlighet att läsa igenom alla nya inlägg (pga mängden!) varje dag.


admin5
Citera
2017-11-24, 11:21
  #5
Medlem
Tänker du dig att det under pilen längst till höger i fältet högst upp kunde vara ett val till "Mina skickade rapporter"? Jag tycker det är bra om man kan se vad man har rapporterat. Liknande diskuteras i tråden (FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback, där det handlar om borttagna inlägg. Ens egna rapporterade inlägg borde man ju kunna se, så att man senare kan komma på vad man kunde ha lagt till, utan att fundera "fick jag med det eller inte?" och senare om liknande situation uppstår igen lägga till det i nästa rapport.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback