Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 23:42
  #1
Medlem
Tja. Min syster älskar slime och ska göra det med henne på lördag, har tittat på många youtube klipp på hur man gör och har fattat lite, blanda in massa skit med lim. Nu till min fråga, vad är borax o vart hittar jag det?
Det jag har planerat lägga i just nu är :
Body lotion
Shaving Cream
Vatten
Lim
Potatispulver
Färg
Nu till min fråga, hur gör jag "slime activator"? Folk använder borax men vet inte hur man hittar det. Finns det något annat jag kan använda istället för borax blandat med varmt vatten som folk använder?
Citera
2017-11-23, 23:51
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Kolla din färgbutik, tex Colorama.
Citera
2017-11-24, 00:04
  #3
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Skulle diskmedel kunna vara aktivatorn?
Citera
2017-11-24, 00:31
  #4
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spahicee
Tja. Min syster älskar slime och ska göra det med henne på lördag, har tittat på många youtube klipp på hur man gör och har fattat lite, blanda in massa skit med lim. Nu till min fråga, vad är borax o vart hittar jag det?
Det jag har planerat lägga i just nu är :
Body lotion
Shaving Cream
Vatten
Lim
Potatispulver
Färg
Nu till min fråga, hur gör jag "slime activator"? Folk använder borax men vet inte hur man hittar det. Finns det något annat jag kan använda istället för borax blandat med varmt vatten som folk använder?


Borax är enligt dottern linsvätska.
Citera
2017-11-24, 04:39
  #5
Medlem
RadikalFails avatar
Kolla istället på den där videon Aftonbladet hade på slime.
För den med linsvätska KAN man få reaktion på och få nästan liknande brännskada.
Det är mitt tips.
Citera
2017-11-24, 14:58
  #6
Avstängd
Vad har man slime till?
Citera
2017-11-26, 15:37
  #7
Avstängd
Slime var en slags mjuk gelé som man brukade förvara i kylskåpet. Den hade enbart en skön känsla i händerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Vad har man slime till?
__________________
Senast redigerad av Folketsman 2017-11-26 kl. 15:40.
Citera
2018-01-23, 13:29
  #8
Medlem
svarta-madames avatar
Borax är inte särskilt hudvänligt, så förutsatt att man ska leka med slajmet finns bättre aktivatorer. Linsvätska till exempel. Inte för jag vet om linsvätska egentligen är så mycket bättre.

Jag vet att det är sent svar, men tänkte bättre sent än aldrig.
Citera
2018-01-30, 23:16
  #9
Medlem
Kahlesss avatar
Enklast och bäst:
3/4 tsk. fiberhusk + 2 msk. ljummen vätska. Kan såklart dubbleras etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback