Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 22:32
  #1
Medlem
Hej har tagit 40mg OxyNorm, tog 40mg igår också men nu känns det inte alls som vanligt. Har lätthjärtklappning och är fett nojjig för att ha överdoserat. Blandade ut med energidryck så det kanske är därför? Tack för svar

Kan tillägga att jag tagit OxyNorm många gånger tidigare
Citera
2017-11-23, 22:40
  #2
Avstängd
finanshajen-s avatar
När tog du oxynorm senast? (jaja igår)

Det är absolut ingen fara, men ge fan i energidryck. Ditt hjärta behöver inte mer påfrestning. Energidrycker påverkar inte hjärtat övht, men din paranoia och fysiska aktivitet gör det.

40mg igår och 40mg idag är standarddos för en nybörjarflummare. Du ligger alltså inte i riskzonen för att råka illa ut.

Läs här för att lugna ner dig, och se med egna ögon att ca 40mg är en vanlig dos: https://www.erowid.org/pharms/oxycod...one_dose.shtml

Lugna dig. Jag kommer finnas några timmar, så skriv allt du känner om du vill lugna ner dig. Du är i goda händer.
Citera
2017-11-23, 22:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
När tog du oxynorm senast? (jaja igår)

Det är absolut ingen fara, men ge fan i energidryck. Ditt hjärta behöver inte mer påfrestning. Energidrycker påverkar inte hjärtat övht, men din paranoia och fysiska aktivitet gör det.

40mg igår och 40mg idag är standarddos för en nybörjarflummare. Du ligger alltså inte i riskzonen för att råka illa ut.

Läs här för att lugna ner dig, och se med egna ögon att ca 40mg är en vanlig dos: https://www.erowid.org/pharms/oxycod...one_dose.shtml

Lugna dig. Jag kommer finnas några timmar, så skriv allt du känner om du vill lugna ner dig. Du är i goda händer.
Tack så mycket, tog det igår och då hade ja bästa trippen i mitt liv. Var så lycklig att jag började gråta, idag så har jag lite panik och trodde verkligen ett tag att jag skulle dö. Tack för infon, känner mig genast mycket lugnare. Kan jag gå o lägga mig?
Citera
2017-11-23, 23:06
  #4
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
Tack så mycket, tog det igår och då hade ja bästa trippen i mitt liv. Var så lycklig att jag började gråta, idag så har jag lite panik och trodde verkligen ett tag att jag skulle dö. Tack för infon, känner mig genast mycket lugnare. Kan jag gå o lägga mig?
Du kan lägga dig, men jag rekommenderar dig att du är vaken en stund till. Har du något att göra imorgon, eller varför vill du lägga dig?

Du är på helt rätt spår, du ska inte lägga dig när du konsumerat droger om du inte vet huruvida du kommer vakna. OxyNorm är en av dom droger som orsakar andningsdepression, d.v.s. det klassiska: Du somnar i lugn och ro, men dör i sömnen. Detta händer dock vid större konsumption, samt så är det förmodligen nästan alltid (citera mig inte på detta, jag har INGEN källa) i kombination med andra droger så som alkohol.

Trippar på opiater är förbannat härliga, men ja, då ska det vara rätt. Antingen blir det bäst eller sämst... Anledningen till att du har en kass tripp idag är förmodligen för att du avtänder oavsett om du känner det eller inte. Risken är då större att du får en dålig tripp, då du redan mådde skit.

Jag rekommenderar att om du orkar, så tittar du på någonting. Är du trött?

Höjdpunkterna med opiater är att lägga sig och sova, men ändå anstränga sig lite för att hålla sig vaken och nodda. Herrejävlar vad det är skönt att nodda. Senast jag tog opiater så noddade jag fram till kl 04, säkert från kl 23, det var även ett sådant tillfälle då man var så glad att man började gråta.

Edit: Aledningen till att du har en kass tripp idag är INTE förmodligen att du avtänder, men det KAN vara så. Det kan även vara 100 andra grejer, typ att du kom på att ditt husdjur dog när du var liten och eftersom du redan har substanser i kroppen så spökar hjärnan, osv.
__________________
Senast redigerad av finanshajen- 2017-11-23 kl. 23:09.
Citera
2017-11-23, 23:17
  #5
Medlem
Jag tror nog att du har rätt, men kan även vara min ångest/depression. Brukade röka hasch varje dag förutom på helger då ja röker grönt för att orka med allt, men på senaste tiden har jag ej haft tillgång till det så då tar jag Oxy kanske tre gånger i veckan eller så. Satte på lite härlig hip hop och drack ett glas vatten som jag nu spytt upp och mår genast bättre, ska till skolan imorgon så kan ej lägga mig 4, hur mycket jag än skulle vilja Tack för hjälpen, tänkte ringa Giftcentralen eller va de nu heter för ja blev så orolig.
Citera
2017-11-23, 23:19
  #6
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
Jag tror nog att du har rätt, men kan även vara min ångest/depression. Brukade röka hasch varje dag förutom på helger då ja röker grönt för att orka med allt, men på senaste tiden har jag ej haft tillgång till det så då tar jag Oxy kanske tre gånger i veckan eller så. Satte på lite härlig hip hop och drack ett glas vatten som jag nu spytt upp och mår genast bättre, ska till skolan imorgon så kan ej lägga mig 4, hur mycket jag än skulle vilja Tack för hjälpen, tänkte ringa Giftcentralen eller va de nu heter för ja blev så orolig.
Bra att du spydde! Nu försvinner dock möjligheten att nodda tror jag

Men lika bra om du ska till skolan.

Jag måste lägga mig, hörs, ta hand om dig.
Citera
2017-11-23, 23:47
  #7
Medlem
Pallestroms avatar
Låter rätt lugnt med den dosen🙂
Citera
2017-11-24, 14:14
  #8
Avstängd
finanshajen-s avatar
Hur är det med dig TS?
Citera
2017-11-24, 18:14
  #9
Medlem
Åh så pinsamt när folk tror att dem överdoserat på en nybörjardos snälla, knarka inte om du är dum i huvudet. MVH
Citera
2017-11-24, 21:58
  #10
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddesmurf
Åh så pinsamt när folk tror att dem överdoserat på en nybörjardos snälla, knarka inte om du är dum i huvudet. MVH
Lät det så första gången som du testade ett preparat? Låt dessa människor ha en plats att våga ställa dessa frågor istället så vi slipper överdoser.
Citera
2017-11-26, 15:35
  #11
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddesmurf
Åh så pinsamt när folk tror att dem överdoserat på en nybörjardos snälla, knarka inte om du är dum i huvudet. MVH

Om du är smart så börjar du knarka, inte annars. Det är så det oftast är, eller hur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback