Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-28, 09:35
  #373
Medlem
everythingiss avatar
Vilket löjl, vi kan ju inte gå runt och anmäla varenda flört eller sexinvit. Jag kan hålla med om olämpligheten att stöta på sina professionella kontakter, men annars så måste man ju kunna lägga en hand på någons rygg man tror sig ha fått gensvar ifrån.

Bara för att någon inte kan konsten att läsa av den personen den fattat tycke för, så ska den väl inte bli anmäld. Om LO smekte en kvinnas rygg men slutade när han blev avvisad, då tycker iallafall jag att det gått rätt till.
Citera
2017-11-28, 10:42
  #374
Medlem
Sordids avatar
Har framkommit att han stack upp foten under en kvinnas trosor vid en annan partisammankomst kångt tidigare. Inget flirtande från henne. Hon fattade inte ens vem det var först, och hon var där med sin pojkvän.

Sen det aktuella fallet började LO stalkanhenne redan under dagen men trodde han ville snacka gemensamma politiska intressen. Sen hände det där vid baren men han fortsatte pressa trots att han bad om ursäkt för obehaget han orsakat. Bla tryckte han upp tjejen mot ett staket efter att hon avvisat honom. Etc.

Finns nog fler vittnesmål därute om Ohly.
Citera
2017-11-28, 15:45
  #375
Medlem
Fattar ingenting, förundersökningen lades ner direkt. Kvinnan behöver ju faktiskt inte vara helt trovärdig (inget jag kan säga något om) per automatik. Eller är hon det nu per automatik för att hon är kvinna? För några månader sedan skulle det här inte betraktas på samma sätt. Med det sagt så försvarar jag inte alls Ohlys beteende om det skulle visa sig vara sant.

Man måste ändå göra en bedömning efter varje situation inte bara direkt sparka folk så fort något händer som berör den för stunden aktuella mediala problembilden.

Om me too inte bara skall bli lynchstämning så måste varje fall bedömas efter sina egna meriter och inte bara för att stämningen är upppiskad döma alla. Det om något borde vi ha lärt oss av alla när många felaktigt blev stämplade som pedofiler med terapi som skulle föra fram dolda minnen över övergrepp.

Av de debattörer som kritiserar Me Too så görs det ofta klumpigt med vad debattörerna tror är tillspetsad kritik som tex Alexander Bard som genom sin klumpiga kritik får det att låta som han står på förövarens sida. Mer saklig kritik kommer från personer som jag normalt sätt tycker är allt annat än sakliga, nämligen Timbro .https://timbro.se/smedjan/handlar-me...om-integritet/

Det är intressant och lärorikt att jag som är åt vänster är starkt kritiskt mot det systemtänkande som glömmer individen. Precis som nyliberalism inte tar hänsyn åt individens förutsättningar och tror att sjukdomar och andra problem bara skall lösa sig av sig själv på marknadens arena (privata försäkringar och annat). Vi har mycket att lära av varandra och titta på det som är fel inom respektive ideologi. En ren ideolog är en skrämmande människa, tex en feminist som inte kan se bortom bilden av patriarkat och se människan.
__________________
Senast redigerad av Burgundi 2017-11-28 kl. 16:06.
Citera
2017-11-29, 15:16
  #376
Medlem
fresk66s avatar
Lars Ohlys ”miss” på Instagram när han skulle visa upp sin nya tatuering på vaden och istället visar upp hela sitt paket lär ju inte ha varit någon miss utan ett sätt för Lars att få blotta sig naken inför alla sina följare.

Vidrig människa.
Citera
2017-11-29, 19:07
  #377
Medlem
Humor..
Ena sekunden hatar man på #metoo för att kvinnor använder det för att få uppmärksamhet eller för att driva någon form av agenda.
Nu har Lars Ohly smekt en arm och då är man Svea rikes största gubbslem för att han är röding...
Citera
2017-12-08, 02:39
  #378
Medlem
Victor.Hortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Vilket löjl, vi kan ju inte gå runt och anmäla varenda flört eller sexinvit. Jag kan hålla med om olämpligheten att stöta på sina professionella kontakter, men annars så måste man ju kunna lägga en hand på någons rygg man tror sig ha fått gensvar ifrån.

Bara för att någon inte kan konsten att läsa av den personen den fattat tycke för, så ska den väl inte bli anmäld. Om LO smekte en kvinnas rygg men slutade när han blev avvisad, då tycker iallafall jag att det gått rätt till.

This. Tror man att alla klockrent läser sin omgivning och antar att dom planerat sina handlingar med tre dagars väntetid så kommer man snabbt bli besviken här i livet. Dock brukar tjejer iallafall lyssna när man vänligt avvisar. Man har ju sett en jävla massa skräckexempel när man går ut, då packade män (framför allt äldre) börjar kladda runt och vägrar lägga av efter personen solklart sagt ifrån - så jag fattar att kvinnor "ser framtiden innan den händer" och blir förbannade.

Citat:
Ursprungligen postat av RachelZane
Humor..
Ena sekunden hatar man på #metoo för att kvinnor använder det för att få uppmärksamhet eller för att driva någon form av agenda.
Nu har Lars Ohly smekt en arm och då är man Svea rikes största gubbslem för att han är röding...

Klassiskt flashback. Snacka ideologiska skygglappar och själv ha dom mörkaste brillorna i stan.
Citera
2017-12-11, 19:10
  #379
Medlem
LOs största misstag var väl att det var en flata han stötte på?
Citera
2017-12-13, 01:09
  #380
Medlem
Vice ordförande och en till (Inez Usman) lämnar tydligen styrelsen där Ohly är ordförande i protest mot att han inte avgår.

Mvh
Burt
Citera
2017-12-13, 12:07
  #381
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Vice ordförande och en till (Inez Usman) lämnar tydligen styrelsen där Ohly är ordförande i protest mot att han inte avgår.

Mvh
Burt

Den kvinnan är ju farlig. "Inte för att jag tar ställning till någon skuldfråga men det faktum att Lars Ohly figurerar i MeToo-sammanhang skadar organisationen" och räcker alltså för henne att han måste sluta sitt jobb! För helvete alltså. Det ska alltså räcka med att en ynka kvinna klagade på, polisanmälde också som lades ner direkt då inget brottsligt hänt så måste gubben avskedas!? Usman vill med andra ord ha ett helt rättsosäkert samhälle där lynchmobbar ska råda och ställa och att en kvinna inte var nöjd med att bli raggad på är vad som räcker för att en man då ska bli av med allt.
Citera
2017-12-14, 12:39
  #382
Medlem
"Nu lämnar hon uppdraget som vice ordförande i distriktet Dalarna. Enligt DT beror det på att hon känner att hon inte fått stöd av partikamrater".

"– Jag har försökt att hålla ut in i det sista. Men det är inte värt att hela tiden gå och må dåligt, säger Frida Holmgren till dt.se."
https://www.dn.se/nyheter/sverige/la...tiskt-uppdrag/

Ja, eftersom inte flera kvinnor stigit fram så var det kanske väntat? Trist att partistyrelsen bett henne att polisanmäla. Den anmälan som lades ned på en gång...
Citera
2017-12-15, 20:50
  #383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Vilket löjl, vi kan ju inte gå runt och anmäla varenda flört eller sexinvit. Jag kan hålla med om olämpligheten att stöta på sina professionella kontakter, men annars så måste man ju kunna lägga en hand på någons rygg man tror sig ha fått gensvar ifrån.

Bara för att någon inte kan konsten att läsa av den personen den fattat tycke för, så ska den väl inte bli anmäld. Om LO smekte en kvinnas rygg men slutade när han blev avvisad, då tycker iallafall jag att det gått rätt till.

Frågan är hur han blev avvisad. En hög och skarp tillrättavisning + avlägsnande från platsen kan inte missuppfattas. Är också hennes pojkvän där finns ytterligare avvisningsmetoder. Blir litet fundersam över just det här fallet.
Citera
2017-12-17, 17:42
  #384
Medlem
everythingiss avatar
Det hela handlar om en obehaglig palestinavän som verkar helt mentalt störd. Jag såg att denne Frida Holmgren nu har för avsikt att anklaga varenda man inom sitt parti. Jag skulle tro att hon siktar mot toppen inom sitt parti, samma parti som gör handhjärtan och värnar om de som nu faktiskt gängvåldtar unga flickor varje vecka.

Jag är övertygad om att LO:s "övergrepp" skulle förlåtits om det var ett ensamkommande Våldtäktsbarn som varit GM istället för LO. Nu kommer två män antagligen att tvingas avgå, allt för att de inte tog denna kvinnas parti mot "monstret Ohly" skulle vara väldigt intressant att veta vad LO har gjort mot denna människa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback