Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 21:06
  #1
Medlem
Skattebrotts avatar
Jag såg att det finns en samlingstråd för korta och nybörjarfrågor men tror ändå min tråd kan passa bättre här trots att jag är närmast nybörjare. Moderator får flytta tråden om annan bedömning görs.

Första gången jag provade cannabis var c:a 10 år sedan. Då fick jag skrattnoja och sen minns jag inte vad som hände. Det var en positiv upplevelse.
Jag har även provat en gång för 7 år sedan och en gång för 2 månader sedan, men då tog jag tydligen inte tillräckligt många bloss för att något skulle hända.
Jag använder inga andra droger och dricker nästan aldrig. Motionerar normalt och äter multivitaminer.

Nu igår köpte jag en pre-rolled joint av Cannabis Sativa som hette L’Orange (23.3% THC, 0.03% CBD, terpenoidprofil: limonene 4.2 mg/g, linalool 3.5 mg/g, betacaryophyllene 2.9 mg/g) på ett dispensary (det är alltså lagligt där jag bor). Jag tog kanske 1-3 djupa bloss och höll kvar röken lagom länge, och lät jointen slockna och väntade 10-20 minuter. Inget alls hände förutom att jag kände mig väldigt milt snurrig, såsom man väl kan göra enbart av att inhalera rök, vilken som helst. Detta upprepades kanske 4-5 gånger. Min sinnesstämning var normal och avslappnad, inte rädd. Sedan efter totalt någon timma och kanske 10-15 bloss kände jag PLÖTSLIGT en ENORMT märkbar effekt (finns ingen chans i helvete att den var placebo om det nu är nån som tror det) som anlände på bara 2 sekunder (!!!), och som sedan höll i sig ända tills 4-5 timmar senare då jag gick och la mig. Men det lustiga var att jag inte kunde beskriva effekten! Bara att den var märkbar, och inte positiv. Låter skitkonstigt, jag vet, men jag kan inte beskriva det tydligare än så. Vad är det för något som säger mig att jag upplever något, när jag varken förnuftsmässigt eller känslomässigt märker av något? Var det ryggmärgen/nervsystemet som gjorde detta?