Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 20:02
  #1
Medlem
Hej

Har en TV-box från Motorola modell VIP1903. Det fanns ingen fjärrkontroll till boxen så jag köpte en universal fjärrkontroll på kjell&company som hette One For All Universal Remote Control, modell URC-7130.

Nån som använt den fjärrkontrollen och fått det att funka?

Hos mig lyser bara boxen rött, och när jag håller in "magic" knappen ca 3 sekunder tills den blinkar blått och är inställd på "SAT" för digitalbox händer ingenting alls när jag slår in den "fyrsiffriga" koden för motorola. Fanns ingen alls i instruktionsboken jag fick med, och hittade 3 olika på google som inte funkade. Eller gör jag fel med kontrollen? Snälla hjälp, vill bara kunna installera den här j*vla tv-boxen och glo på TV! :-(

mvh
Citera
2017-11-23, 23:17
  #2
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cazzette
när jag håller in "magic" knappen ca 3 sekunder tills den blinkar blått och är inställd på "SAT" för digitalbox händer ingenting alls när jag slår in den "fyrsiffriga" koden för motorola.
SAT? Det där är en IPTV-mottagare och ingen satellitmottagare. Inte alls säkert att det finns någon repertoar för Motorolas IPTV-boxar i URC-7130.

Se om du hittar någon info på One For All-sajten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback