Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-26, 13:32
  #481
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Själv tror jag mest på Lex Stina. Alla tyckte att hon var klart bättre i klassiskt för att hon gjorde resultat först där. Lite där är Kläbo nu. Han har knappt hunnit åka alla distanser i världscupen. Han är riktigt bra i fristilssprint, så jag tror bara att det är en tidsfråga. Det blir inte som en 25-åring med en massa resultat i bagaget att värdera.

Ja, vi får se. Blev mest imponerad idag över hans förmåga att hitta positioner helt rätt trots svåra lägen. Tyckte han var låst i sista backen (bak Sundby?) fast löste det hela galant. En masstarternas mästare.
2017-11-26, 13:51
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Själv tror jag mest på Lex Stina. Alla tyckte att hon var klart bättre i klassiskt för att hon gjorde resultat först där. Lite där är Kläbo nu. Han har knappt hunnit åka alla distanser i världscupen. Han är riktigt bra i fristilssprint, så jag tror bara att det är en tidsfråga. Det blir inte som en 25-åring med en massa resultat i bagaget att värdera.
Jag klurar fortfarande på om Stina inte har lite svårt för fristil på tuffa banor? På lättare distansbanor/sprint är hon ju absolut världsklass även i fristil, men jag kan inte minnas att hon gjort ett bra skejtlopp på någon riktigt tung bana.
2017-11-26, 13:58
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Själv tror jag mest på Lex Stina. Alla tyckte att hon var klart bättre i klassiskt för att hon gjorde resultat först där. Lite där är Kläbo nu. Han har knappt hunnit åka alla distanser i världscupen. Han är riktigt bra i fristilssprint, så jag tror bara att det är en tidsfråga. Det blir inte som en 25-åring med en massa resultat i bagaget att värdera.
Jag tycker fortfarande att Stina är bättre i klassiskt. Hennes lopp igår var bättre än det idag trots att tävlingsformen idag borde passat henne bättre. Dock är hon inte dålig i skejt, och det är inte heller Klaebo.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback