Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-24, 06:54
  #13
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Så ini helvete korkade kan de inte vara!

Ok, de har grovt underskattat antalet nummer den gemene användaren kan tänkas vilja blocka, men varför behöver de ens ha en åsikt? Jag borde kunna få fylla allt minne mobilen har med blockade nummer om jag så vill....

Tog hem "Calls Blacklist" från Play butiken (den första jag såg med högt betyg, typ). Man måste, för varje skitnummer, öppna appen och minnas (eller klistra in) telefonnumret i appen. Inte riktigt så jag vill ha det....
Appen truecaller finns ju och där blockerar du numret direkt i appen. Vet dock inte var dom lägger sig i telefonen eller om det kan bli fullt i appen, prova och se.
Citera
2017-11-24, 06:57
  #14
Medlem
True caller är nog det mest använda , se om det passar dig.
Citera
2017-11-24, 07:10
  #15
Medlem
kraftfoders avatar
Vad krångligt ni gör det för er:
Själv har jag ett oregistrerat nummer som jag enbart ger ut till vänner, jobb, de som behöver det. Givetvis syns mitt nummer till alla jag ringer, men det är inga problem. Jag har inte fått ett enda ovälkommet samtal på flera år.. Däremot har det poppat upp SMS från "Telia" och "Klarna" på obetalda "fakturor".. Tror att skurkarna skickar SMS till random nummer.. Varken Telia eller Klarna har mitt nummer.

Mitt sätt funkar på alla mobiltelefoner, oberoende av plattform: Alltså registrera inte era nummer!
(hitta.se och eniro har mitt "nummer", men det är från typ 1995!)
Citera
2017-11-24, 07:44
  #16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Så ini helvete korkade kan de inte vara!

Ok, de har grovt underskattat antalet nummer den gemene användaren kan tänkas vilja blocka, men varför behöver de ens ha en åsikt? Jag borde kunna få fylla allt minne mobilen har med blockade nummer om jag så vill....

Tog hem "Calls Blacklist" från Play butiken (den första jag såg med högt betyg, typ). Man måste, för varje skitnummer, öppna appen och minnas (eller klistra in) telefonnumret i appen. Inte riktigt så jag vill ha det....

Det jan man tycka. Eller så är tanken att de ska sälja appar med funktionaliteten eller nåt.
Citera
2017-11-24, 11:29
  #17
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Appen truecaller finns ju och där blockerar du numret direkt i appen. Vet dock inte var dom lägger sig i telefonen eller om det kan bli fullt i appen, prova och se.

Citat:
Ursprungligen postat av sockerdrickan
True caller är nog det mest använda , se om det passar dig.


Tack, ska kolla upp den.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vad krångligt ni gör det för er:

Mitt sätt funkar på alla mobiltelefoner, oberoende av plattform: Alltså registrera inte era nummer!
(hitta.se och eniro har mitt "nummer", men det är från typ 1995!)

Ok, tack för tipset, men jag känner inte riktigt att var den "lösning" jag eftersökte.
Citera
2017-11-24, 12:40
  #18
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Har nu tagit hem True Caller och den verkar bra så här långt. Den bildar sin egen blockeringslista. Hur många nummer den klarar av vet jag inte än, men är nöjd med hur det ser ut nu.

Appen visar även upp vem det är som ringer, så redan där kan man välja att lägga till i blockeringslistan direkt.

Jag får tacka för hjälpen och nöjer mig med att True Caller tycks uppfylla de krav jag ställde.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback