Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 16:53
  #1
Medlem
Som ovan. Jag köpte honom från ett katthem. Snälla människor hade plockat upp honom när han gått hemlös under cirka ett år och lämnat in honom på katthemmet.
Han var dock frisk och kry när jag fick honom i maj månad. Men sedan dess har han tappat i vikt och är nu väldigt slank och fin. En förklaring kan vara att han nu har mycket större yta att leka och springa på.

Min förra katt dog i cancer, kanske hade hon även något annat. Men hon dök i vikt under kort tid och började få upp blod. Kanske hade hon även någon parasit fast hon var innekatt. Grejen var att jag dumt nog inte köpte ny låda efter henne, bara rengjorde den. Kan min nya katt ha smittats av något?
Citera
2017-11-23, 17:20
  #2
Medlem
Peta_Es avatar
Vingelsjuka i värsta fall. Tappar mycket vikt, galet kelig är bara början, sen går set snabbt utför.
Citera
2017-11-23, 20:33
  #3
Medlem
Hjärtfel- ena sidans ben svullnar upp, brukar vara vinglig i början.
Citera
2017-11-23, 20:36
  #4
Medlem
Katter kan inte vara för keliga(jo om dom går överstyr o börjar o bitas eller hoppar upp i din mat när du äter).
Citera
2017-11-23, 22:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronolle
Som ovan. Jag köpte honom från ett katthem. Snälla människor hade plockat upp honom när han gått hemlös under cirka ett år och lämnat in honom på katthemmet.
Han var dock frisk och kry när jag fick honom i maj månad. Men sedan dess har han tappat i vikt och är nu väldigt slank och fin. En förklaring kan vara att han nu har mycket större yta att leka och springa på.

Min förra katt dog i cancer, kanske hade hon även något annat. Men hon dök i vikt under kort tid och började få upp blod. Kanske hade hon även någon parasit fast hon var innekatt. Grejen var att jag dumt nog inte köpte ny låda efter henne, bara rengjorde den. Kan min nya katt ha smittats av något?
Finns massa anledningar till att katter minskar i vikt. Hur länge stod kattlådan tom innan nya katten fick den. Inte särskilt sannolikt att den smittats av något från kattlådan. Om katten inte är avmaskad så kan du göra det. Här kommer ett gäng frågor som du kan svara på ifall du vill ha hjälp att lista ut vad det kan bero på.
Hur gammal är katten på ett ungefär?
Är den vaccinerad?
Har den feber?
Hur mår den för övrigt?
Är den tröttare el piggare än normalt?
Hur äter den? Mer, samma eller mindre än innan? Kastar den i sig maten?
Hur ser tänder och tandkött ut? Tandsten? röd linje i tandköttet längst ner mot tanden?
Hur dricker och kissar den?
Hur ser avföringen ut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback