• 2
  • 3
2013-07-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loranga
^^
Du har helt rätt i att 1. i2p är fullt användbart prestandamässigt, och 2. att i2p inte ska ses som en teknik för att nå publika delar av _Internet_ utan är ett nät i sig. Men frågan kvarstår: varför används trots allt inte nätet av fler personer?

Man kan spekulera i att många inte tycker att den lägre hastigheten väger upp risken att åka dit för nedladdning, som ju trots allt är ganska liten.

Men ju fler som använder det, desto bättre fart blir det på det, så spread the word...
Citera
2013-07-23, 22:40
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Man kan spekulera i att många inte tycker att den lägre hastigheten väger upp risken att åka dit för nedladdning, som ju trots allt är ganska liten.
Nä. I2P implementeras mer i chattprogram och annat som inte kräver hög hastighet. Att ladda ner med I2P anses mer som idiotiskt än smart, eftersom hastigheten försämras ofantligt mycket och tjänster så som VPN som kan erbjuda stabilare och om inte säkrare anslutningar än I2P så blir valet enkelt.
Citera
2013-07-24, 02:44
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Nä. I2P implementeras mer i chattprogram och annat som inte kräver hög hastighet. Att ladda ner med I2P anses mer som idiotiskt än smart, eftersom hastigheten försämras ofantligt mycket och tjänster så som VPN som kan erbjuda stabilare och om inte säkrare anslutningar än I2P så blir valet enkelt.
Hemligt material skulle jag aldrig ladda ner utanför TOR/I2P.
Eller ja, beror på omständigheterna ofc.

Sitter vid mobilen så ni kanske sagt att ni snackar torrent eller nått innan.
Citera
2013-07-24, 08:54
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loranga
Jag bumpar ämnet och frågar varför i2p inte når någon slags kritisk massa trots att det verkar vara en utmärkt teknik för ett anonymt darknet?

Ska jag vara krass så beror det på att utbudet av warez är för dåligt. Nu har jag inte stenkoll på allt vad gäller warez på i2p, men postman-siten har ju inte precis ett skitstort utbud. Men det borde bara vara en tidsfråga.
Citera
2013-07-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det finns även en proxy som gör att man kan komma åt det "vanliga" nätet utanför I2P men den går i praktiken inte att använda för att tanka från exempelvis TPB.

Det finns en i2p-adress som gör att man kan nå TPB. Dessutom fungerar alla magnet-länkar rakt av, förutsatt att någon seedar den i i2p-nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av L0rdHypn0s
Finns det någon lätt installationsguide som inriktar sig på oss nybörjare? Förstod inte hur jag skulle installera själva i2p programmet.

Prova IprediaOS. Det är ett live-os som har i2p, bittorrent-klient, irc-klient osv. klart från start ipredia.org
Citera
2015-11-09, 10:07
Medlem
Men I2Ps Outproxy har liknande svagheter som Tors (onion routings) Exit Node. Ska du göra något anonymt på Clearnet kan en bra VPN vara bättre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in