Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-29, 19:22
  #25
Medlem
Jag skulle helt klart utan problem tänka mig betala mer än det dubbla från idag om jag visste att jag gjorde det lagligt och utan att riskera hus och hem.
Citera
2017-11-30, 15:56
  #26
Medlem
ExtremParanoias avatar
Ett systembolag för cannabis hade varit illa då den skulle inbringa pengar för staten som sedan läggs på ännu mer hbtq-certifiering och massinvandring.

Då köper jag skiten hellre svart av någon trevlig jävel som försöker få livspusslet att gå ihop istället.
Citera
2017-12-03, 14:20
  #27
Medlem
Nej
Citera
2017-12-03, 21:11
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Självklart ska cannabis beskattas på samma sätt som alkohol med 25% moms också en punktskatt på det. Det kommer alltid finnas en svart marknad men med en legal också så kommer den krympa avsevärt. Ser helst att momsen baseras på skadlighet och då kan vi ha 12% på cannabis istället för 25% som för alkoholen.

Grampriset behöver inte bli så dyrt heller, det är ganska vanligt att personer som handlar med illegal cannabis dubblar sitt kapital, ser hellre att pengarna går tillbaka in i statens budget för att finansiera beroendevård och skola.

Det är få dealers som lyckas likabra som staten med utbud och tillgång, sen är det ju av bekvämlighetskäl människor går till bolaget, gemene man går inte till en svart marknad när det finns en vit.
Om det blir en legalisering med hög skatt på cannabis, kommer jag fortsätta odla själv och förse mina vänner. På samma sätt som jag bränner min sprit själv. Jag anser inte att någon annan än jag har rätt att använda mina pengar.

Staten bränner så otroligt mycket pengar på skit, fungerar mycket ineffektivt, den försöker dölja skatterna för medborgarna, och basunerar ut propaganda om hur bra staten och alla dess tillhörande myndigheter och "företag" (såsom Systembolaget) är. Ogenerat påstår just Systembolaget de att de sparar si och så många liv och x antal kronor varje år genom sitt monopol, och detta baseras på ganska gissningsmässig forskning som inte undgår kritik.

Svarta marknaden kommer finnas kvar så länge det kostar pengar att verka på den vita marknaden. Om det inte blev någon skatt på cannabis, skulle duktiga och ambitiösa entreprenörer konkurrera ut förortslangarna på nolltid. Helt bombsäkert.
Citera
2017-12-04, 16:40
  #29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnonymaKonto
Om det blir en legalisering med hög skatt på cannabis, kommer jag fortsätta odla själv och förse mina vänner. På samma sätt som jag bränner min sprit själv. Jag anser inte att någon annan än jag har rätt att använda mina pengar.

Staten bränner så otroligt mycket pengar på skit, fungerar mycket ineffektivt, den försöker dölja skatterna för medborgarna, och basunerar ut propaganda om hur bra staten och alla dess tillhörande myndigheter och "företag" (såsom Systembolaget) är. Ogenerat påstår just Systembolaget de att de sparar si och så många liv och x antal kronor varje år genom sitt monopol, och detta baseras på ganska gissningsmässig forskning som inte undgår kritik.

Svarta marknaden kommer finnas kvar så länge det kostar pengar att verka på den vita marknaden. Om det inte blev någon skatt på cannabis, skulle duktiga och ambitiösa entreprenörer konkurrera ut förortslangarna på nolltid. Helt bombsäkert.
Och du bara odlar cannabis och bränner din egen sprit?
Du har mycket mer och göra om du anser detta med att ingen annan har rätt och spendera dina pengar.

Det som du tycker är skit, tycker andra är bra!!!
Det andra tycker är skit, tycker du är bra!!!
Och är allt skit staten gör, så får vi verkligen hoppas du inte utnyttjar eller ta del av några pengar av detta.
Citera
2017-12-09, 11:46
  #30
Medlem
TheGreenHulkens avatar
Hur vi än väljer att hantera cannabis framöver så är jag övertygad om att de flesta problem som existerar idag kommer att försvinna. Jag tror att det kommer att skapa fler arbetstillfällen om man inte reglerar handeln genom ett såkallat systembolag
Citera
2018-03-07, 09:45
  #31
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Godmorgon alla bong nötare !
Diskutera gärna! Om jag har placerat denna fel så ber jag om ursäkt. Länk kommer här nere.


https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...met-inte-funka

Bless!
Vill du ha en diskussion, så får du ta och bidra med ett diskussionsunderlag utöver din länk till "En DingDing värld"!
Citera
2018-03-10, 00:06
  #32
Medlem
[quote=ExtremParanoia|62481721]Ett systembolag för cannabis hade varit illa då den skulle inbringa pengar för staten som sedan läggs på ännu mer hbtq-certifiering och massinvandring.

Då köper jag skiten hellre svart av någon trevlig jävel som försöker få livspusslet att gå

Bättre sälja och odla lokalt och få en marknad än att staten ska ta pengar,,, skatt kommer med inkomster...
Citera
2018-03-12, 10:15
  #33
Medlem
daoenmedbaoens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreenHulken
Hur vi än väljer att hantera cannabis framöver så är jag övertygad om att de flesta problem som existerar idag kommer att försvinna. Jag tror att det kommer att skapa fler arbetstillfällen om man inte reglerar handeln genom ett såkallat systembolag
Om vi någonsin legaliserar cannabis så kommer det ju garanterat säljas i någon slags statlig butik dock. Dyrt som fan kommer det även vara.
Citera
2018-04-08, 22:49
  #34
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Godmorgon alla bong nötare !
Diskutera gärna! Om jag har placerat denna fel så ber jag om ursäkt. Länk kommer här nere.


https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...met-inte-funka

Bless!
Vad handlar din tråd om? Sluta länka till nätbaserat toapapper! Tack!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback