Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 01:11
  #1
Medlem
Reko45s avatar
Detta har pågått alldeles för länge nu. vi fattar att tjejer vill ha mer respekt och inte objektifieras. jag stöttar er i detta avseende.

men på längre och större sikt, vad ska vi göra?

det är bara gnäll och inga lösningar till ett problem.

ska vi rasera ett samhälle som byggts upp under en hierarki i över 10.000 år?

Diskussionerna leder ju ingenvart! ni bara gnäller om sexuella trakasserier och objektifiering. men ni ska fan imej vara glada att ni lever i västvärlden och inte i u-länder!

och i idrottsvärlden/sverige pratar vi om #timeout. på svt nu skriver Johanna Ojala: – Idrott är från början utformat av män för män och på så viss blir mannen norm och då anser man sig vara högre ställd. Samhället ser ju också ut så och det spiller över och då anser man sig kunna ta sig vissa friheter.

ja, det stämmer.

och därför är det självklart att kvinnor har en mindre gynnsam förutsättning som professionell idrottsutövare än män. kvinnorna rör sig på "manligt territorium". trots att kvinnors förutsättningar har gått i rätt riktning inom idrottsrörelsen på ynka 10-20 år, så gnälls det fortfarande.

vad ska vi göra!? ni har ändå inget svar på era "problem" inom idrottsrörelsen och samhällets jämställdhet.

ska vi rasera ett samhälle som byggts upp under en hierarki i över 10.000 år?

gnälliga jävla kärringar!
Citera
2017-11-23, 01:19
  #2
Medlem
Det är väl bra att brott och övergrepp kommer fram i ljuset, eller menar du att de som inte ännu har berättat om övergrepp ska vara tysta för att du har tröttnat?

Låt det fortgå säger jag.
Citera
2017-11-23, 01:24
  #3
Medlem
Cheeswisss avatar
Det här är bara början är jag rädd för.. Men journalisterna fick ihop ca 2000 underskrifter, det är ju inget att hurra för direkt. Och vad händer med dom? Alla går med i någon grupp och skriver på, men sen händer ingenting.. Jag har en bekant som blev våldtagen och sen igår hörde jag en man skrek FITTA OCKSÅ i Gamla stan.. Jaha varför pratar jag med dig för då? Jag kanske ska prata med din bekanta.
Citera
2017-11-23, 01:30
  #4
Medlem
Reko45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Det är väl bra att brott och övergrepp kommer fram i ljuset, eller menar du att de som inte ännu har berättat om övergrepp ska vara tysta för att du har tröttnat?

Låt det fortgå säger jag.

de är väl framförallt hur allt detta har eskalerat inom media. överallt ser vi samma sak. de har pågått i över en månad nu. det är inte okej att män hängs ut inom media likt en häxjakt som de blev för martin timell och lasse kronér m.m

sånt ska tas om hand av polisen och inte media som vrider och vänder diskussionerna för att hitta sympatisörer.

de är klart att de inte ska tystas men jag tycker de flesta borde fatta poängen vid det här laget. det har blivit gnälligt.
__________________
Senast redigerad av Reko45 2017-11-23 kl. 01:32.
Citera
2017-11-23, 01:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Men journalisterna fick ihop ca 2000 underskrifter, det är ju inget att hurra för direkt. Och vad händer med dom? Alla går med i någon grupp och skriver på, men sen händer ingenting..

Journalisterna har väl inte ens en tråd här? Samma med idrottarna, tycker det verkar på Expressen ikväll som de också just kommit ut med nån lista. Folk bryr sig knappt, till skillnad från affären Jean Claude Arnaud. Man skiter liksom i det här allmänna snacket om "könsmaktsordning" och sen helt anonyma historier om nån som kallade någon "fitta". Det vi vill ha är specifika uthängningar. Då har man folkets uppmärksamhet.
Citera
2017-11-23, 06:27
  #6
Medlem
Det går inflation i medkänsla.Om det är lika synd om alla, är det ju inte synd om någon.

Alla dessa vittnesmål om hur kvinnor KÄNT sig sexuellt ofredande stjäl uppmärksamheten från de kvinnor som verkligen blivit det.

Vad allt detta kommer leda till är alltså att färre i framtiden kommer bry sig. Grattis alla ni som deltagit i metoo kampanjen.
Citera
2017-11-23, 06:38
  #7
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Det går inflation i medkänsla.Om det är lika synd om alla, är det ju inte synd om någon.

Alla dessa vittnesmål om hur kvinnor KÄNT sig sexuellt ofredande stjäl uppmärksamheten från de kvinnor som verkligen blivit det.

Vad allt detta kommer leda till är alltså att färre i framtiden kommer bry sig. Grattis alla ni som deltagit i metoo kampanjen.
Det var precis det jag försökte föra fram på en middag för någon vecka sedan. Då tog det fyr i helvete. INGEN skulle få röra deras kroppar utan deras tillåtelse och jag kunde inte kritisera andras upplevelser.

Det går inte att prata med sånt folk. Och detta var två kvinnor, männen satt tysta och instämmande.

Trist som satan.
Citera
2017-11-23, 13:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var precis det jag försökte föra fram på en middag för någon vecka sedan. Då tog det fyr i helvete. INGEN skulle få röra deras kroppar utan deras tillåtelse och jag kunde inte kritisera andras upplevelser.

Det går inte att prata med sånt folk. Och detta var två kvinnor, männen satt tysta och instämmande.

Trist som satan.

Idag tyckte jag att jag hörde någon gymnasietjej på propagandaradion P1 berätta om hur hon blev utsatt för ett sexuellt övergrepp, eller om det var en våldtäkt, av hennes mattelärare som på en lektion när hon bad om hjälp råkade stå så nära så han nuddade vid henne.

Jag gissar att inflödet av vettigt folk som lärare till grundskolan knappast lär öka framöver när man anses vara ett snuskigt gubbäckel om man nuddar en elev..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback