Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 21:45
  #1
Medlem
Behöver seriöst veta detta:

Hade sex i Lördagskväll, kan symptomen för klamydia börja uppstå redan på måndagsmorgonen?

Sved som IN i helvete när jag pessa, sedan på dagen blev jag småfrusen i hela kroppen och väldigt öm överlag, natten därpå mådde jag illa men frös fortfarande
Exakt som febersymptom, bara att jag hade inte feber allts

Eller är detta mer troligen urinvägsinfektion?

För när jag läser upp om klamydia så verkar det som symptom/bevis på det uppstår inte först förens en vecka efter smittat samlag?
Symptomen är ju dock äckligt lika.

Detta hänger på fortsätt/eller slut på ett förhållande förmodligen...


(har testat mig men har inte fått svar än, plus att testet visar ju inte klamydia förens en vecka efter, därav jätteviktigt att veta om själva sjukdomen kan börja härja innan det syns i urinet)
2017-11-22, 21:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Behöver seriöst veta detta:

Hade sex i Lördagskväll, kan symptomen för klamydia börja uppstå redan på måndagsmorgonen?

Sved som IN i helvete när jag pessa, sedan på dagen blev jag småfrusen i hela kroppen och väldigt öm överlag, natten därpå mådde jag illa men frös fortfarande
Exakt som febersymptom, bara att jag hade inte feber allts

Eller är detta mer troligen urinvägsinfektion?

För när jag läser upp om klamydia så verkar det som symptom/bevis på det uppstår inte först förens en vecka efter smittat samlag?
Symptomen är ju dock äckligt lika.

Detta hänger på fortsätt/eller slut på ett förhållande förmodligen...


(har testat mig men har inte fått svar än, plus att testet visar ju inte klamydia förens en vecka efter, därav jätteviktigt att veta om själva sjukdomen kan börja härja innan det syns i urinet)
Jag fick feber två, tre timmar efter sex och fick sedan kroppsmärtor samt illamående och buksmärtor som höll i sig tills fjärde dagen antibiotika (alltså ej feber som jag bara hade något/några dygn) De trodde absolut inte att jag omedelbart skulle ha blivit sjuk och insjuknat i frossa och feber, medan jag själv faktiskt misstänker klamydiainfektionen. Alltså man kan ju bli sjuk också men jag brukar aldrig bli det och var ordentligt påverkad av klamydian tills jag fick medicin efter provsvar. Trodde fasiken att jag fått Hiv eller något annat riktigt jäkligt.

Buksmärtorna kom inte omedelbart utan kanske två veckor efter febern. Liksom de skärande smärtorna i kroppen. (De minns jag inte hur lång tid de tog. )
__________________
Senast redigerad av makullerad 2017-11-22 kl. 22:01.
2017-11-22, 22:00
  #3
Medlem
Centauris avatar
Använd kondom för i helvete. Varför riskera infertilitet för ett knull?

Ja, jag hade sex utan kondom när jag var yngre, men det är fan inte värt det.
2017-11-22, 22:01
  #4
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02.

Klamydia är alltså huvudsakligen en medicinsk hälsofråga, om än också en sexuellt överförbar sjukdom.
Den här gången låses tråden som en uppmaning till framtida postare om att placera tråden i rätt forum (Medicin & hälsa), MEN innan en ny tråd startas där söka efter eventuella befintliga trådar.

/Mod.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback