Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 21:23
  #1
Medlem
Hej. Är det nån som kan förklara exakt hur man gör rent praktiskt med belåning på en KF på nordnet. Har fått knockout-lånet beviljat.
Hur gör man rent praktiskt??
Citera
2017-11-22, 22:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin8686
Hej. Är det nån som kan förklara exakt hur man gör rent praktiskt med belåning på en KF på nordnet. Har fått knockout-lånet beviljat.
Hur gör man rent praktiskt??

Om du tittar lite noggrant så finns det länk till avtalet. Skriv ut, signera och skicka till Nordnet för godkännande.

Kundtjänst kan hjälpa dig hitta länken eller skicka ett avtal hem till dig för påskrift.
Citera
2017-11-22, 22:13
  #3
Medlem
Skrev ju att jag fått det beviljat. Hur gör man rent praktiskt?? Alltså när man belånar sitt innehav
Citera
2017-11-22, 23:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin8686
Skrev ju att jag fått det beviljat. Hur gör man rent praktiskt?? Alltså när man belånar sitt innehav
Då du köper aktier för lånade pengar då belånar du ditt aktieinnehav.
Citera
2017-11-23, 16:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin8686
Skrev ju att jag fått det beviljat. Hur gör man rent praktiskt?? Alltså när man belånar sitt innehav

Ok, läste slarvigt och tolkade det som att du fått en elektronisk bekräftelse. Har för mig att jag fick en sådan innan jag skickat in avtalet.

Rent praktiskt så är det bara att handla när du inte har likvider i depån, du kommer se ett minus på saldot och då har pengar överförts till depån från kreditkontot.
Dagen efter ser du samma summa som kreditsaldo istället.

Om du vill använda din kredit på annat sätt gör du helt enkelt en intern överföring från depån kopplad till kreditkontot till valfritt konto hos Nordnet alternativt gör du ett uttag från nämnda depå till ett föranmält konto i annan bank.
__________________
Senast redigerad av Som-nam-na 2017-11-23 kl. 16:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback