Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-25, 04:36
  #37
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Harmlösa småskalare...
Jag hoppas att de slipper undan med böter eller fotarmband.

Småskalare...? Möjligt.
Jag hoppas dock på ett låååångt fängelsestraff. Kommer dock tyvärr inte att hända, vilket är synd.

Jävla whiggers är var dom är. Vapen, droger, "coola" tatts och kamphundar.

Anton verkar bo i Lennheden, vilket ligger lite utanför Borlänge. Får väl gissa att det var där dom hade odlingen.
Staffan har ingen adress på Ratsit, får väl gissa att han sitter inne för något annat just nu då.
Och farsa verkar han vara också, det svinet. Riktigt bra uppväxt dom stackarna kommer att få.
Citera
2017-11-25, 08:34
  #38
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Småskalare...? Möjligt.
Jag hoppas dock på ett låååångt fängelsestraff. Kommer dock tyvärr inte att hända, vilket är synd.

Jävla whiggers är var dom är. Vapen, droger, "coola" tatts och kamphundar.

Anton verkar bo i Lennheden, vilket ligger lite utanför Borlänge. Får väl gissa att det var där dom hade odlingen.
Staffan har ingen adress på Ratsit, får väl gissa att han sitter inne för något annat just nu då.
Och farsa verkar han vara också, det svinet. Riktigt bra uppväxt dom stackarna kommer att få.

Nu vill jag odla en cannabisplanta, bara på trotts, jag nyttjar inte. Är det förbjudet att köpa frön?
Citera
2017-11-25, 14:57
  #39
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Nu vill jag odla en cannabisplanta, bara på trotts, jag nyttjar inte. Är det förbjudet att köpa frön?

Nej, det är lagligt. Kallas för lyxfågelfrön.
Citera
2017-11-25, 16:02
  #40
Medlem
Rekommenderar att inte beställa frön eller utrustning till adressen du ska odla på, många som fått besök 1-3 månader efter man fått leveransen och torskat.
Citera
2017-11-25, 16:05
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Budman420
Rekommenderar att inte beställa frön eller utrustning till adressen du ska odla på, många som fått besök 1-3 månader efter man fått leveransen och torskat.
Tack för ditt tips, hur skulle vi kunna klarat oss utan dig!

Rekommenderar du att knyta skorna så man inte snubblar?
__________________
Senast redigerad av Be-Fast-Or-Be-LasT 2017-11-25 kl. 16:07.
Citera
2017-11-25, 16:23
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Tack för ditt tips, hur skulle vi kunna klarat oss utan dig!

Rekommenderar du att knyta skorna så man inte snubblar?

Haha lustigkurre där.
Du borde väl förmodligen gå barfota låter det som.
Citera
2017-11-25, 17:20
  #43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Budman420
Haha lustigkurre där.
Du borde väl förmodligen gå barfota låter det som.
1. Finns ju annars skor med kardborrband.
2. Kanske inte så smart att skriva här om du är verksam i branschen.
3. Förstår att ditt inlägg var menat åt en person i tråden som är "ny" inom detta, men då vederbörande har en teoretisk modus operandi likt en abo-bryshas - så gör du personen en björntjänst egentligen. Den som inte aktivt läser av fuppar och omorganiserar sig i enlighet med polisens framflyttade positioner i """kriget mot droger""" kommer hamna bakom lås och bom i över 10 år, budman.. Ha en bra kväll i alla fall och lycka till med allt! peace )
Citera
2017-11-25, 17:50
  #44
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
https://www.expressen.se/nyheter/bro...gravd-husvagn/
https://minfil.org/F4Uad5d8bf/husvagnsOdlaren.pdf

Snyggt att kalla det knarkfabrik.
Citera
2017-11-25, 18:08
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
That may be. Men som luttrad gräs-skalle, så kan jag känna igen en av "min sort" på 100 meters avstånd utan glasögon (jag har förbannat dålig syn, curtesy of allt för mycket <60 cm tittavstånd till dataskärmar i många många år i sträck). Om en snut ens ägnat 10 procent av sin gatutid med att möta gräsrökare, så hade hans exakthet i sin bedöming ändock varit högre än min eftersom han stod öga<->öga med gräs-skallen.


Läser du in något konspiratoriskt i det, så måste jag tyvärr, å den vana och idealistiska gräsrökare jag är, ändock kräkas på dig, hårt och länge.




Själv har jag varit toppspeedad på efedrin, extremhattad på svamp och XTC-likt sådär övertrevlig som man kan bli när ens hjärnas synapser svämmas över av både dopaminerger samt serotoninerger på en och samma gång, kört fram bilen ur vilkens högtalare strömmade 'Man With No Name' på hög volym, hoppat ur och gått fram till en snut, och frågat varför ravepartyt jag var på väg till var nedstängt.
Jag fick till svar "drograzzia". Jag frågade "Finns det en chans att festen kommer att fortsätta efteråt", och fick till svar "det kan ta flera timmar".
Jag hoppade därefter in i bilen och körde hem igen, med mina passagerare och som var waaaaaay mer stenade än jag.
No problems there...


Står att de även blev påkomna med stöldgods och vapen vilket polisen kan haft spår på redan. Särskilt den stulna motorcykeln. Skitsmart att köra en stulen motorcykel till sin hemliga odling.
Citera
2017-11-25, 18:10
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekror
Jag förstår inte varför man skulle lägga dit på att gräva ner en husvagn om man endast har cirka 20 plantor. Det borde ju ha tagit en evighet att gräva ner vagnen.
ca 65 plantor enligt DF artikeln. 63 enligt expressen. En och samma odling, ej sammanlagda från olika omgångar.
__________________
Senast redigerad av sazed 2017-11-25 kl. 18:12.
Citera
2017-11-25, 18:17
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
1. Finns ju annars skor med kardborrband.
2. Kanske inte så smart att skriva här om du är verksam i branschen.
3. Förstår att ditt inlägg var menat åt en person i tråden som är "ny" inom detta, men då vederbörande har en teoretisk modus operandi likt en abo-bryshas - så gör du personen en björntjänst egentligen. Den som inte aktivt läser av fuppar och omorganiserar sig i enlighet med polisens framflyttade positioner i """kriget mot droger""" kommer hamna bakom lås och bom i över 10 år, budman.. Ha en bra kväll i alla fall och lycka till med allt! peace )

1 Absolut, stövlar är rätt enkelt att använda om vi ska vara petiga.
2 Ingen fara, sysslar inte med odlingar så det e lugnt
3 Det var riktat åt alla som är intresserade av börja göra detta så färre torskar och slipper problem här i livet. Behövs en hel del för att behöva sitta i 10 bast och kör man en sån fet odling brukar man ha koll på sånna bitar men för de som vill börja köra kan det vara bra att känna till då flera har rykt pga detta.
Detsamma Mr och du får ha en fin kväll, Peace!

On Topic
Det var trist att de hittade husvagnen
Citera
2017-11-26, 02:38
  #48
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Snyggt att kalla det knarkfabrik.

Hahaha! det var ju underhållande läsning, alltid sett ner på lantispundare som är så sjukt patetiska och ynkliga men dessa killar hade ju någon slags vision...dom skulle bli bra karaktärer i någon tragikomisk film.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback