Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 18:27
  #1
Medlem
musaks avatar
Hej,, ( Vet inte om den här tråden ligger fel ,men tror den ligger rätt?, annars kanske Mod vill flytta tråden)
Jag har ett landställe som behöver snöröjas om det blir mycket snö? Vill ha det gjort till helgerna , Landet ligger några mil utanför huvudort. Det som behövs röjas är ca 50m väg fram till huset och uppfarten . Det som jag tror är bäst är med snöslunga , ( Traktor kommer inte fram ) Vad är skäligt pris att betala för en sådan tjänst ungefär tror ni? Inkl reskostnad o allt. Och hur brukar snöröjarna ta betalt,är det ett för litet jobb för att vara intressant? Tacksam för råd.
Citera
2017-11-22, 19:53
  #2
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musak
Hej,, ( Vet inte om den här tråden ligger fel ,men tror den ligger rätt?, annars kanske Mod vill flytta tråden)
Jag har ett landställe som behöver snöröjas om det blir mycket snö? Vill ha det gjort till helgerna , Landet ligger några mil utanför huvudort. Det som behövs röjas är ca 50m väg fram till huset och uppfarten . Det som jag tror är bäst är med snöslunga , ( Traktor kommer inte fram ) Vad är skäligt pris att betala för en sådan tjänst ungefär tror ni? Inkl reskostnad o allt. Och hur brukar snöröjarna ta betalt,är det ett för litet jobb för att vara intressant? Tacksam för råd.
http://snoskottning.nu/priser/
Citera
2017-12-01, 16:13
  #3
Medlem
enlevandemans avatar
Jag undrar hur mycket man kan tänkas ta betalt för snöröjning på en cirka 15 meter lång uppfart? Jag har hört allt från 100, 200 och 300 kr. Jag tycker 300 kr är att ta för mycket betalt, med tanke på att man utför jobbet på nån minut.
Citera
2017-12-02, 02:32
  #4
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Jag undrar hur mycket man kan tänkas ta betalt för snöröjning på en cirka 15 meter lång uppfart? Jag har hört allt från 100, 200 och 300 kr. Jag tycker 300 kr är att ta för mycket betalt, med tanke på att man utför jobbet på nån minut.
Det beror väl på hur lång framkörning snöröjaren har. Är ni tio grannar så räcker säkert en hundring för din del men om närmaste kund finns fyra kilometer bort så blir det självklart dyrare.
Sedan spelar det ju också in hur snabbt du vill ha snöröjt. Ska det röjas på en gång eller kan du vänta ett dygn?

Begär in några offerter så kan du välja den som passar dig bäst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback