Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 00:00
  #37
Medlem
Alltså, jargongen i den åldern är väldigt grov och har alltid varit det. Det är ett stadie då man testar gränser och utforskar sig själv. Skillnaden är att nu sprids det i ljusets hastighet på nätet så att alla kan se.

Ingen genusindoktrinering i världen kommer att få tonårskillar att ändra sig på den här punkten. Då får man nog snöpa dom helt i så fall.
Citera
2017-11-23, 00:05
  #38
Medlem
Varulvs avatar
Okej, jag tycker det mest ser ut som porrskadade kommentarer på tavlan, men samtidigt vill tonåringar vara edgy, men hela lektionen verkar ju vara helt konstigt upplagd? Jag hade förstått om läraren samlat dessa kommentarer, för en senare diskussion om orealistiska önskemål, hur man ser på andra kön, och arbeta med eleverna för att träna bort den här skiten.

Jag måste ändå anta att det var syftet, för annars är ju det här bara planerat för att elever ska såra andra, mer osäkra elever?
Citera
2017-11-23, 01:00
  #39
Medlem
Necriss avatar
Som vanligt, journalisten borde bli ordentligt straffad, självklart gäller det alla som hade något med beslutet att vinkla det så här att göra. Samtliga bor förlora sin rätt att uttrycka sig offentligt och om de någonsin upptäcks försöka påverka opinionen efter avtjänat fängelsestraff så blir det dubbelt straff direkt utan någon chans till förmildrande omständigheter.

Blir så jävla förbannad på sånt här, man ser det överallt.
Citera
2017-11-23, 03:56
  #40
Medlem
Lydans avatar
Suck. Tydligen lyssnade inte hon med näsringen på förslaget att det killar inte vill ha "några jävla talibanfeminister". Vilket för övrigt antagligen är något 50% av männen i landet skulle skriva under på.

Jag är förvånad över att typ 70% av det på tavlan var "fina ögon", "bra personlighet", med mera.

Om man inte förstår varför ett gäng pubertetskillar ser sig utmanade efter att ha läst "stor kuk" på tjejernas lista, och fnittrande skriver saker som "stora tuttar", "ta den hårt" och "blond" så har man ingen koll på ungdomskultur alls.

Många minns nog när varannan Flashbacktråd bestod av "ta den i 2:an, höhö", och många vet hur det ser ut här varje sommarlov.

SVT tar upp det för att de anser det aktuellt, och det ska jag nu sätta mig och skriva en tråd om, för jag är så förbannad på den här idiotin att jag kokar.
Citera
2017-11-23, 04:03
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Så omogna tonårskillar har inte lärt sig uttrycka sig pk?
"skitstora tuttar" = "trivs med sin kropp, inte anorektisk"
"inte klä sig som en hora" = "socialt kompetent, nån som inte måste vara i centrum hela tiden och tar plats"
Jag ser detta som ett symptom på bristande verbal förmåga killarna uppsåtligen har skaffat sig genom att delta i den patriarkala anti-plugg kulturen. Och jag tror inte killarna hade kunnat ha just nån fysisk preferens alls utan att det dömts ut. Det finns ju inga andra godkända svar än: "Utseende spelar mindre roll, det är personligheten som är viktigast, men skulle hon ha borderline så skulle jag älska henne ändå."
Skall man vara feministkränkt över nåt är det ju att det är väldigt heteronormativt, tror knappast klassens hbtq-personer kände att de var inkluderade.

hahahahaha nej. Ibland betyder skitstora tuttar faktiskt just bara det, skitstora tuttar.
Ibland betyder "inte klä sig som en hora", att du inte ska klä dig som en hora.
Citera
2017-11-23, 04:17
  #42
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vem önskar sig inte det? Det är ju klart att en kvinnlig kvinna är jackpot.

För övrigt ska jag börja använda ordet talibanfeminist.

Bästa nya ordet på länge.

För övrigt fattar jag inte, vad är problemet? De ber ungarna skriva vad de vill ha. Ungarna är ärliga och skriver vad de vill ha, och det duger inte? Fråga inte ungarna då. Vad hade de förväntat sig? "Jag vill ha en korthårig tjej med små bröst och hårig fitta och håriga armhålor".. Right..

Jävla talibanfeminister..
Citera
2017-11-23, 05:39
  #43
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
hahahahaha nej. Ibland betyder skitstora tuttar faktiskt just bara det, skitstora tuttar.
Ibland betyder "inte klä sig som en hora", att du inte ska klä dig som en hora.

Du tolkar mig fel, det är vad man skall säga när man egentligen menar skitstora tuttar men inte vill uppfattas som en tölp.
Citera
2017-11-23, 05:54
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
Förövrigt när han läste upp det där garvade jag sönder, TALIBANFEMINIST HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

Talibanfeminist, klockrent!
Citera
2017-11-23, 06:03
  #45
Medlem
Empireofthesuns avatar
Tjej som går i 9an har såna ful tjur-ring i näsan? Hennes föräldrar måste vara riktigt stolta.
Citera
2017-11-23, 06:09
  #46
Medlem
AlfaQhards avatar
Stör sig folk på att de har små bröst eller att de klär sig som horor?
Citera
2017-11-23, 06:16
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Okej, jag tycker det mest ser ut som porrskadade kommentarer på tavlan, men samtidigt vill tonåringar vara edgy, men hela lektionen verkar ju vara helt konstigt upplagd? Jag hade förstått om läraren samlat dessa kommentarer, för en senare diskussion om orealistiska önskemål, hur man ser på andra kön, och arbeta med eleverna för att träna bort den här skiten.

Jag måste ändå anta att det var syftet, för annars är ju det här bara planerat för att elever ska såra andra, mer osäkra elever?

Porrskadade? Har du tillgång till Instagram?
Citera
2017-11-23, 06:38
  #48
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Utseende:

"Skitstora tuttar"
"dum blondin"

Personlighet:

"Gillar det hårt"
"hemmafru"
"ej taliban feminist"

Skönaste klassen

Haha, satte fan morgonmackan i halsen. Jag hade betalat för att se talibanfeministernas reaktion till det där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback