Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 17:01
  #1
Medlem
Citat:
En bild från sexualkunskapen i en niondeklass har väckt stor ilska i sociala medier. Det är en önskelista från killar i klassen som beskriver att de vill ha tjejer med ”skitstora tuttar” som ”inte klär sig som en hora”.

– Vi bara satt där och var helt chockerade, säger Ada Hallgren som tillsammans med klasskamraten Anastasia Laukkanen menar att sexualkunskapen i skolan måste bli bättre.

Länk.

Det dessa små kränkta feministfjantar "glömde" att ta upp när man spred bilden på killarnas önskelista i sociala medier är att på tjejernas lista, som man inte spred, stod det bl.a. att dem önskade att killar ska ha "stor kuk och "bra rumpa". Deras försvar till detta är att dem förstod att killarna skulle skriva något liknande så därför gjorde dem det också för att chocka killarna då killarna objektifierar tjejerna varje dag.

Därför som ni bara valde att posta killarnas lista och därför som ni säger er vara "chockade" när ni satt på lektionen och såg listan?

SVTNyheter "glömde" också att ta upp detta i både rubriken samt i artikel men man nämner tjejernas lista ytterst kort i filmklippet.

När ska denna cancer sluta?
Citera
2017-11-22, 17:09
  #2
Medlem
Ja, hur vågar män ha biologiska behov och begär.

Ingen idé att diskutera med kvinnor, de är sinnessjuka. Likaså deras betamän som drägglar och feminiserar sig själva i hopp om att få doppa.
Citera
2017-11-22, 17:15
  #3
Medlem
Drinkycrows avatar
Haha klent.

Stor kuk är väl lika illa som skitstora tuttar? Var inte meningen med listorna att öppna konversation ändå?
Skulle de bli upprörda på något så borde det ju vara "lydig" och "hemmafru" etc.

Stör mig mest på att killarna skrev "rik" under "personlighet" på listan... Visst jag skulle gärna ha rik flickvän men är väl inte ett personlighetsdrag.
Citera
2017-11-22, 17:22
  #4
Medlem
okok1s avatar
Män objektifierar men kvinnor gör inte det? Var är dessa studier?

Problemet kanske är att det är fel kille/man som tittar/objektifierar? Eller att ingen gör det?

Aha det var feminist trams...

Citat:
Begreppen sexualisering och sexuell objektifiering, i synnerhet av kvinnor, är en viktig idé i feministisk teori och psykologiska teorier som härrör från feminismen.[4]

Grundläggande för könsmaktsordningens idé är synen på kvinnan som sexuellt objekt snarare än som subjekt eftersom kvinnan föder barnen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexual...Objektifiering

Bra argument.
__________________
Senast redigerad av okok1 2017-11-22 kl. 17:28.
Citera
2017-11-22, 17:34
  #5
Medlem
Jellohs avatar
Så omogna tonårskillar har inte lärt sig uttrycka sig pk?
"skitstora tuttar" = "trivs med sin kropp, inte anorektisk"
"inte klä sig som en hora" = "socialt kompetent, nån som inte måste vara i centrum hela tiden och tar plats"
Jag ser detta som ett symptom på bristande verbal förmåga killarna uppsåtligen har skaffat sig genom att delta i den patriarkala anti-plugg kulturen. Och jag tror inte killarna hade kunnat ha just nån fysisk preferens alls utan att det dömts ut. Det finns ju inga andra godkända svar än: "Utseende spelar mindre roll, det är personligheten som är viktigast, men skulle hon ha borderline så skulle jag älska henne ändå."
Skall man vara feministkränkt över nåt är det ju att det är väldigt heteronormativt, tror knappast klassens hbtq-personer kände att de var inkluderade.
Citera
2017-11-22, 17:44
  #6
Avstängd
finanshajen-s avatar
HAHAHA Vilka förbannade jävla stolpskott!!!!

"Asså dom sa att dom tyckte att det här var roligt... men alltså... det tyckte inte vi..."

Nej, ditt söndercurlade helvete, allting i världen är inte roligt, allting i världen är inte rättvist, vissa av dina polare tyckte att det var jättekul och vissa av er tyckte inte det. DET ÄR NORMALT. Fy fan, tänk att vara förälder till en sån här unge, hade tagit livet av mig rakt av och bett om ursäkt till omvärlden för vad jag gjort.
Citera
2017-11-22, 17:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
"Asså dom sa att dom tyckte att det här var roligt... men alltså... det tyckte inte vi..."

Safe space... SAFE SPACE!!!!!
Citera
2017-11-22, 17:54
  #8
Medlem
Varför skrivs det önskelistor kring vad man önskar sig hos en tjej/kille? WHAT THE FUCK KIND OF SCHOOL SYSTEM IS THIS SHIT? Stick ut ur klassrummet och snacka inte om sex framför folk som redan vet vad blommor och bin är jävla äckliga aidsinfesterade RFSU feminist

Förövrigt när han läste upp det där garvade jag sönder, TALIBANFEMINIST HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
Citera
2017-11-22, 18:06
  #9
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
hade tagit livet av mig rakt av och bett om ursäkt till omvärlden för vad jag gjort.

Haha, du är ett föredöme för hela världen! Detta borde appliceras på alla misstag man gör i livet!
Citera
2017-11-22, 18:07
  #10
Medlem
Policys avatar
Man ska alltid respektera folks sexuella läggningar och preferenser, så länge dina preferenser inte råkar vara goda gener, mmkay. Ett naturligt urval i avelsprocessen är förtryckande och fel, mmkay.

Det sexuella urvalet fyller en viktig funktion, då det ser till att människan strävar efter framgång och försöker förbättra sig själv.
Citera
2017-11-22, 18:08
  #11
Avstängd
finanshajen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workeatsleeprepeat
Safe space... SAFE SPACE!!!!!
Alltså jag måste verkligen upprepa det jag skrev/det dom sa för att låta det sjunka in i allas hjärnor: "Dom sa att dom tyckte att det var kul... men det tyckte inte vi..."

Alltså?? Vad fan? Alltså jag blir ledsen på riktigt nu. Är målet alltså att allting och ingenting ska vara lika roligt för allihopa? Det vill säga, ingenting kommer någonsin vara roligt någonsin igen eftersom t.o.m. dockan i Kalle Anka var grovt rasistisk osv? Vad ska vi hitta på som är så jävla neutralt att det är roligt för alla?

Fy fan, jag blir så jävla deprimerad av att invånarna långsamt tar död på detta avlånga land. Samtidigt är jag medlem på utländska forum och senast idag pratade dom om hur Sverige håller på att dö. Jag blir så ledsen.

ANTIFEMINISM HAR INGENTING MED KVINNOHAT ELLER HAT ÖVHT ATT GÖRA, ANTIFEMINISM HANDLAR OM ATT VI VILL HA JÄMSTÄLLDHET UTAN ATT GÅ MED PÅ ERA KRAV OM ATT NI ÄR EN MAN MED EN FITTA ELLER EN KVINNA MED EN KUK, SAMT ATT VI SKA RÄTTA OSS EFTER ERA KRAV OM ATT VI INTE FÅR ANVÄNDA VISSA ORD ELLER ATT VI MÅSTE RESPEKTERA ER SÅ PASS ATT VI INTE FÅR SITTA PÅ SPECIELLA SÄTT, Alltså jag går i taket, ska fan gå ut och hitta en unge att slå in ansiktet på, ingenting kommer kunna lugna mig nu, jag göre, hörs.

Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
Varför skrivs det önskelistor kring vad man önskar sig hos en tjej/kille? WHAT THE FUCK KIND OF SCHOOL SYSTEM IS THIS SHIT? Stick ut ur klassrummet och snacka inte om sex framför folk som redan vet vad blommor och bin är jävla äckliga aidsinfesterade RFSU feminist

Förövrigt när han läste upp det där garvade jag sönder, TALIBANFEMINIST HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
TALIBANFEMINIST Det finns hopp för de yngre männen!
Citera
2017-11-22, 18:11
  #12
Medlem
Denoms avatar
Tog tjejerna illa upp för att de har små bröst och klär sig som horor eller vadå?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback