Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 15:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Du förlorar ingen frame, de blir visade (ex) 14ms långsammare på en 15ms skärm mot en 1ms skärm. Hade du haft en skärm med 1s responstid hade du helt klart känt av det oavsett vad du spelat.

Detta är input lg och inte responstid. Vet inte vad den har för responstid faktiskt.
Citera
2017-11-22, 15:19
  #14
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Alltså, det är ju skillnad på responstid och input lag, och det är just det senare jag efterfrågar. 15 ms input lag är klart bra, men 15 ms responstid är nog inte särskilt bra så vitt jag förstår. Jag vill hamna under en frame i input lag under 60 fps.

Den är 55 tum stor, förresten!

Absolut. Fast det är dumt att utesluta varkendera av dom.

En skärm med 0ms input lag och 30ms responstid är sämre än en skärm med 10ms input lag och 10ms responstid. Har du en hög responstid så finns det också en viss risk för "ghosting" på skärmen, i synnerhet i 60fps spel. Då spelar det ingen större roll om input lag:en är låg.
Citera
2017-11-22, 22:17
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Absolut. Fast det är dumt att utesluta varkendera av dom.

En skärm med 0ms input lag och 30ms responstid är sämre än en skärm med 10ms input lag och 10ms responstid. Har du en hög responstid så finns det också en viss risk för "ghosting" på skärmen, i synnerhet i 60fps spel. Då spelar det ingen större roll om input lag:en är låg.

Hittar ingen information om dess responstid dock. Får konsultera Google en gång till och se om det genererar något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback