Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-11-23, 14:19
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirruspe
Nyrika miljardärer har dålig smak generellt sätt och dricker mest det som är dyrt, inte för att det är bäst eller bra. De traditionella rika familjerna som månar om kvalité och klär sig med vett blir färre. Den typiska överklassen håller på att bytas ut mot nyrika utan klassisk smak och uppträdande.

Har sett miljonärer på krogen som beställer sliskiga drinkar, fulpilsner eller "en shot jäger och en bärs"! Så du har helt rätt... god smak kommer inte med inkomsten!

Sen finns det absolut folk med pengar som har bra smak också. Tror inte att det är någon direkt skillnad på miljonärer och "vanliga människors" drickande. Är man rik så har man råd att dricka lite dyrare, lite oftare!
Citera
2017-11-25, 10:04
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Man har andra ambitioner med sitt kapital, behöver inte alls vara negativt att inte slösa bort pengar på saker man leker med/använder en/någon gång och sen blir liggandes.

Då kan man lika bra påstå att; #För oss nordbor är det mer hållbar ekonomisk-välfärd man strävar efter medans (tex) många rika amerikaner slösar upp alla sina pengar fastän det egentligen borde vara omöjligt (Johnny Deep).

Vi vill olika saker med livet allihopa och för vissa är vetskapen om förmögenheten som sitter på banken att njuta.

Jo visst, håller med skall jag säga. Men jämföra med Amerikaner är inte bra De är precis motsvarigheten till vad Nordbor är. Men visst man skall ju göra det man blir glad av. Har bara den känslan av att Nordbor ibland är mer diskreta än vad de egentligen vill för att inte stå ut i mängden.
Citera
2017-11-25, 10:12
  #63
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Jo visst, håller med skall jag säga. Men jämföra med Amerikaner är inte bra De är precis motsvarigheten till vad Nordbor är. Men visst man skall ju göra det man blir glad av. Har bara den känslan av att Nordbor ibland är mer diskreta än vad de egentligen vill för att inte stå ut i mängden.
Så är det nog(?), jantelagen ligger djupt rotat hos oss....

Är själv en "spara" men min sambo är i kontrast en "slösa" (för er som minns denna strip från... Kamratposten #Slösa & Spara).
__________________
Senast redigerad av Tuvtramp 2017-11-25 kl. 10:14.
Citera
2017-11-25, 11:44
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Så är det nog(?), jantelagen ligger djupt rotat hos oss....

Är själv en "spara" men min sambo är i kontrast en "slösa" (för er som minns denna strip från... Kamratposten #Slösa & Spara).

Det är väl perfekta kombinationen haha Hade varit värre om det var Spara-Spara eller Slösa-Slösa
Citera
2017-11-25, 14:02
  #65
Medlem
Vem0ths avatar
Skolväns farbror är tydligen en av de tusen rikaste i landet, han beskrivs som en verklig version av Joakim von Anka. Handlar enbart på Lidl, kör en rostig Volvo 740 och tar med det billigaste vinet från systembolaget när bjuden till familjeträffar.
Citera
2017-11-25, 15:21
  #66
Medlem
den enda miljonär jag känner är en typisk plankstek och stor stark kille iaf. Man blir liksom inte nödvändigtvis av en annan art bara för att man råkar vara god för en miljon eller två. även om det givetvis händer,på gott och ont.
Citera
2017-11-27, 17:49
  #67
Medlem
Klappasäftens avatar
Har en förmögenhet på flera dussin miljoner och dricker vatten och mjölk.
Citera
2017-11-27, 21:43
  #68
Medlem
Finns en drink som heter Billionaires cocktail!

https://www.saveur.com/article/Recip...naire-Cocktail
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback