Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 12:19
  #1
Medlem
Är det så att miljonärer dricker champagne i tid ovh otid? Detta verkar vara nidbilden av en mångmiljonär. Champagne dricks väl mest på tillställningar och till hummer?

Jag tror snarare att mångmiljonärer dricker årgångsviner, konjak och whisky.
Om det ska drickas öl ska det nog vara från små mikrobryggerier?
Citera
2017-11-22, 12:28
  #2
Medlem
Många miljonärer är renlevnadsmänniskor och dricker ingen alkohol alls.
Citera
2017-11-22, 12:29
  #3
Medlem
Dom dricker inte, dom jobbar!

Trump är väll nykterist ? Annars känns det som finare wiskey, dom hamnar väll i trender som oss alla.

Däremot deras barn dricker väll allt dom kommer över
Citera
2017-11-22, 12:35
  #4
Medlem
De tittar inte på priset, de går efter smak.

När ynglen är på krogen så flashas det men normalt så är en god dryck god oavsett vad den kostar.

Är bara fattiglappar som tittar på priset för att avgöra om det är bra eller ej, en ekonomiskt oberoende köper det han gillar även ifall den drycken ses som "fattig", vet en som bara drack explorer vodka då den var precis det han ville ha, det och pripps blå när det var allmogens dryck.
Citera
2017-11-22, 12:39
  #5
Medlem
AttansNedranss avatar
Jag dricker mitt hemgjorda äppelvin.
Citera
2017-11-22, 12:50
  #6
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loffe12
Är det så att miljonärer dricker champagne i tid ovh otid? Detta verkar vara nidbilden av en mångmiljonär. Champagne dricks väl mest på tillställningar och till hummer?

Jag tror snarare att mångmiljonärer dricker årgångsviner, konjak och whisky.
Om det ska drickas öl ska det nog vara från små mikrobryggerier?
Jag kan bara svara för mig själv, och fuskchampange blir det möjligen ett glas på nyåsrafton. Hummer äter jag inte men till dom rökta räkorna blir det vitt vin, och till viltköttet ett glas rött (vin i hundrakronors-klassen), nån gång kan det bli en dyrare Amarone. Under sommaren blir det nån platta med 33 cl. öl (den storleken passar mig) och kanske några GT. Under vintern en och annan blended whisky samt Jägermeister i samband med jakten.
Citera
2017-11-22, 13:01
  #7
Medlem
AHaha miljonärer,

var och varranan som köpte hus runt 2006 och sålde efter 2015 är ju miljonär idag,

miljonär var något speciellt i 1970 talets sverige, idag får man vara dollar miljonär för att det ska vara något annorlunda,

folk lägger ju en miljon i kontantinsats när dom köper en vanlig liten villa i stockholm ,
'

så vanligt folk dricker det dom dricker
Citera
2017-11-22, 13:04
  #8
Medlem
Brunbeverns avatar
De flesta miljonärer dricker säkert vanlig fulöl och läsk de också, som alla andra.
Citera
2017-11-22, 13:07
  #9
Medlem
Maxteds avatar
De dricker nog mest vatten.
Citera
2017-11-22, 13:16
  #10
Medlem
SuprasWestCoasts avatar
Skulle påstå att entreprenörer som är mångmiljonärer är väldigt enkla människor och lever därefter.
Man unnar sig dyra saker ibland men inget som får dem att sticka ut.
Nidbilden du målar upp beskriver snarare personer som inte har pengar alls och belånar sig för att framstå som rika (försäljare).

Ett exempel, entreprenörerna som är vänner till mig köper kläder från Loro Piana utan logotyper medan försäljare på Tele 2 köper Ralph Lauren skjortor och tror de framstår som förmögna.

Kontentan, rika personer har inget behov av att skryta om sina pengar.
Citera
2017-11-22, 13:17
  #11
Avstängd
creepingdeaths avatar
vet inte vad miljonärer dricker, men däremot vad miljardärer dricker:

bono - förmögenhet 6 miljarder SEK dricker jack daniels. finns på bolaget, 315kr för 700ml.
simon cowell - förmögenhet 4,7 miljarder SEK dricker öl av märket sapporo. finns på bolaget för 17,90kr.
lady gaga - förmögenhet 2,3 miljarder SEK dricker jameson. finns på bolaget för 297kr för 700ml.
__________________
Senast redigerad av creepingdeath 2017-11-22 kl. 13:20.
Citera
2017-11-22, 13:24
  #12
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Begreppet "miljonär" är förlegat. En mille i SEK på banken är inte så mycket att man kan leva något särskilt lyxliv. Tvärtom så är det just avsaknaden av lyxkonsumtion som gör många till miljonär.

Så jag tror inte miljonärers inköp på Bolaget höjer ett enda ögonbryn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback