Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 13:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Kan det här leda till att det kan bli en dålig stämning på många företag, när män mer kommer undvika kvinnorna, männen kommer kanske knappt hälsa på kvinnorna, för att slippa att hamna i någon ryktesspridning.

Klart att det blir en onaturlig spänning och att många män känner sig osäkra på vad som är ok. Någon blir kränkt av en man som frågar om hon vill med på lunch, någon annan blir kränkt av att männen inte frågar om hon vill med😰
Typiskt kvinnligt är ju också att säga en sak och mena en annan😰
Alla uppmärksamhetssökande damer kommer i fortsättningen att göra livet surt både för den man som uppmärksammar och inte uppmärksammar😰
Undrar om detta kan få någon bromsande effekt på männen från andra kulturer eller om de bara fortsätter se alla svenska tjejer som horor😰
Ytterligare en tanke är alla instabila som kommer att locka männen till övertramp för att sedan anmäla😰
Till er som inte tycker det är ok att säga att männen lockas kan jag bara säga att ni är verklighetsfrånvända och hade behövt ett uppvaknande. Allt är inte svart eller vitt. I samspelet mellan två personer är det svårt att avgöra vilket som är vilket många gånger.
__________________
Senast redigerad av AABBCC112233 2017-11-22 kl. 13:33. Anledning: Stavfel
Citera
2017-11-22, 17:11
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Det är ju inte så att personen blir dömd för att någon eller några anklagat personen, utan det tillsätts naturligtvis en utredning...

Ja, man blir dömd av folket om man blir anklagad och uthängd på sociala medier. En normal funtad person som påstår sig ha blivit utsatt för ett brott kontaktar polisen och låter rättsväsendet göra sitt. En normal funtad person använder inte sociala medier för detta.

Jag anser att 95% av alla #metoo är rena lögner, ryktesspridning, förtal, hämnd, rabiata feminister etc.
Citera
2017-11-22, 18:38
  #15
Medlem
rostigamazons avatar
Frågan vi måste ställa, vem är det som ligger bakom dessa #MeToo-upprop, det här är inget som har kommit av sig själv, och vad är syftet med det här ?
När vanliga svenska tjejer, har blivit våldtagna, då har vi inte hört något från dessa kvinnor som nu medverkar i #MeToo. Ska inte feminister, hjälpa andra kvinnor, när dom blir utsatta, krävs det såna här jippon som MeToo för att feminister ska vakna upp, och inse att kvinnor far illa.
Jag kan förstå att svensk massmedia ägnar sig åt sånt här, så slipper man ägna sig åt andra nyheter.
Citera
2017-11-27, 21:24
  #16
Medlem
Staffan Heimerson Aftonbladet. Första gången jag länkar till aftonbladet.

"metoo en hetsjakt med drag av stalins utrensningar"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...s-utrensningar
Citera
2017-11-28, 01:35
  #17
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Att bli fälld via rykten och skvaller känns inte bra, märkligt att dom inom svensk massmedia inte ser något fel i det här, när dom hetsar på.

Förvisso, men den svenska modellen bygger ju på sådant man hört - dvs rykten. Vi är nog det enda landet i världen som nöjer oss med rykten i den svenska #metoo-kampanjen.
Som kvinna stöder jag givetvis detta, då anmälningarna av äckliga karlar blir enklare utan beviskrav.
Citera
2017-11-28, 07:24
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Nackdelen med den här typen av kampanjer är att de också används för privat vinning - anmäl chefen, kollegan som du konkurrerar med, grannen du är sur på etc. Allt sker dolt, utan prövning, och den anklagade har inte rätt till någon upprättelse. Detta är skrämmande.

Sen förminskas de utsatta av okynnes anmälningar. Svaga/utsatta kommer att bli än mer förnekade. Sexuella förbrytelser normaliseras (eller rättare sagt att man ljuger om dem - både som förrövare och utsatt)

Detta är även en avhumanisering av "svaga"/oskyldiga män - de likställs med feministiska makthungriga psykopater, och förbryrare (oavsett förbrytarens kön). Det går att trycka ner dessa ännu mer, utterligare ett steg mot en "slutgiltig lösning".

Dock gläds jag åt att psykopatiska förbrytare åker dit - önskar bara att det gjordes på rätt sätt, i domstol, med påföljder. Nu kan de lägga ut en beklagande text på FB, där de väljer att gå vidare till nya uppgifter och sen letar decupp nästa offer...


Min fetning ovan.

Det var bland annat därför som häxprocesserna kunde fortgå på sin tid på 1600 talet eller när det nu begav sig. Jag trodde faktiskt att vi var lite mer upplysta men den uppfattningen har jag omvärderat totalt nu mer.
__________________
Senast redigerad av micks 2017-11-28 kl. 07:28.
Citera
2017-11-28, 14:20
  #19
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Förvisso, men den svenska modellen bygger ju på sådant man hört - dvs rykten. Vi är nog det enda landet i världen som nöjer oss med rykten i den svenska #metoo-kampanjen.
Som kvinna stöder jag givetvis detta, då anmälningarna av äckliga karlar blir enklare utan beviskrav.
Akta dig, en manlig MeToo rörelse kan vara på gång om det fortsätter så här o då ligger du risigt till...
Citera
2017-11-29, 00:44
  #20
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Akta dig, en manlig MeToo rörelse kan vara på gång om det fortsätter så här o då ligger du risigt till...

Ha,ha du behagar skämta. Skulle våra vanliga svenska mesar till karlar våga bilda en egen #metoo-grupp, för att möta falskanmälningarna och den skam dom utsätts för ? Dream on, det kommer aldrig att hända - Inte i Sverige !
Citera
2017-11-30, 18:13
  #21
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ha,ha du behagar skämta. Skulle våra vanliga svenska mesar till karlar våga bilda en egen #metoo-grupp, för att möta falskanmälningarna och den skam dom utsätts för ? Dream on, det kommer aldrig att hända - Inte i Sverige !

Du är blond, har stora tuttar. Du måste verkligen skriva bra om du ska övertyga oss killar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback