Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 10:06
  #1
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Nu kommer Aftonbladet med nyheten om att Leif Östling avgår som ordförande.

Tjenare.
Människan som tog bladet från munnen och sa som det är. Vad f#n får man för sina inbetalda kronor?
Luft? Gratis tandvård för illegala som saknar rätt att vistas i landet?
Överfyllda skolor med våldtäkter och skiten? Abnorma vårdköer som bara växer?

Landet skulle må gånger bättre om _alla_ skulle börja skatteplanera!
Sluta snacka om fördelningens fröjder! Det är bara Magdalena, S och finansminister som vinner på konceptet. Och, givetvis, de som har ingen arbetsvilja.

I all korthet -- önskar mer skatteplanering!
Citera
2017-11-22, 10:16
  #2
Medlem
Du får vad som i undersökning efter undersökning, i området efter område, rankas bland de absolut bästa i världen.

Kan någon av alla skatteplaneringsvurmare förklara för mig hur Sverige hade blivit ett bättre land med lägre skatter? Om man nu ska hävda att de höga skatterna och förekomsten av sociala problem i Sverige har ett samband, så vill jag såklart gärna få motiverat för mig hur lägre skatter hade gjort situationen bättre.

Hade det varit mer okej med våldtäkter på skolor om man åtminstone sluppit betala skatt? Om man bryr sig om såna frågor, varför vill man då inte betala mer skatt så att skolan kan anställa mer personal som kan förhindra och förebygga såna händelser?
Citera
2017-11-22, 10:19
  #3
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Du får vad som i undersökning efter undersökning, i området efter område, rankas bland de absolut bästa i världen.

Kan någon av alla skatteplaneringsvurmare förklara för mig hur Sverige hade blivit ett bättre land med lägre skatter? Om man nu ska hävda att de höga skatterna och förekomsten av sociala problem i Sverige har ett samband, så vill jag såklart gärna få motiverat för mig hur lägre skatter hade gjort situationen bättre.

Hade det varit mer okej med våldtäkter på skolor om man åtminstone sluppit betala skatt? Om man bryr sig om såna frågor, varför vill man då inte betala mer skatt så att skolan kan anställa mer personal som kan förhindra och förebygga såna händelser?
Varför pratar du om skattesänkningar? Östling har inte föreslagit sådana vad jag vet.
Han antydde kryddat med en svordom att man inte får vad man borde få för skattepengarna.
Citera
2017-11-22, 10:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Varför pratar du om skattesänkningar? Östling har inte föreslagit sådana vad jag vet.
Han antydde kryddat med en svordom att man inte får vad man borde få för skattepengarna.

Nu svarar jag inte Leif Östling utan TS, som hävdar att fler borde skatteplanera för man får ändå bara skit för skatten i Sverige. Och då undrar jag hur problemen som TS raddar upp skulle lösas om svenska staten fick mindre skattepengar att röra sig med. Blir skolarna tryggare om lärartätheten minskar, sjunker kriminalitet om antalet poliser minskar eller arbetslösheten ökar och andelen utbildade sjunker?

Det är väl okej att tycka att Sverige har för höga skatter och vilja skatteplanera bort så mycket som möjligt, men det blir också hyckleri att sedan påpeka alla brister och problem i samhället - problem som ökade skatteintäkter hade kunnat råda bot på.

Bättre vara ärlig då och bara säga att man inte vill bidra istället för att säga "jag bidrar gärna men man får ju inget för det", för det är skitsnack.
Citera
2017-11-22, 10:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Nu svarar jag inte Leif Östling utan TS, som hävdar att fler borde skatteplanera för man får ändå bara skit för skatten i Sverige. Och då undrar jag hur problemen som TS raddar upp skulle lösas om svenska staten fick mindre skattepengar att röra sig med. Blir skolarna tryggare om lärartätheten minskar, sjunker kriminalitet om antalet poliser minskar eller arbetslösheten ökar och andelen utbildade sjunker?

Det är väl okej att tycka att Sverige har för höga skatter och vilja skatteplanera bort så mycket som möjligt, men det blir också hyckleri att sedan påpeka alla brister och problem i samhället - problem som ökade skatteintäkter hade kunnat råda bot på.

Bättre vara ärlig då och bara säga att man inte vill bidra istället för att säga "jag bidrar gärna men man får ju inget för det", för det är skitsnack.

Men du har ju fel, och Leif rätt.

Mer skattepengar till områdena du nämner förbättrar inget alls. Tvärt om.

Förklara annars hur XX mer miljarder åt inkompetenta människor, som istället för att eliminera problem ökar på dem pga felaktig världsbild och defekt hjärna, gör ngt bättre. Feminismen tex förvärrar, ju mer pengar de får.

Det som löser problemen är att människor tar ansvar för vad de gör, och att åtgärda problemen förnuftigt. Det är väldigt billigt.
Citera
2017-11-22, 10:46
  #6
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Du får vad som i undersökning efter undersökning, i området efter område, rankas bland de absolut bästa i världen.

Kan någon av alla skatteplaneringsvurmare förklara för mig hur Sverige hade blivit ett bättre land med lägre skatter? Om man nu ska hävda att de höga skatterna och förekomsten av sociala problem i Sverige har ett samband, så vill jag såklart gärna få motiverat för mig hur lägre skatter hade gjort situationen bättre.

Hade det varit mer okej med våldtäkter på skolor om man åtminstone sluppit betala skatt? Om man bryr sig om såna frågor, varför vill man då inte betala mer skatt så att skolan kan anställa mer personal som kan förhindra och förebygga såna händelser?

Visst, här är min motivering, efter en del år tillbringade i de låga skatternas (hm) helvete.
Inte fjuttiga undersökningar ligger till grund.

1. Välfungerande sjukvård
2. Höga pensioner man kan leva på och t o m gå till tandläkare. Man behöver inte rota i papperskorgar efter halvätna burgare, t ex, om man knegat i 40 år och plundrats på skatten.
Apropå denna punkt så ligger Sverige tvåa från botten i Europa när det gäller pensionsnivåer. Bara Albatien är värst. Källa:Eurostat. Så vi tävlar i värfärdsligan mot Albanien? Vilken bedrift!
3. Förstklassiga skolor som ger kunskaper. Var Sverige ligger kan du nog få veta från PISA-rapporter.
Att våld i skolorna eskalerar med oförminskad fart är väl också känt.

Listan kan göras lång. Varför när skatten var lägre -- menar folkhemstiden - var mord sällsynta? Åldringsrån fanns inte o s v.
Citera
2017-11-22, 10:47
  #7
Medlem
Glajjans avatar
Samhälls-kontraktet är upplöst för länge sedan. Ett Sverige lett av den nuvarande politiska klassen skall ges så små möjligheter att utföra sin destruktiva självmords-politik som möjligt.

Nyttja alla avdrag. Planera skatt så effektivt som möjligt. Göd inte denna politiska maskin ifrån helvetet.
Vi alla i nuläget medhjälpare till vårt folk och vår nations underminerande.

För er som tvivlar:
Någon annan betalar | En film om slöseri med dina skattepengar (Youtube)
https://blogg.svt.se/kommungranskarna
https://pbs.twimg.com/media/DOlGFqiXUAABzEN.jpg
https://twitter.com/CeciliaWikstrom/...29246684155905
Citera
2017-11-22, 10:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Puh-Sen
Nu kommer Aftonbladet med nyheten om att Leif Östling avgår som ordförande.

Tjenare.
Människan som tog bladet från munnen och sa som det är. Vad f#n får man för sina inbetalda kronor?
Luft? Gratis tandvård för illegala som saknar rätt att vistas i landet?
Överfyllda skolor med våldtäkter och skiten? Abnorma vårdköer som bara växer?

Landet skulle må gånger bättre om _alla_ skulle börja skatteplanera!
Sluta snacka om fördelningens fröjder! Det är bara Magdalena, S och finansminister som vinner på konceptet. Och, givetvis, de som har ingen arbetsvilja.

I all korthet -- önskar mer skatteplanering!

Något är fel om en person som Leif som betalt flera hundra miljoner i skatt, får ut samma sak av samhället som alla dessa utlänningar i Sverige som inte betalt många enkronor i skatt trots decennier av bidragstagande här.

Det borde vara ett maxtak på hur mycket skatt en person ska betala. Vi får alla ut i princip lika mycket (lika lite) välfärd, men att Leif ska betala 1000ggr mer än en arbetande svensk för samma dåliga välfärd är fel.
Citera
2017-11-22, 10:55
  #9
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Men du har ju fel, och Leif rätt.

Mer skattepengar till områdena du nämner förbättrar inget alls. Tvärt om.

Förklara annars hur XX mer miljarder åt inkompetenta människor, som istället för att eliminera problem ökar på dem pga felaktig världsbild och defekt hjärna, gör ngt bättre. Feminismen tex förvärrar, ju mer pengar de får.

Det som löser problemen är att människor tar ansvar för vad de gör, och att åtgärda problemen förnuftigt. Det är väldigt billigt.
Håller med dig.
Men livet i Sverige är så ideologiserat att man slutar tänka och bry sig.
Bara ideologiska dogmer och inget sunt förnuft.
Olof Palme lyckades med konststycket att avskaffa allt som kan heta ansvar.
Och där är vi nu.
Ju mer skattemiljarder Maagdalena "krona för krona" Andersson föser in i krisverksamheter desto krisigare de blir. Underligt?
Citera
2017-11-22, 11:03
  #10
Medlem
Kim-Puh-Sens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Något är fel om en person som Leif som betalt flera hundra miljoner i skatt, får ut samma sak av samhället som alla dessa utlänningar i Sverige som inte betalt många enkronor i skatt trots decennier av bidragstagande här.

Det borde vara ett maxtak på hur mycket skatt en person ska betala. Vi får alla ut i princip lika mycket (lika lite) välfärd, men att Leif ska betala 1000ggr mer än en arbetande svensk för samma dåliga välfärd är fel.
Det du tar upp heter värdegrund. Alla människor är lika, t ex Leif Ö och den som igår kom från Zambia.
Men -- en liten ekivok -- Leif har glömt att hans plikt är att öppna sitt hjärta och betala MULTUM! För att i Magdalenas tunna börs blir det allt mindre skattekronor att omfördela.

Ingen idé att vara svensk längre... All heder åt dig Leif!
Citera
2017-11-22, 11:05
  #11
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tycker också att han har rätt. Om jag hade sådana inkomster så skulle jag också vägra betala skatt till alla galenskaper i det svenska samhället. Försörjning av negrer, araber och zigenare samt deras utnyttjande av vår skattefinansierade "välfärd" i alla möjliga former, genuspedagogik, genusforskning, RFSL, PRIDE-parader, you name it. Skulle man betala sådana summor skatt som Östling egentligen skulle ha gjort enligt skattetabeller, så skulle man ju känna sig medskyldig till nedbrytningen av Sverige. På samma sätt som att göda cancer som gror i en kropp. Där är det snällare att dra sig ur, att inte bidra - och hoppas att skiten imploderar, och det kan bli en nystart ledd av sundare människor.
Citera
2017-11-22, 11:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Varför pratar du om skattesänkningar? Östling har inte föreslagit sådana vad jag vet.
Han antydde kryddat med en svordom att man inte får vad man borde få för skattepengarna.

och han har ju tyvärr rätt, prioriteringarna vart skattepengarna går åt är helt åt helvete.
men det blir ju ändå fel om alla höginkomsttagare ska skatteplanera med tanke på hur betydligt mycket svagare statskassan blir av det. det kommer ju definitivt inte finnas pengar till något som gynnar oss alla om de som har pengar skatteplanerar.
dessutom ökar det ju inkomstklyftorna väldigt mycket, hur pass segregerat samhälle vill man leva i?
Som i Östlings fall, varför känner man att man behöver mer pengar när man redan är ekonomiskt oberoende i typ tio liv framåt?
Istället för att stärka Sveriges budget väljer han hellre att ge dom till en kriminell skurkstat.
och det är efter att han staten bland annat bekostat en universitetsutbildning för flera miljoner åt honom...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback