Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 09:28
  #1
Medlem
Man skulle spara mycket tid och jobb om man förbjöd användare i Droger/Hallucinogener forumet att posta i Filosofi-forumet.

Så fort wannabe Internetz knarkarna petar i sig några alvedon tar en klunk handsprit, rökt/vaporiserat lakritspulver, snortar kakao eller får en lapp med 3-MeO-PCEAld-524-ho-dpt2c-b-fly2'-Oxo-PCE4-AcO-MET2-Fluoro-Ketamin2c-t-212C-B2c-t4-AcO-DMTAld523-HO- PCP 2c-p3-ho-pce25i-NBOH4-AcO-DMT4-AcO-MET-ETH-LAD som de har googlat fram på Internetz så tror de att de har blivit ett med universum och ska göra nått djupt filosofiskt inlägg.

Skulle det vara möjligt att porta dessa genier från att "filosofera" i Filosofi-forumet?
Citera
2017-11-22, 09:53
  #2
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Man skulle spara mycket tid och jobb om man förbjöd användare i Droger/Hallucinogener forumet att posta i Filosofi-forumet.

Så fort wannabe Internetz knarkarna petar i sig några alvedon tar en klunk handsprit, rökt/vaporiserat lakritspulver, snortar kakao eller får en lapp med 3-MeO-PCEAld-524-ho-dpt2c-b-fly2'-Oxo-PCE4-AcO-MET2-Fluoro-Ketamin2c-t-212C-B2c-t4-AcO-DMTAld523-HO- PCP 2c-p3-ho-pce25i-NBOH4-AcO-DMT4-AcO-MET-ETH-LAD som de har googlat fram på Internetz så tror de att de har blivit ett med universum och ska göra nått djupt filosofiskt inlägg.

Skulle det vara möjligt att porta dessa genier från att "filosofera" i Filosofi-forumet?

Du har inte övervägt att använda dig av något annat typ av forum för att diskutera Filosofi?

Det ingår liksom lite grann att man ska kunna diskutera vad som helst på FB.
Citera
2017-11-22, 10:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
Du har inte övervägt att använda dig av något annat typ av forum för att diskutera Filosofi?

Det ingår liksom lite grann att man ska kunna diskutera vad som helst på FB.

Jag vill ge ett förslag på hur man skulle kunna minska antalet korkade och flummiga trådar och inlägg i filosofiforumet, vilket forum ska jag välja då?
Citera
2017-11-22, 10:09
  #4
Medlem
Blir ju lite knepigt om man ska förbjuda någon att diskutera i A för att de har diskuterat i B...
Citera
2017-11-22, 10:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Blir ju lite knepigt om man ska förbjuda någon att diskutera i A för att de har diskuterat i B...
Jag tänker mig att det skulle kunna finnas ett sorts filosofi-forum för flummeri, där drogpåverkade användare kunde "filosofera" alltså flumma bäst dem ville utan att förstöra för oss som vill ha ett seriöst filosofi-forum.
Citera
2017-11-22, 10:48
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Jag tänker mig att det skulle kunna finnas ett sorts filosofi-forum för flummeri, där drogpåverkade användare kunde "filosofera" alltså flumma bäst dem ville utan att förstöra för oss som vill ha ett seriöst filosofi-forum.

Fast vem bestämmer vad som är flummigt vs seriöst?

Oavsett om de är drogpåverkade eller inte så kan de anse att deras tanke är riktigt seriös och genomtänkt även om du tycker att det är flummigt skitsnack.
Citera
2017-11-22, 11:27
  #7
Moderator
najass avatar
Ett tips är ju att rapportera de inlägg du tycker bryter mot reglerna. Det bör vara första steget innan yviga förslag om att förbjuda vissa att posta.
Citera
2017-11-22, 11:39
  #8
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast vem bestämmer vad som är flummigt vs seriöst?

Oavsett om de är drogpåverkade eller inte så kan de anse att deras tanke är riktigt seriös och genomtänkt även om du tycker att det är flummigt skitsnack.

Exakt. Filosofi är ju tankar och spekulationer. Ska vi göra en psykoanalys på alla också då för att säkerställa att alla filosoferar "rätt?
Citera
2017-11-22, 11:50
  #9
Medlem
Håller inte med, drogerna kan ju hjälpa till att få en att fundera i annorlunda tankebanor, då är det väl bättre att du bara går in i drogforumet och bockar av dem som skriver där och sedan struntar i att läsa deras inlägg.
Citera
2017-11-22, 11:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Man skulle spara mycket tid och jobb om man förbjöd användare i Droger/Hallucinogener forumet att posta i Filosofi-forumet.

Så fort wannabe Internetz knarkarna petar i sig några alvedon tar en klunk handsprit, rökt/vaporiserat lakritspulver, snortar kakao eller får en lapp med 3-MeO-PCEAld-524-ho-dpt2c-b-fly2'-Oxo-PCE4-AcO-MET2-Fluoro-Ketamin2c-t-212C-B2c-t4-AcO-DMTAld523-HO- PCP 2c-p3-ho-pce25i-NBOH4-AcO-DMT4-AcO-MET-ETH-LAD som de har googlat fram på Internetz så tror de att de har blivit ett med universum och ska göra nått djupt filosofiskt inlägg.

Skulle det vara möjligt att porta dessa genier från att "filosofera" i Filosofi-forumet?
Jag håller med och man borde även göra samma sak i astronomiforumet eftersom varje gång en hjärndöd psykostisk knarkare röker på, tror han att han har kommit på hur universum fungerar.
Det drar ner kvaliteten på forumet något helt enormt.
Citera
2017-11-22, 12:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Exakt. Filosofi är ju tankar och spekulationer.
Nej det är det inte, det tror du bara för att du är totalt outbildad.
Citera
2017-11-22, 13:18
  #12
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Blir ju lite knepigt om man ska förbjuda någon att diskutera i A för att de har diskuterat i B...

Ja, verkligen. Jag har säkerligen någon gång skrivit ett eller annat inlägg i Hallucinogener. Jag var även förr om åren en mycket aktiv skribent i Filosofi. Det vore ju helt galet om detta innebar att en viss aktivitet i forum 1 skulle stänga dörren till forum 2.

Med samma logik så skulle man kunna porta alla aktiva skribenter i Droger med underforum i många andra delforum, för att de inte ska riskera skräpa ner "seriösa" forum under ett pågående rus. Jag markerade ordet "riskera", eftersom jag som moderator inte upplever oönskade trådar och inlägg från uppenbart drog- och alkoholpåverkade användare som ett stort problem i icke-drogrelaterade forum.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback