Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 09:28
  #1
Medlem
pillenottens avatar
Det har väl pågått ganska länge nu och jag kan väl möjligen inse att det finns en estetiskt poäng i att det ser snyggt ut - men jag tycker det smakar förjävligt illa och att "varenda" restaurang och TV kock serverar maten med rödlök, oavsett om det är fisk, kött, vegetariskt eller sushi...
Är det verkligen bara jag som är gnällig?
Citera
2017-11-22, 09:34
  #2
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Rödlök är ju supergott!
Citera
2017-11-22, 09:36
  #3
Medlem
Frihetskrigets avatar
Jag tycker att rödlök smakar okej, men skulle aldrig någonsin välja det framför gul lök. Svensken är en mes och rödlök har en mesig smak - därav rödlök överallt.
Citera
2017-11-22, 09:44
  #4
Medlem
Jag tycker det är gott. Vad jag väljer beror på vad jag ska ha det till. Jag skulle inte vilja ha gul lök i en mozzarellasallad. Däremot tycker jag gul lök är godare till hamburgare.
Citera
2017-11-22, 09:54
  #5
Medlem
Tillagad rödlök är okej, men rå rödlök smakar bara starkt och bittert. Förstår överhuvudtaget inte poängen med att slänga rå lök i och på allting. Det är bara lathet, man tycker att det ska vara lök på hamburgaren men orkar inte göra något vettigt med den. Det är lite som att slänga på rå köttförs för att man inte orkar steka den.

Rå lök överlag har ingen plats i mat. Då smakar allting bara lök, så varför betala 80 spänn för en kycklingrulle som bara smakar lök när jag lika gärna kan köpa tre råa lökar för 10 spänn och käka dem?
Citera
2017-11-22, 10:09
  #6
Medlem
rikastistorstans avatar
Rödlök är ju supergott! Rödlök och vitlök är livet. Gullöken däremot är överskattad.
Citera
2017-11-22, 10:13
  #7
Medlem
Mackan52s avatar
Allt har sin plats och så även rödlöken, men på senaste tid har det blivit en "hipp" grej som ruccola och annan skit.
Citera
2017-11-22, 10:36
  #8
Medlem
Tänker bara på sill såfort jag känner smaken av rödlök
Citera
2017-11-22, 10:49
  #9
Medlem
Jag tycker rå rödlök förhöjer smaken på det mesta!
Citera
2017-11-22, 10:56
  #10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Rödlök är gott helt enkelt. Speciellt till grönt.
Citera
2017-11-22, 11:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Det har väl pågått ganska länge nu och jag kan väl möjligen inse att det finns en estetiskt poäng i att det ser snyggt ut - men jag tycker det smakar förjävligt illa och att "varenda" restaurang och TV kock serverar maten med rödlök, oavsett om det är fisk, kött, vegetariskt eller sushi...
Är det verkligen bara jag som är gnällig?

Håller med, vidrigt.
Citera
2017-11-22, 11:36
  #12
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag kan tycka att detta är en märklig lökdiskussion rent generellt.
Lök och lökens färg är förvisso estetisk men framförallt står de olika lökarna för olika karaktärer.
Och var lök på sin plats. (även om alla självklart får möblera om eller utesluta efter eget huvud)

´
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback