Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 07:57
  #1
Medlem
Jo.men.absoluts avatar
Bransch efter bransch ansluter sig till #metoo-uppropen och det verkar vara framför allt kvinnor som är lite medialt tränade som är utsatta. Än så länge ska man väl säga, det kanske sprider sig längre "ner" i leden framöver.

Men en sak som slår mig: är det bara i Stockholm som männen beter sig som idioter inom den här svängen? Oavsett vilken bransch det är så ser jag nästan bara ansikten från huvudstadens teatrar, tidningsredaktioner, musiksfär och så vidare. Har så klart inte lusläst alla långa namnlistor för att hitta bevis på motsatsen, men tror ni det är ett fenomen som är starkare i Stockholm än i andra städer?

Eller är det bara den berömda anmälningsbenägenheten som är större där?
Citera
2017-11-22, 08:08
  #2
Medlem
borrizs avatar
Anna Kinberg Batra har sagt:
”Stockholmare är smartare än lantisar.”
Citera
2017-11-22, 08:49
  #3
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Anna Kinberg Batra har sagt:
”Stockholmare är smartare än lantisar.”

Så är det.
Citera
2017-11-22, 09:04
  #4
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Så är det.
Samtligt är stockholmare några krattor att förstå ironi.
Citera
2017-11-22, 09:24
  #5
Medlem
Rh35VSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo.men.absolut
Bransch efter bransch ansluter sig till #metoo-uppropen och det verkar vara framför allt kvinnor som är lite medialt tränade som är utsatta. Än så länge ska man väl säga, det kanske sprider sig längre "ner" i leden framöver.

Men en sak som slår mig: är det bara i Stockholm som männen beter sig som idioter inom den här svängen? Oavsett vilken bransch det är så ser jag nästan bara ansikten från huvudstadens teatrar, tidningsredaktioner, musiksfär och så vidare. Har så klart inte lusläst alla långa namnlistor för att hitta bevis på motsatsen, men tror ni det är ett fenomen som är starkare i Stockholm än i andra städer?

Eller är det bara den berömda anmälningsbenägenheten som är större där?
På landet har de viktigare saker för sig än att haka på löjliga trender 💩👍
Citera
2017-11-22, 09:26
  #6
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo.men.absolut
Bär det bara i Stockholm som männen beter sig som idioter inom den här svängen?
Jag antar att du har missat vilka konsekvenser det här uppropet har fått i Hollywood, New York, London och Berlin. Men nej, det är helt uppenbart inte bara i Stockholm män beter sig så här.
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Samtligt är stockholmare några krattor att förstå ironi.
Vad i hela friden betyder "samtligt"?
Citera
2017-11-22, 10:14
  #7
Medlem
Jo.men.absoluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag antar att du har missat vilka konsekvenser det här uppropet har fått i Hollywood, New York, London och Berlin. Men nej, det är helt uppenbart inte bara i Stockholm män beter sig så här.

Nä men jag tänkte mer ur ett svenskt perspektiv. Nu har jag ju inte följt varenda lokaltidning i Sverige men allt jag sett här i Sverige har varit Dramaten, Stockholm Stadsteater, de stora skivbolagen, de stora tidningarna, de stora juristbyråerna osv. Alla med säten i Stockholm. Har inte t ex Göteborgs Stadsteater samma problem? Eller SVT Umeå?

Sedan känns det ju väldigt stockholmskt att allt dras via nån sorts PR-filter med krystade hashtags och grafisk profil.
__________________
Senast redigerad av Jo.men.absolut 2017-11-22 kl. 10:17.
Citera
2017-11-28, 11:19
  #8
Medlem
Jo.men.absoluts avatar
Nu har även det ultimata Stockholmsyrket gått upp till kamp: PR-kvinnan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback