Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-14, 14:20
  #37
Medlem
mod32s avatar
Lyr är en bra medicin, om man ska käka den resten av livet..
Glad att dr tvinga mej att sluta 1 jävla år med lidande och inlagd på sjukhus flera gånger innan jag vart fri..

Ta det i din takt är viktigt, annars blir det inget bra..
Och sen tänk att även om det känns som det inte komma bli bättre så blir det tillslut bra..

Jag käka 8-9år på 900mg och vart fri från lyr länge.
Men undet året som jag trappa ner va det ett helvitt.. aldrig vart med om så långvarig AT som man får på lyr, helt klart värsta drogen och jag har tänt av på alla droger, men ingen är som lyr..
Så jävla dåligt av sjukvården och säga att lyr att man sluta med på 5dagar noll koll...

Men det komma bli bättre för dej, inte säkert att det blir som det vart för mej, så kämpa vidare vännen..
Helt klart bättre att vara lyr fri än att ha ett sånt beroende..
Citera
2017-12-14, 16:22
  #38
Medlem
Grovstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Lyr är en bra medicin, om man ska käka den resten av livet..
Glad att dr tvinga mej att sluta 1 jävla år med lidande och inlagd på sjukhus flera gånger innan jag vart fri..

Ta det i din takt är viktigt, annars blir det inget bra..
Och sen tänk att även om det känns som det inte komma bli bättre så blir det tillslut bra..

Jag käka 8-9år på 900mg och vart fri från lyr länge.
Men undet året som jag trappa ner va det ett helvitt.. aldrig vart med om så långvarig AT som man får på lyr, helt klart värsta drogen och jag har tänt av på alla droger, men ingen är som lyr..
Så jävla dåligt av sjukvården och säga att lyr att man sluta med på 5dagar noll koll...

Men det komma bli bättre för dej, inte säkert att det blir som det vart för mej, så kämpa vidare vännen..
Helt klart bättre att vara lyr fri än att ha ett sånt beroende..
Tack! Din text ger tröst o hopp!!! Glad för din skull att du lyckades. Jävligt starkt kämpat! 😻
Citera
2017-12-14, 16:42
  #39
Medlem
mod32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovstark
Tack! Din text ger tröst o hopp!!! Glad för din skull att du lyckades. Jävligt starkt kämpat! 😻

Tack dude.
Så kämpa på nu. Lägg in dej på sjukhus om det inte går bra.
För mej gick det lättare dom veckorna när jag var inlagd..
Finns perssonal dygnet runt när ångesten är som värst..
Citera
2017-12-14, 23:44
  #40
Medlem
Trappar man ner i egen takt så ska det väl inte vara sjukt jobbigt.

Ta bort 15% av dosen varannan vecka?
Citera
2017-12-19, 09:34
  #41
Medlem
Grovstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Trappar man ner i egen takt så ska det väl inte vara sjukt jobbigt.

Ta bort 15% av dosen varannan vecka?
Det kanske är så. Det beror nog på hur länge man hållit på. Jag bestämde mig för att köra på CT igen. Tredje dagen nu. Lite kallsvettig o ont i Magen, hjärtklappning. Ingen aptit men det här jag inte annars heller. Ingen sömn men sover gör jag heller inte annars. Ångest men inte som förra försöket då den blev övermäktig. Inte konstigt att jag har ångest heller nu för den delen. Så det verkar ju lovande. Märkligt också. Har så jag kan ta om det blir, eller när det blir jävligt rent psykiskt o för den anledningen jag fick dem från början. Största grejen då är att inte fastna igen.
Citera
2017-12-19, 13:00
  #42
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovstark
Det kanske är så. Det beror nog på hur länge man hållit på. Jag bestämde mig för att köra på CT igen. Tredje dagen nu. Lite kallsvettig o ont i Magen, hjärtklappning. Ingen aptit men det här jag inte annars heller. Ingen sömn men sover gör jag heller inte annars. Ångest men inte som förra försöket då den blev övermäktig. Inte konstigt att jag har ångest heller nu för den delen. Så det verkar ju lovande. Märkligt också. Har så jag kan ta om det blir, eller när det blir jävligt rent psykiskt o för den anledningen jag fick dem från början. Största grejen då är att inte fastna igen.

Det kommer inte bli värre än det är nu på dag 3 Så kämpa på! Jag har tänt av på lyrica ett par gånger i mitt liv. Det var fördjävligt faktiskt. Beror på hur mycket man ätit, men två veckor brukar det sitta i.

Så kan du härda ut som det känns idag i 10 dagar till så är du i mål. Lycka till!
Citera
2017-12-21, 08:07
  #43
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Det kommer inte bli värre än det är nu på dag 3 Så kämpa på! Jag har tänt av på lyrica ett par gånger i mitt liv. Det var fördjävligt faktiskt. Beror på hur mycket man ätit, men två veckor brukar det sitta i.

Så kan du härda ut som det känns idag i 10 dagar till så är du i mål. Lycka till!

Ja det är det värsta jag har upplevt. Men då gick jag CT på både lyrica, följt av benso 3-4 dagar därefter och sedan alkohol en vecka därpå. Låg och skakade, grät, kräktes och pendlade mellan extrem kyla och hetta var och varannan minut. Kunde ej resa mig ur soffan, då jag efter några fotsteg kräktes våldsamt. Åt nog nästan ingenting under de 3-4 veckorna. Men då låg jag på 3-3,5g lyr, benso regelbundet i 5.6 år och alkohol (3.4l vin dagligen, då var det väl 8 mån in, men supit regelbundet i en 10 år, och käkat lyrica lika länge, i doser om 6-8g om dagen som värst. Nere på 1,8g nu, och upplever att det värsta sätter in när man går under grammet ungefär. Helvetet börjat alltid dag 2-3, och att trappa från 6-700 till 0 är en mardröm. Min mottagning uppskattar nedtrappningen till 8-10 månader, följt av vad jag antar kommer att vara ett ganska trasigt jävla psyke i ett år till ungefär. Men efter de 3-4 veckorna CT på allt detta, vilket kulminerade i delirium och sinnessjuka vanföreställningar och hallucinationer, känner en styrka jag alltid kan hämta från den peroden. Överldevde jag den skiten kan jag göra det igen. Men gå ALDRIG CT!
Citera
2017-12-21, 19:34
  #44
Medlem
Grovstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Det kommer inte bli värre än det är nu på dag 3 Så kämpa på! Jag har tänt av på lyrica ett par gånger i mitt liv. Det var fördjävligt faktiskt. Beror på hur mycket man ätit, men två veckor brukar det sitta i.

Så kan du härda ut som det känns idag i 10 dagar till så är du i mål. Lycka till!
Tack!!!😻
Citera
2018-03-12, 21:11
  #45
Medlem
Hur genomlider man lättast at:n utan att trappa ut?

Har vräkt i mig 200st 300mg under drygt en månad, 3-4 veckor, nu är pillerna slut sen drygt en vecka tillbaka.

Har inte använt dem för att bota någon ångest, utan endast för att droga läs roa mig själv.

Nu är pillerna slut och efterklok som jag ibland är så hittade jag denna med flera trådar och har verkligen inga planer på att införskaffa fler, blir riktigt avskräckt och verkligen i grevens tid.

I samband med att jag slutat med dessa så har även slumpen eller åtminstonne andra faktorer som inte har något samband med Lyrican gett mig en jäkla ångest, som jag inbilar mig hade varit jäkligt mycket mildare om jag inte missbrukat lyrica en månad i sträck innan, brukar för övrigt inte lida utav ångest annars, iallafall inte så här jäkla grov.

Fick sjukskriva mig, har hjärtklappning, hand och fot svettningar, diarre, kräkningar, tryck över bröstet, sjuk rastlöshet trotts att allt känns meningslöst, myrkrypningar, muskelryckningar, hyperventilerar osv.

Har som sagt varit utan en vecka så känns som att den värsta biten borde vara över snart?

Finns det något jag kan ta för att lindra besvären utan att förlänga avtändning?

Alkohol? Eller förlänger det at?
Benzo eller förlänger det at?
Vill helst bli av med skiten snabbt.
Hellre skitdålig i en vecka till än halvdålig i tre veckor.
Har imovane vid behov på recept tack och lov, försöker undvika att ta den, kan den förlänga at:n.

Har några xanax liggandes som jag helst skulle vilja spola ner men känns som att jag kan komma att ångra det.

Tusen tack på förhand!
Citera
2018-03-14, 22:48
  #46
Medlem
bengtdenyngres avatar
Nä, så farligt är det inte. Två veckor tar det sen är det över.
Citera
2018-05-19, 22:53
  #47
Medlem
Det värsta verkar vara ångesten om jag fattat rätt? Inte like mycket fysiskt som opiater?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback