Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 07:32
  #1
Medlem
Har en gammal iPhone 4S som dammat i en låda och tänkte att min son ev kunde ha den att leka med.
Konstigt nog så var där pinkod på den vilket jag spärra efter antal försök.
Synca den mot iTunes en gång i tiden men sålde den dator, loggar jag in på min nya dator med det kontot jag hade då så finns där inget kvar.

Så nu kan jag inte återställa/uppdatera telefonen. Tänkte ta en chat med Apple men gick inte pga den e äldre än 1år.

Någon som vet om man kan återställa den?
Citera
2017-11-22, 07:37
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Har en gammal iPhone 4S som dammat i en låda och tänkte att min son ev kunde ha den att leka med.
Konstigt nog så var där pinkod på den vilket jag spärra efter antal försök.
Synca den mot iTunes en gång i tiden men sålde den dator, loggar jag in på min nya dator med det kontot jag hade då så finns där inget kvar.

Så nu kan jag inte återställa/uppdatera telefonen. Tänkte ta en chat med Apple men gick inte pga den e äldre än 1år.

Någon som vet om man kan återställa den?
Vilken pinkod spärrade du telefonens eller simkortet ?
Citera
2017-11-22, 08:32
  #3
Medlem
St-Sixtuss avatar
Ännu ett argument för att Apple är skit.

Sälj eländet billigt och glöm problemet!
Citera
2017-11-22, 09:34
  #4
Medlem
Otems avatar
Finns det ingen PUK-kod till den? Har du några broschyrer/papper som tillhör den?
Citera
2017-11-22, 10:18
  #5
Medlem
Testa att synka mot det i-cloudkontot du hade då.
Citera
2017-11-22, 10:28
  #6
Medlem
Raggarspinns avatar
Jag tror du menar låskoden.
Apple har lösningen på ditt problem. Är det däremot lösenordet till ditt Apple-ID så är det värre. Men det verkar som du har kontroll över ditt Apple-ID eftersom du skriver att du loggar in med det kontot du hade då. Det är det bara att följa instruktionerna.

https://support.apple.com/sv-se/HT204306
__________________
Senast redigerad av Raggarspinn 2017-11-22 kl. 11:19.
Citera
2017-11-22, 14:49
  #7
Medlem
Telefonens kod är det, inte simkortet.

Har prövat via iTunes men de känns som iTunes vill ha nån form av sync då varken återställ eller uppdatera fungerar. Så iTunes är inte mycket till hjälp, trodde man kunde radera möget via knapparna men de vill den inte heller.
Citera
2017-11-22, 17:03
  #8
Medlem
Raggarspinns avatar
Anslut din iPhone 4S till en dator med iTunes. Starta om din iPhone genom att hålla in hemknappen och låsknappen tills återhämtningsläge visas på skärmen. Du kan nu via iTunes välja att återskapa din iphone.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback