Citat:
Ursprungligen postat av
keyboardcowboy
Lång historia kort,
Har fastnat i ett cannabis burk som jag ej vill ha, slänger allt varje kväll men köper nytt dagen efter, är som dr Jekyll och mr Hyde eller något,
1.Hur är det att vara där bara som gräsrökare för att få någon att prata med om att sluta? Få strategier osv
2. Kommer de bli några konsekvenser lagligt? Kontakt med polis osv? Har jobb och vill ju såklart inte min chef ska få reda på något
Tacksam för svar!
Jag vet inte hur St Görans jobbar men många kommuner har speciella behandlingar kring just cannabis. Det brukar finnas inom öppenvården i kommunerna. Om du har en kontakt på St Göran redan så kan du ju absolut fråga vad de erbjuder.
Oavsett vilken behandling du går så kommer de inte kontakta polisen för att du hanterat/brukat narkotika.
Det problem som kan uppstå är ju om du behöver ta ledigt från jobbet för att genomgå en behandling eller gå på möten med någon samtalskontakt under arbetstid; om du är ärig medd et så kan du ansöka om något som heter "förebyggande sjukskrivning" under den tiden du genomgår en behandling.
Hoppas det är till någon hjälp.