Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 20:57
  #1
Medlem
CoopColas avatar
Vet inte vart jag ska lägga tråden, jag testar här. Jag skulle behöva spåra ett paket som jag ska skicka ifrån Danmark till Sverige. Jag vill lägga i något i paketet som jag själv kan spåra och på så sätt se vart exakt paketet är, hemifrån på dator/surfplatta. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Vad kallas det jag söker? Finns det nån variant som inte kostar allt för mycket som jag kan köpa? Jag ska posta något som är värdefullt för mig och vill kunna hålla koll på försändelsen hela tiden från att det läggs i brevlådan i Danmark till dess att jag öppnar det. Det kan inte vara något allt för klumpigt, som en hel telefon, utan ska få plats i ett jiffy-kuvert.

Tacksam för råd!

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1140336 skulle en sån funka för det jag har tänkt? Passande pris och storlek!
__________________
Senast redigerad av CoopCola 2017-11-21 kl. 21:00.
Citera
2017-11-21, 21:02
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Är det inte mycket billigare och enklare att du köper en tjänst hos Fedex eller UPS där spårning ingår? Förvisso får du inte GPS-precision men vill du verkligen lägga ner flera hundralappar på en sändare?

Annars har du test av flera sändare här.
Citera
2017-11-21, 21:07
  #3
Medlem
mainfurers avatar
Finns ju tonvis med små sändare, så sök fram din egen. "Spårsändare" kan vara ett bra sökord
https://www.prylstaden.se/gps-trackers-sparsandare

Känns ju rätt värdelöst när du ska skicka till dig själv
Citat:
Jag ska posta något som är värdefullt för mig och vill kunna hålla koll på försändelsen hela tiden från att det läggs i brevlådan i Danmark till dess att jag öppnar det
__________________
Senast redigerad av mainfurer 2017-11-21 kl. 21:09.
Citera
2017-11-22, 06:21
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Övrig hemelektronik
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback