Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 17:45
  #565
Medlem
Dom enda klassförändringarna som kan diskuteras är de som skedde under Vanilla.

Att ens diskutera klassförändringar som aldrig skedde är orealistiskt, och förhoppningsvis något vi slipper.

Om klasserna är "färdigpatchade" vid launch (alla klasser enligt 1.12) kommer problem uppstå, men tänk då om man skulle ha gett klasser förmågor de aldrig haft tidigare. Skulle aldrig bli bra.
Citera
2018-03-18, 17:29
  #566
Medlem
Opilus5500s avatar
Intressanta diskussioner angående klasserbalansen, de kanske inte går hålla på ändra, utan bättre att behålla som de tänkt vanilla. Mitt tips till er som läser här välj inte ”Paladins eller Druider dem suger i allt hahahaha
Citera
2018-03-19, 11:09
  #567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Fast där kommer problemet. Hur ska du "balansera" en klass att bli bättre utan att du ändrar något?
Jag tänkte citera Preach Gaming igen där han rantar om det (rekommenderar hela klippet för övrigt, ~12min):
Ta exemplet Paladin Tanks.
I Vanilla hade Prot Paladins inte ens Taunt. Så, vi ändrar Paladin klassen genom att ge dom Taunt.
Ooops, Prot Paladins hade enorma problem med mana trots mana pots. Okej, vi lägger till någon effekt som ger dom mana (Mana back when healed var en effekt som lades till i TBC).
Hmm, men nu har Prot Paladins problem att nå defensive caps! Behöver mer defensive än Warriors! Dags att ändra lite gear så Paladin kan bli Defense-capped! Notera att Paladins även använde Intellect gear med spellpower, så de kan inte använda samma gear som Warriors.
De har inte särskilt mycket defensiva abilities heller, kanske något att kika på.
.... och vips så har du ändrat en hel jädrans massa saker bara för att Paladins ska kunna vara tanks.

Vill du ha Vanilla Paladins, så kommer även problemen med Vanilla Tanks! Det går inte att bara ändra en liten sak, det kommer alltid nya problem som måste fixas..

Fast jag kommer på andra lösningar som inte förstör integriteten.

Vi börjar med taunt; lös det istället genom att öka paladinens threat generation. *BOOM* taunt är inte nödvändig. Vissa fighter kräver taunt, men det är där warriors får skina precis som att alla andra klasser inte passar i alla fighter. Minns jag rätt fick inte paladins taunt förren WotlK och de var bra tanks i TBC, speciellt för AoE.

Mana? Enkelt fixat, sänk manakostnaderna på de viktigaste tankspellsen, alternativ grund-manaregen.

Citat:
Hmm, men nu har Prot Paladins problem att nå defensive caps! Behöver mer defensive än Warriors! Dags att ändra lite gear så Paladin kan bli Defense-capped! Notera att Paladins även använde Intellect gear med spellpower, så de kan inte använda samma gear som Warriors.

Släng på defence på tier-gear. Skadar ingen. Inget som säger heller att paladins MÅSTE ha spell power om de bara ökar threat generation som tidigare nämnt.
__________________
Senast redigerad av AnyOnes 2018-03-19 kl. 11:16.
Citera
2018-03-19, 20:19
  #568
Medlem
1000001s avatar
Jag kan inte mer än instämma.
Citera
2018-03-20, 23:53
  #569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Fast jag kommer på andra lösningar som inte förstör integriteten.

Vi börjar med taunt; lös det istället genom att öka paladinens threat generation. *BOOM* taunt är inte nödvändig. Vissa fighter kräver taunt, men det är där warriors får skina precis som att alla andra klasser inte passar i alla fighter. Minns jag rätt fick inte paladins taunt förren WotlK och de var bra tanks i TBC, speciellt för AoE.

Så Alliance som har det lättare med threat ska få en tank som har det ännu lättare med threat? Du ser inte alls några problem med det i vanilla där threat är en väldigt stor begränsande faktor? På bossar som är taunt immuna där överaggro sannolikt innebär wipe blir faceroll som alliance medan horde får hålla tillbaka sin dps med kanske 50%?

Jo, självklart hade de taunt i TBC.

Citat:
Mana? Enkelt fixat, sänk manakostnaderna på de viktigaste tankspellsen, alternativ grund-manaregen.

Rör du den så blir ju holy paladiner ännu mer broken när det gäller att gå oom.

Citat:
Släng på defence på tier-gear. Skadar ingen. Inget som säger heller att paladins MÅSTE ha spell power om de bara ökar threat generation som tidigare nämnt.

Förutom de som pvpar med t2 etc?

Det överlägset största problemet som dina ändringar skulle innebära är dock att alliance får dubbelt så många potentiella tanks, inte nog med att det påverkar alla nivåer generellt, men tänk dig 4hm där man behöver 6+ bra gearade tanks.
Citera
2018-03-23, 22:42
  #570
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Fast jag kommer på andra lösningar som inte förstör integriteten.

Vi börjar med taunt; lös det istället genom att öka paladinens threat generation. *BOOM* taunt är inte nödvändig. Vissa fighter kräver taunt, men det är där warriors får skina precis som att alla andra klasser inte passar i alla fighter. Minns jag rätt fick inte paladins taunt förren WotlK och de var bra tanks i TBC, speciellt för AoE.

Mana? Enkelt fixat, sänk manakostnaderna på de viktigaste tankspellsen, alternativ grund-manaregen.



Släng på defence på tier-gear. Skadar ingen. Inget som säger heller att paladins MÅSTE ha spell power om de bara ökar threat generation som tidigare nämnt.


håller med Varian

och problemet kvarstår.

vad ska du ge dom andra klasserna ?
Citera
2018-03-29, 16:08
  #571
Medlem
Kronos III släpps nu på lördag, om någon vill prova på Classic innan release, eller bara köra för skojs skull/lära sig.

http://www.kronos-wow.com/2018/03/28/faq-kronos-iii/
Citera
2018-03-29, 16:26
  #572
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Fast jag kommer på andra lösningar som inte förstör integriteten.

Vi börjar med taunt; lös det istället genom att öka paladinens threat generation. *BOOM* taunt är inte nödvändig. Vissa fighter kräver taunt, men det är där warriors får skina precis som att alla andra klasser inte passar i alla fighter. Minns jag rätt fick inte paladins taunt förren WotlK och de var bra tanks i TBC, speciellt för AoE.

Mana? Enkelt fixat, sänk manakostnaderna på de viktigaste tankspellsen, alternativ grund-manaregen.



Släng på defence på tier-gear. Skadar ingen. Inget som säger heller att paladins MÅSTE ha spell power om de bara ökar threat generation som tidigare nämnt.
Hur i helvete är ökad threat bättre än att lägga till taunt? Blir ju bara ännu större skillnad om du frågar mig.

Sen om man buffar paladin tanks kommer en helhög med PVE fights behövas göras om rejält, då AOE tanking skulle göra redan enkla fights till pissenkla.

Gör du om mana costen på spells så påverkar det pvp också.

Förstår verkligen att det finns så starkt stöd för "No changes" när man ser vilka förändringar folk förespråkar..

Det enda jag vill ändra på är:
Rejält buffade raids och en begränsning på användbara consumeables för att göra high-end PVE svårare men mindre tidskrävande. World buffs ska bort från nya raids också så klart.

Diverse enklare klientförändringar. Skulle vilja ta lite saker från TBC som inte påverkar spelet alls så som guildbank, möjlighet att skicka fler saker i mail osv. Ingen dual spec däremot som uppenbarligen har en stor inverkan på spelet.

Jävligt ironiskt att folk gråter om just paladiner också, då de har de extremt enkelt att komma in i guilds som healers då de är extremt bra. I vanilla väljer du klass och sedan kör du speccen som gäller i de flesta fallen. Druider har det ju betydligt tuffare där t.ex då samtliga specs har det tufft i raidingen, high-end guilder verkar anse att 2 resto druider är optimalt.
Citera
2018-04-06, 09:01
  #573
Medlem
glorups avatar
Tror ni att det kommer bli US & EU servrar eller alla på samma server/rar ?
Citera
2018-04-06, 09:06
  #574
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Tror ni att det kommer bli US & EU servrar eller alla på samma server/rar ?

US/EU i början iaf pga stor efterfrågan nu. men tror att många kommer sluta spela efter någon månad och då kanske de migreras.
Citera
2018-04-06, 15:07
  #575
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Vi börjar med taunt; lös det istället genom att öka paladinens threat generation. *BOOM* taunt är inte nödvändig. Vissa fighter kräver taunt, men det är där warriors får skina precis som att alla andra klasser inte passar i alla fighter. Minns jag rätt fick inte paladins taunt förren WotlK och de var bra tanks i TBC, speciellt för AoE.
Ja, en del fighter kräver Taunt, men en del fighter så är bossarna immuna mot Taunt. Vilket betyder att om en klass har signifikant högre threat generation än en annan kommer du få problem när en Warrior tank plötsligt ska försöka jobba upp sin Threat förbi en Paladin som ligger låååångt framför. Enda lösningen i så fall blir att ha bara Paladin Tanks för att då ligger båda på samma Threat generation nivå och har lättare att jobba sig förbi varandra på aggro-listan.
Vi har nu alltså effektivt kickat ut Warrior tanks från den fighten.
Dock måste vi fortfarande ha Warriors eftersom vissa fighter, som du säger, gynnas väldigt av att ha Taunt. Så antingen måste våra Warrior tanks bänkas just den bossen varje gång, eller så måste de flyga bort, respecca till DPS (var Warrior DPS viable i Vanilla?) och flyga tillbaka, för att sedan göra samma sak när det är dags att bli Tank igen.
Dock, har vi bra tanks som kan jobba med aggro ordentligt kanske de inte ens behöver Taunt och vi kan helt kicka ut Warriors som tanks!
Citera
2018-04-06, 17:09
  #576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Tror ni att det kommer bli US & EU servrar eller alla på samma server/rar ?

Samma som det är på retail. Amerikanerna var ju överlyckliga när Gummy skulle släppa sin server och de äntligen skulle slippa 0.2 sekunder delay på allt de gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
US/EU i början iaf pga stor efterfrågan nu. men tror att många kommer sluta spela efter någon månad och då kanske de migreras.

Självklart skulle de aldrig slås ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Ja, en del fighter kräver Taunt, men en del fighter så är bossarna immuna mot Taunt. Vilket betyder att om en klass har signifikant högre threat generation än en annan kommer du få problem när en Warrior tank plötsligt ska försöka jobba upp sin Threat förbi en Paladin som ligger låååångt framför. Enda lösningen i så fall blir att ha bara Paladin Tanks för att då ligger båda på samma Threat generation nivå och har lättare att jobba sig förbi varandra på aggro-listan.
Vi har nu alltså effektivt kickat ut Warrior tanks från den fighten.
Dock måste vi fortfarande ha Warriors eftersom vissa fighter, som du säger, gynnas väldigt av att ha Taunt. Så antingen måste våra Warrior tanks bänkas just den bossen varje gång, eller så måste de flyga bort, respecca till DPS (var Warrior DPS viable i Vanilla?) och flyga tillbaka, för att sedan göra samma sak när det är dags att bli Tank igen.
Dock, har vi bra tanks som kan jobba med aggro ordentligt kanske de inte ens behöver Taunt och vi kan helt kicka ut Warriors som tanks!

Vad jag minns så var det otroligt sällsynt, i alla fall de första patcherna, och de som väl var dps var pvp-speccade med Mortal Strike och gjorde rätt kass dmg. Med 1.12.1-talents och items så toppar de dock dps på privatservrar, tillsammans med magen som får ignite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback