Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-20, 12:16
  #1381
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Precis. Såvida du inte är före kurvan av majoriteten av spelarna är det bortkastad tid att slåss om noderna.

det kommer jag absolut inte att vara kan jag säga nu, kommer ej ha den tiden som krävs för det

dom måste ju släppa någonting om classic snart iallafall, blir galen!! i höstas kom det en länk som peakade om release i juni. säg att dom följer det spåret...då är det mindre än 5 månader kvar. jag tror dock mer på sensommar än mitt i sommaren.
Citera
2019-01-25, 09:02
  #1382
Medlem
Poksmots avatar
I väntan på att spelet ska släppas och för att inte diskutera mer om potentiella förändringar. Tänkte jag det kunde vara kul att snacka lite om bra class combos. Har fått en polare som är ganska noob på wow att haka på. Så blir nog att vi två spelar ihop. (jag syftar inte så mycket på end game, utan mer resan till 60)

Vad skulle ni säga är en riktigt stark kombination?

Priest/Warrior: bör ha lite downtime, perfekt för dungeons då du har heal och tank.

Hunter/Warock: bra utility och 2 pets så kan nog plöja genom questar samt eventuellt ta sig an elite quests.

Druid/Rouge: båda har stealth, druiden kan vara flexibel i att hela eller tanka efter behov. Negativt att de båda använder leather.

Shaman/Druid: stor flexibilitet och bra potential vad gäller heals. Känns spontant som det kan vara ett starkt par.

S-Priest/Warlock: Bra synergi, samt stygga i world-pvp (iaf när de kommit upp i level) - rollar på samma gear..

Nyfiken på att höra vad andra tycker och tänker om detta
Trevlig helg!
Citera
2019-01-25, 11:25
  #1383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poksmot
I väntan på att spelet ska släppas och för att inte diskutera mer om potentiella förändringar. Tänkte jag det kunde vara kul att snacka lite om bra class combos. Har fått en polare som är ganska noob på wow att haka på. Så blir nog att vi två spelar ihop. (jag syftar inte så mycket på end game, utan mer resan till 60)

Vad skulle ni säga är en riktigt stark kombination?

Priest/Warrior: bör ha lite downtime, perfekt för dungeons då du har heal och tank.

Hunter/Warock: bra utility och 2 pets så kan nog plöja genom questar samt eventuellt ta sig an elite quests.

Druid/Rouge: båda har stealth, druiden kan vara flexibel i att hela eller tanka efter behov. Negativt att de båda använder leather.

Shaman/Druid: stor flexibilitet och bra potential vad gäller heals. Känns spontant som det kan vara ett starkt par.

S-Priest/Warlock: Bra synergi, samt stygga i world-pvp (iaf när de kommit upp i level) - rollar på samma gear..

Nyfiken på att höra vad andra tycker och tänker om detta
Trevlig helg!

Beror ju på vad du vill göra för resa till 60?
Pvp eller pve server?
Mycket grouping och instancing, open world questin eller en snabb lvling/grind?
Du tog själv upp rolling på samma gear, men tänk även på profession aspekten.
__________________
Senast redigerad av priamos2014 2019-01-25 kl. 11:29.
Citera
2019-01-25, 11:35
  #1384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClassicC
Har spelat några år på vanilla servrar nu och lirade även på blizzards egna servrar i vanilla. Här är min lista på vilka raser som passar klasser/specs bäst, kan ha några fel men den är nog ganska accurate.

Alliance
Hunter PvE - Night Elf (högre base agility)
Hunter PvP - Dwarf (stoneform)
-
Mage PvE - Gnome (+int racial)
Mage PvP - Gnome (escape artist)
-
Paladin HPvE - Dwarf (stoneform > spirit för Paladins)
Paladin HPvP - Dwarf (stoneform)
Paladin RPvE - Human (sword, mace spec)
Paladin RPvP - Dwarf (stoneform)
-
Priest Holy - Dwarf (fear ward)
Priest HPvP - Dwarf (fear ward, stoneform)
Priest SPvE - Dwarf (fear ward)
Priest SPvP - Dwarf (fear ward, stoneform)
-
Rogue PvE - Human (sword spec)
Rogue PvP - Human>Gnome=Dwarf (beror på vad du har som prio, men Rogues är Rogues värsta fiende, därför väljer jag perception över de andra racials)
-
Warrior Tank - Night Elf (högre base agility, 1% dodge från racials)
Warrior Fury - Human (sword spec, behövs för att minska glancing blows)
Warrior PvP - Gnome (escape artist)

Horde
Hunter PvE - Orc (+pet dmg)
Hunter PvP - Orc (+pet dmg, 25% stun resist)
-
Mage PvE - Troll (berserking, +beast dmg)
Mage PvP - Undead (WOTF, cannibalism)
-
Priest Holy - Troll (berserking)
Priest HPvP - Undead (WOTF)
Priest SPvE - Undead (WOTF, devouring plague)
Priest SPvP - Undead (WOTF, cannibalism, devouring plague)
-
Rogue PvE - Orc (blood fury)
Rogue PvP - Orc>Undead (25% stun resist, du kan använda Insignia of the Horde mot fear, går inte att använda mot stuns)
-
Shaman RPvE - Troll (berserking)
Shaman RPvP - Orc (25% stun resist)
Shaman EPvE - Orc (blood fury, +axes)
Shaman EPvP - Orc (25% stun resist, +axes)
-
Warrior Tank - Troll=Orc>Tauren>Undead (troll berserking för +aggro, orc för +axes mindre glancing blows=mer aggro, tauren för 5% base hp warstomp i 5mans, undead wotf för mindre stance dance)
Warrior Fury - Orc (+axes, blood fury)
Warrior PvP - Orc (25% stun resist)


Bra lista, men horde tank är tauren hela veckan under 1.12 var det 5% mer total health, fullbuffad lifegiving gem, lungjuice etc var faktiskt tauren tanks löjligt op.
Citera
2019-01-25, 11:44
  #1385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
vilka yrken ska ni satsa på i wow classic? när jag spelade sist var jag bS mining, troligen blir nog något annat då jag funderar köra caster den här gången, då är väl flask tillverkning och blommor som gäller väl? eller engineering?

Nu får blizzard släppa lite nyheter tycker jag med, sist var ju 4 november!

Beror lite på vilken klass jag väljer att spela, men en sak är jag helt säker på.
Kommer blizzard att använda speciella spawnlocations för black lotus och inte som senare, att black lotus blir en random add till hög-lvl blommor, så kommer jag att skippa herb/alch.
Det kommer att finnas massor hardcore lirare, som kommer att alt campa alla black lotus spawn locations, så du kommer aldrig någonsin se en på vykort. Vilket gör herb alch ganska mediokert.
Citera
2019-01-25, 11:54
  #1386
Medlem
Opilus5500s avatar

Warlock & Mage är galen CC i om ni vill plöja fort igenom det. Vill man köra pve, instancer etc, healer och tank. (Warrior & priest)

Själv ska spela med 3 vänner vi kommer nog köra , Orc Warlock, Orc Hunter, Undead, priest, vet inte om de super combo, men vi tänker oss 2 pets som tankar, sedan har vi mig som priest som healer =). Funderar på gå shadow sen på lvl 60 för lira pvp bara.
__________________
Senast redigerad av Opilus5500 2019-01-25 kl. 11:59.
Citera
2019-01-25, 15:13
  #1387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Bra lista, men horde tank är tauren hela veckan under 1.12 var det 5% mer total health, fullbuffad lifegiving gem, lungjuice etc var faktiskt tauren tanks löjligt op.

Nej. 5% hp är inte bättre än weapon skill från orc/human för tanks.
Citera
2019-01-25, 15:30
  #1388
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Nej. 5% hp är inte bättre än weapon skill från orc/human för tanks.

Jo, Tauren är bättre tanks än Orcs.

Vad händer när du inte har tillgång till en yxa?
Citera
2019-01-25, 16:00
  #1389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jo, Tauren är bättre tanks än Orcs.

Vad händer när du inte har tillgång till en yxa?

Nej, de är det inte.

Du startar med en yxa, därefter sparar du alltid din bästa.

Jag antar att du aldrig spelade vanilla, men att vara en damage sponge har typ noll effekt förutom mot one shot-mechanics, och såna finns inte för tanks i vanilla. Det enda fördelen vore som offtank på Patchwerk för att soaka hateful strikes.

Threat är däremot ALLTID ett problem i vanilla, och +5 weapon skill är typ +10% threat och gör dig mycket mer consistent i din threat så att man inte tappar aggro pga dålig RNG.

Edit: Troll är också väldigt bra.
__________________
Senast redigerad av Varian 2019-01-25 kl. 16:08.
Citera
2019-01-25, 21:59
  #1390
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Nej, de är det inte.

Du startar med en yxa, därefter sparar du alltid din bästa.

Jag antar att du aldrig spelade vanilla, men att vara en damage sponge har typ noll effekt förutom mot one shot-mechanics, och såna finns inte för tanks i vanilla. Det enda fördelen vore som offtank på Patchwerk för att soaka hateful strikes.

Threat är däremot ALLTID ett problem i vanilla, och +5 weapon skill är typ +10% threat och gör dig mycket mer consistent i din threat så att man inte tappar aggro pga dålig RNG.

Edit: Troll är också väldigt bra.

5% gör skillnad när man buffar upp ordentligt och plockar på sig alla world buffsen.

Problemet är att weapon skillen är bundet till yxor och man får antingen ingen nytta alls eller får eventuellt hoppa över bättre vapen.

Human har dock skillen i svärd vilket enligt mig är bättre.
Citera
2019-01-26, 00:40
  #1391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
5% gör skillnad när man buffar upp ordentligt och plockar på sig alla world buffsen.

Problemet är att weapon skillen är bundet till yxor och man får antingen ingen nytta alls eller får eventuellt hoppa över bättre vapen.

Human har dock skillen i svärd vilket enligt mig är bättre.

Fullbuffad på vårt första KT-kill så hade vår main tank 9279 hp som human, det vore 464 hp extra om han var tauren. Det motsvarar 40 stamina med BoK. Fråga en main tank om han vill ha 40 stamina (i jättebra gear, annars ännu mindre) eller flat +10% threat med yxor.

Annihilator går att crafta innan MC är released och den håller fram till Crul'shorukh, och den klarar du dig på i hela vanilla.

Men som jag skrev i mitt förra inlägg så tror jag faktiskt att jag skulle valt troll som MT.
Citera
2019-01-26, 08:23
  #1392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Fullbuffad på vårt första KT-kill så hade vår main tank 9279 hp som human, det vore 464 hp extra om han var tauren. Det motsvarar 40 stamina med BoK. Fråga en main tank om han vill ha 40 stamina (i jättebra gear, annars ännu mindre) eller flat +10% threat med yxor.

Annihilator går att crafta innan MC är released och den håller fram till Crul'shorukh, och den klarar du dig på i hela vanilla.

Men som jag skrev i mitt förra inlägg så tror jag faktiskt att jag skulle valt troll som MT.

9200, hm nu är det ett tag sedan men jag är ganska säker på att jag hade mer fullbuffad i bwl(orc)
Dessutom lifegiving gem, som vid maexxna etc.
Dessutom fanns det vad jag kommer ihåg inte en enda bra tank-yxa i hlea vanilla.
Crul-shorukh, vilken jag hade efter quel, är alldeles för långsam.

Jag sticker ut hakan lite och hävdar bestämt att bästa tank vapnet i vanilla var alcor-sunrazor.
Kungen hävdar ju binding svärdet, som man får med thunderclap debuffen är bäst, men återigen, ett svärd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback