Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 17:23
  #13
Avstängd
MagnusUgglasbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Jag fick en whiskey från 1863 från min farfar. Detta hade stått i hans testamente sen jag föddes, och jag hade ingen aning om det innan han dog. Jag var så deprimerad över hans död att jag drack upp hela flaskan och spydde på golvet.

Och hur smakade den?
Citera
2017-11-21, 17:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusUgglasbajs
Och hur smakade den?
Inget speciellt, gillar inte whiskey så jag halsade i mig det bara.
Citera
2017-11-21, 17:38
  #15
Medlem
Tullamores avatar
Detta är ju alkoholmissbruk i ordets rätta bemärkelse
Citera
2017-11-21, 17:53
  #16
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusUgglasbajs
Min morfar dog nyss och när vi var hos honom för att rensa och ta grejer vi ville ha så hittade jag en oöppnad flaska whisky ifrån 1969 och jag lade ner den i ryggan när ingen såg så nu sitter jag här med en flaska svindyr whisky som jag skulle kunna sälja för minst 20 000 men jag är så sugen på att supa så jag undrar hur skamligt det är att göra detta? Blanda groggar av den osv.

Är det någon här som har gjort detta och supit sig full på gammal och dyr och fin whisky?

Vad heter whiskyn?
Citera
2017-11-21, 18:01
  #17
Avstängd
MagnusUgglasbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vad heter whiskyn?

Glen Morrey
Citera
2017-11-21, 18:20
  #18
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusUgglasbajs
Glen Morrey


Menar du möjligen "Glen Moray"?
Citera
2017-11-21, 18:26
  #19
Medlem
Oljeapans avatar
Vad är det för whisky?
Citera
2017-11-21, 18:35
  #20
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotwin
Jag fick en whiskey från 1863 från min farfar. Detta hade stått i hans testamente sen jag föddes, och jag hade ingen aning om det innan han dog. Jag var så deprimerad över hans död att jag drack upp hela flaskan och spydde på golvet.
Det var ju bra. Då fick du känna den goda smaken två gånger.
Citera
2017-11-21, 19:17
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusUgglasbajs
Min morfar dog nyss och när vi var hos honom för att rensa och ta grejer vi ville ha så hittade jag en oöppnad flaska whisky ifrån 1969 och jag lade ner den i ryggan när ingen såg så nu sitter jag här med en flaska svindyr whisky som jag skulle kunna sälja för minst 20 000 men jag är så sugen på att supa så jag undrar hur skamligt det är att göra detta? Blanda groggar av den osv.

Är det någon här som har gjort detta och supit sig full på gammal och dyr och fin whisky?


Tar med mig cola sprite sockerdricka, var bor du
Citera
2017-11-21, 19:45
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Tar med mig cola sprite sockerdricka, var bor du

Så du ska dricka fin alkohol utblandat med läsk?
Citera
2017-11-21, 21:47
  #23
Medlem
Darsans avatar
http://auktionsverket.se/auction/win...old-highlands/

En 62 års Glen Moray gick för 3200kr.

Jag köper gärna flaskan av dig om du inte har blandat allt med Cola än
Citera
2017-11-23, 06:35
  #24
Medlem
Banioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusUgglasbajs
Min morfar dog nyss och när vi var hos honom för att rensa och ta grejer vi ville ha så hittade jag en oöppnad flaska whisky ifrån 1969 och jag lade ner den i ryggan när ingen såg så nu sitter jag här med en flaska svindyr whisky som jag skulle kunna sälja för minst 20 000 men jag är så sugen på att supa så jag undrar hur skamligt det är att göra detta? Blanda groggar av den osv.

Är det någon här som har gjort detta och supit sig full på gammal och dyr och fin whisky?

En dålig idé. Jag håller med föregående skribenter. Gammal fin whisky dricker man endast högst två glas rent med andakt. Sedan får man nöja sig med vilken sprit som helst.
__________________
Senast redigerad av Banionis 2017-11-23 kl. 06:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback