Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-27, 18:23
  #37
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Det var riktigt låga straff faktiskt. 45kg det är fan riktigt mycket.

1 år 10 månader för att frakta 45kg hash. Kanske man skulle ge sig in i drogbranschen? 1 år 10 månader ute efter 7 månader?

Vem tillhörde hashet? Kan inte vara jättebilligt köpa så mycket hash och misslyckas?

(FB) Överpris på Hash? Här skrivs att det är 100kr grammet ca (lågt räknat) ger en summa på 4 miljoner 500k i försäljningspris. Såklart när de köpte allt hash fick de säkert det för minde än halva pris va? Eller? Men någon har ändå förlorat ganska mycket hash och kanske är aggressiv?


Tror inte dom betalt mer än 20.000/kg.. blir en hel del pengar oavsett.

Sen slipper man väl bara undan med 2/3 av straffet om det är 2år+
Citera
2017-11-28, 15:08
  #38
Medlem
Hon Amanda satt häktad 5 månader s dom har dragit av de plus att hon fick ”ungdomsrabatt” så därför fick hon 1 år och tiomånader istället för 4 år men hon tyckerju att det här är coolt så hon säger till alla att hon blev dömd till 4 år. Så nej Amanda om du läser detta så blev du dömd till 1 år och tio månader det står i domen för att du är en korkad snorunge. Hade du blivit dömd till 4 år hade de stått 4 år. Hoppas tiden bakom galler ger dig vett i skallen
Citera
2017-12-11, 21:32
  #39
Medlem
Fick precis detta av Amanda här :

Men lilla gumman, jag kommer inte åka in igen om du tror det. & jag hotar definitivt inte dig hjärtat. Jag har värre problem än att hota nån liten snorunge som tror sig veta hela mitt liv😂 men varför vågar du inte stå för vem du är, vem av oss är de som är tragisk som skriver falska saker om en ung tjej på internet 😂 & du verkar inte veta så mycket om min målpartner Mollie heller gumman. Ta reda på vem som åkte dagen innan o hämtade knarkpengar innan du yttrar dig 😉

Verkar som det kan tas upp igen
Citera
2017-12-12, 02:41
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anva
Fick precis detta av Amanda här :

Men lilla gumman, jag kommer inte åka in igen om du tror det. & jag hotar definitivt inte dig hjärtat. Jag har värre problem än att hota nån liten snorunge som tror sig veta hela mitt liv😂 men varför vågar du inte stå för vem du är, vem av oss är de som är tragisk som skriver falska saker om en ung tjej på internet 😂 & du verkar inte veta så mycket om min målpartner Mollie heller gumman. Ta reda på vem som åkte dagen innan o hämtade knarkpengar innan du yttrar dig 😉

Verkar som det kan tas upp igen
Menar hon att denna Mollie var mer involverad i det hela än vad rätten antog?
Citera
2017-12-12, 09:43
  #41
Medlem
Antar de! Jag fick även ta emot en del hot för de jag skrivit i den här tråden så jag har mejlat alla hennes mejl vidare så får vi se vad som händer.
Hon sitter och skryter om det som hänt så hon skulle behöva ett mycke längre straff för att lära sig nått.
Citera
2017-12-31, 21:11
  #42
Medlem
Finns det bild på Amanda?

Hennes namn förekommer b.l.a i mordutredningen gällande Nabil Haidar.
Citera
2018-01-04, 00:22
  #43
Medlem
Kolla hennes Facebook eller i fupen som länkades i nått inlägg här över
Citera
2018-01-04, 15:40
  #44
Medlem
Jävligt dumt av Gambino att använda sig av dessa små fjortishorer som golade ner han direkt i förhören

Ser att span i detta ärende har iakttagit honom tillsammans med Zakaria från Dödspatrullen.
Zakaria var misstänkt för mordet på Nabil Haidar. Gambino och Amanda förekommer även i den utredningen.

https://minfil.org/Le82scd0b6/Uppsal...2017-12-28.pdf
__________________
Senast redigerad av talibanjohan 2018-01-04 kl. 15:53.
Citera
2018-01-05, 00:47
  #45
Medlem
Mollie blev frikänd enligt uppgift i tråden, på goda grunder kan jag tycka efter att ha läst hela förundersökningen. Är det någon som har domen förresten?

I slutförhöret kommer Amanda plötsligt och opåkallat för första gången med påståenden om att Mollie skulle ha varit införstådd med att de skulle transportera narkotika.

Varför gör hon så, det är ju inte ens att gola utan en försök att sätta dit en oskyldig(?) "kompis"?

Sicken jävla sopa!

Sid 14:
Amanda påtalar att hon vill vara ärlig, så samma dag de åkte till Stockholm berättade hon för Mollie vad de skulle göra. Hon berättade att de skulle transportera narkotika. På fråga vad hon exakt sa till Mollie svarar Amanda att hon sa "vi ska transportera narkotika". På fråga när hon säger det till Mollie svarar Amanda, att det var någon gång under måndagen. Mollie sov över hos Amanda. Amanda uppger att hon även sa till Mollie att, "jag vill inte att du följer med", "du har gått igenom så mycket det senaste tiden". Amanda berättade också att "om vi åker fast så riskerar vi sex månaders fängelse", för det var det som folk hade sagt till Amanda. Mollie hade svarat "jaha", Amanda sa "bara så du vet". Amanda har valt att inte berätta det här tidigare lör att hon ville inte sätta Mollie i skiten. Nu pallar hon inte med det längre att .Mollie kanske bara simmar härifrån. Amanda vill inte bli det svarta fåret vid rättegången, dvs att .Amanda skulle ha dragit med Mollie på något som hon inte ville. Hon förklarade för Mollie vad som skulle hända.


Sid 17:
Amanda vill tillägga varför hon tidigare inte har berättat att Mollie kände till att det var narkotika de skulle transportera. Hon -har velat skydda Mollie. Amanda tyckte synd om henne. Hon förstod inte vad de höll på med. Även Amanda fattade inte vad de höll på med och vad de riskerade. Mollie har inget i den här miljön att göra. Mollie hade aldrig hamnat där om del inte var för Amanda. Nu känner Amanda att hon blir målade som det svarat fåret, men så år det inte för Mollie 'kände till vad som skulle ske. Mollie begick också ett misstag. Hon får ta sitt straff precis som Amanda får göra.
Citera
2018-01-05, 17:23
  #46
Medlem
SmygarBerits avatar
Kan ngn vänlig själ länka hennes insta och fb?
Citera
2018-03-21, 11:20
  #47
Medlem
Finns det någon som har domen? Hade varit intressant att läsa
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback