Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 15:50
  #1
Medlem
Hej!

Min fråga är relativt simpel.

Hur lång tid tror ni att det tar att komma i matchform (Amatör) med mina förutsättningar.

Är mellan 25-27. har ca fyra år + erfarenhet av att boxning år samt några extra av diverse kampsporter.

Har tänkt att komma igång igen, i dagsläget är jag fysiskt i okej form med lite hull på kroppen.

Har dock inte tränat aktivt på ett halvår.

Hur lång tid tror ni att det tar att komma i fysisk "peak" med ca sju timmars träning i veckan samt en ren diet?

Väger idag 77kg, bruka ligga runt 82 när jag är i form, är 187cm lång.

Vill nå ett relativt definerat resultat men känner att konditionen är det som är sämst just nu, tekniken kommer tillbaks som att cykla.

När skulle ni rekommendera att börja gå tävla (Amatör-Nivå).

Har tänkt att jag ska orka med 5km att jogga utan att bli trött åtminstone.

Några tips/tricks om träningsuppläggning?

Som det ser ut nu blir är det boxning mån-torsdag samt ett cardio pass i helgen.

Förstår att det är en väldigt individuell fråga, men tänkte ändå chansa här för att få lite tips/motivation.

Mvh

Lucini
Citera
2017-12-07, 23:11
  #2
Medlem
Det bästa tipset jag kan komma på är att även lägga in intervaller i konditionsträningen.

Exempelvis sprintar i backe (och/eller plant till att börja med). Tycker boxare generellt överskattar långdistanslöpning, även om det också har en funktion så klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback