Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 01:59
  #481
Medlem
Duriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
En person som JCA har säkerligen någon form av empatistörning - hans relativt omfattande övergrepp tyder på en likgiltighet gentemot offrets känslor.
Flera av de diagnoser som personer med reducerad empatisk förmåga har, innebär att den drabbade har reducerad förmåga, eller helt saknar möjligheten, att känna skam, skuld och ånger.

Detta rimmar ganska väl med observationen att JCA inte bryr sig om att folk ser hur han beter sig, eller om det skrivs om det i tidningarna. Däremot gillar inte sådana personer att hamna i fängelse, få böter eller på annat sätt straffas. Polisanmälan med påföljande beivran är därför det enda som kan få en sådan individ att ändra sitt beteende.

Av egen erfarenhet ger jag dig rätt. För att verkligen inse vidden av dina egna handlingar måste du plockas av banan. Ett ytligt erkännande kommer över tid att förstärkas. Att bli fråntagen den roll du har i ett sammanhang är ett måste. Först därifrån kan du ges möjligheten att komma tillbaka till gemenskapen.

Att någons sociala fall blir större än andras, är väl rätt ointressant, egentligen? Lidandet är exakt det samma för den drabbade familjen.

Vid utdömt straff är kriminalvården extremt vakna för den rådande stämningen i samhället och fäller hellre än friar. Behandlingen är djuplodande och utifrån mitt perspektiv är den utpekade i stort behov ngn form av behandling.

De allra flesta fälls dock inte i domstol och får aldrig erbjudande om vård. Anledningen är att vi har och ska ha höga beviskrav i Svenskt rättsväsende. Argument av typen " skär kuken av han" platsar inte där, helt enkelt. Att sen opinionen annorlunda en helt annan sak, jag tror dock att ingen skulle vilja bli dömd av en lynchmobb.

Varför skriver jag nu detta inlägg och vad är mitt syfte?

Jag avskyr när vi som art, påstår oss vara mer utvecklade. Samtidigt, när drevet går, tillåter vi oss att bara se allt i svart eller vitt.

Om denne man nu har begått handlingar som är straffbara, låt då Svenskt rättsystem ha sin gång. Att spekulera, fyller knappast någon funktion, annan än den att fylla sitt egna behov. Om nu GM fälls så kommer jag avhålla mig ifrån att kasta den första stenen, GM har anhöriga som säkert har fullt upp med egna funderingar.
Citera
2017-11-24, 02:01
  #482
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag lyssnade på radioprogrammet, som du länkade till. Någon kvinna (minns inte vem) berättade, att han han kommenterat en liten babyflicka - ett spädbarn! - med orden "synd, jag kommer inte att hinna med henne". Bisarrt.
Han kanske menade att han har mycket att göra, att han inte hinner sitta barnvakt med henne?
Citera
2017-11-24, 03:28
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Hur länge ska denna skröna vandra i tråden!
Den kommer från en bloggare som litade för mycket på första Google matchning men som aldrig har träffat JC personligen. JC var född i Marseille men båda hans föräldrar är judiska flyktingar från Vitryssland som har emigrerat till Frankrike efter den ryska revolutionen. Punkt slut.
Det är ytterst osannolikt att han var född med det här namnet, kanske därför det är svårt att hitta hans spår i Frankrike.
Ja det är sannolikt en skröna.
Jag fann följande artikel om den mycket rike Bernard Arnault fader.
https://www.lesechos.fr/22/01/2010/L...est-eteint.htm

Den familjens förmögenhet är i mångt och mycket skapad efter 1945 och framåt.
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2017-11-24 kl. 03:41.
Citera
2017-11-24, 04:02
  #484
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Nej, jag kunde inte läsa artikeln utan att springa in i en betalvägg. Utgick från att det handlade om samma kvinna och återkommande sex, alltså det värsta fallet av 18, inte de värsta utdragen ur 18.

Finns där något fall där det blivit sex med Arnault där kvinnan sagt nej så tydligt att det inte gått att missförstå, eller inte samtyckt till något sexuellt över huvud taget? Misstänker nämligen att det inte varit särskilt självklart alls ur Arnaults synvinkel att tjejen inte var med på noterna om hon faktiskt inte säger något. Gissningsvis lär ju en sån här sliskpelle dragit över hundra- eller tusentals kulturbrudar på liknande brutalt vis utan att det blivit sura miner av det.,



Mitt resonemang skulle faktiskt inte ändras alls om det handlade om bögar.


Har du själv testat att försöka prata med en k*k i munnen? De jag känner som har bdsmrelationer har tydliga regler för vad som är ok och inte och dessa följs. Att självmant välja hårt/hårdare sex mitt i akten är aldrig ok om det inte är överenskommet. Att 'inte förstå' att en person som varit frivillig till en början inte vill längre när de försöker ta sig loss eller börjar klökas är inte ok.

I en sådan situation kan det också vara så att kvinnan blir chockad och inte reagerar på en gång eller att hon blir så rädd att hon inte kan reagera.

De män som häcklar detta (fan sks man behöva ha skriftligt på allt, ska man inte våga le mot en tjej ens osv) antar jag att de själva gjort sånt som inte är ok men vågar inte stå för det.

Sen ska vi inte sticka under stol med att det finns vissa idioter till kvinnor som kapar metoo och anmäler allt, även de fall där männen slutat vid tillsägelse.
Citera
2017-11-24, 06:05
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag hörde av en något överförfriskad föredetting i "kultureliten" att Sara Danius, Sara Stridsberg, Lotta Lotass och Kristina Lugn sedan många år irriterat sig till max på Jean Claudes framfart, men att de dragit sig för att anmäla honom av rädsla för intriger och skandal. Mest av hänsyn till medsystern Katarina Frostenson, men även p.g.a. Per Wästbergs och Horace Engdahls nära vänskap till JC. Danius och Stridsberg, som bägge tidigare varit föremål för JC:s "uppvaktning", konspirerade med Eva Beckman (även hon ett av JC:s tidigare raggobjekt) som i sin tur kontaktade några gamla vänner på DN, som sedan släppte bomben.

Sanningshalten kan jag inte bedöma, men helt osannolikt låter de inte.

Han har onekligen lite av Rasputin över sig, den gode Jean Kladd. Skulle kunna bli finfint stoff för en roman av Norén eller Houellebecq, eller varför inte en film av Lars von Trier eller Ruben Östlund?

JC har väl levt ut sin inre Houellebecq. Fransk tradition sedan länge och de flata flatorna i kultureliten har inte kunnat säga nej. Underbart att kultureliten nu avslöjas att bestå av horbockar och fnask som vill ligga sig in i finkammaren. Snacket om att kvinnor tar sig fram sängvägen är alltså sant. Därtill verkar det finnas kvinnor som inte kommer fram någonstans och fortsätter att svärma runt kulturmän som groupies. Och Trump hade alltså rätt: Är man tillräckligt känd så kan man "grab them by the pussy". Bokstavligen. Och medierna är medbrottslingar.
Citera
2017-11-24, 06:07
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Undrar hur många gånger han har kört ner kuken i halsen på sin fru tills hon spytt... Nu måste väl Katarina Frostensson begära en snabb skilsmässa. Eller?

Det tror jag inte hon kommer att göra. Istället kommer hon att vara lika stark kvinna och "feminist" som Hillary som uppmanar alla ANDRA kvinnor att stå för sig själva och sina värderingar.

Kanske kommer vi i framtiden få läsa en artikel om "hur arg" hon var och hur "hårda ord" hon sa till sin man. Och att han visades till soffan - åtminstone för en hel natt - plus att han fick be om ursäkt.
Citera
2017-11-24, 06:17
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Har du själv testat att försöka prata med en k*k i munnen? De jag känner som har bdsmrelationer har tydliga regler för vad som är ok och inte och dessa följs. Att självmant välja hårt/hårdare sex mitt i akten är aldrig ok om det inte är överenskommet. Att 'inte förstå' att en person som varit frivillig till en början inte vill längre när de försöker ta sig loss eller börjar klökas är inte ok.

I en sådan situation kan det också vara så att kvinnan blir chockad och inte reagerar på en gång eller att hon blir så rädd att hon inte kan reagera.

De män som häcklar detta (fan sks man behöva ha skriftligt på allt, ska man inte våga le mot en tjej ens osv) antar jag att de själva gjort sånt som inte är ok men vågar inte stå för det.

Sen ska vi inte sticka under stol med att det finns vissa idioter till kvinnor som kapar metoo och anmäler allt, även de fall där männen slutat vid tillsägelse.

Låt oss säga att du har rätt. Att det handlar om BDSM-relationer där herr Kladd inte har respekterat gränserna (de i förväg överenskomna) och att kvinnan i fråga inte har kunnat prata inte heller visa med knytnävarna vad hon anser om detta UNDER akten. Men varför inte visa sin åsikt EFTER akten?

Om man är rädd för att polisanmäla då kan man åtminstone ge karln en rejäl blåtira eller en spark i skrevet.

Om man dessutom är funtad så att man "fryser till is" så fort ens sexpartner inte respekterar BDSM-reglerna - då kanske ska man inte syssla med så avancerad sex överhuvudtaget?
Citera
2017-11-24, 06:23
  #488
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Kunde vi åtminstone vara överens om att det inte är en medalj som människan har fått, utan ett ordenstecken? Om vi inte klarar av att upprätthålla den distinktionen är det ju ingen mening med någonting.
Precis! Det där har retat mig något oerhört!
Citera
2017-11-24, 06:25
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedFour
Det kan möjligen vara så att angripna anhöriga, fruar, döttrar etc. inte har vågat berätta om saken för sina närstående akademiledamöter förrän nu när bomben redan briserat. Då är det ju svårt för vederbörande att utöva mod eller visa ryggrad, ellerhur?!

Ett bevis på hur dåliga familjeband det finns akademins ledamöter och deras anhöriga emellan..

Man vågar inte berätta för sin man att hans arbetskollega har kladdat på en. För att..?

Eller att ens dotter inte vågar berätta samma sak för att pappan själv är ihop med någon som är bara nästan lika gammal som en själv..

Inte lätt att vara anhörig till en akademiledamot :-(
Citera
2017-11-24, 06:31
  #490
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det tror jag inte hon kommer att göra. Istället kommer hon att vara lika stark kvinna och "feminist" som Hillary som uppmanar alla ANDRA kvinnor att stå för sig själva och sina värderingar.

Kanske kommer vi i framtiden få läsa en artikel om "hur arg" hon var och hur "hårda ord" hon sa till sin man. Och att han visades till soffan - åtminstone för en hel natt - plus att han fick be om ursäkt.
Denna Janne Kladd måste dock få sätta sin brioche i något, så hon kommer nog snabbt börja tycka synd om denna missförstådda deep(valfritt ord typ throater/thinker). Frugan har antagligen sin skelett då hon låtit baguetteten härja fritt under åren. Eller så gillade hon helt enkelt att bli bedragen av en snigelätare, för de är såååååå sofistikerade? Oavsett ett luder, i svenska akademin, who would have thought?

Kukhe kopplingen verkar dock vara intressant, varför ger hon sexbrottslingar medaljer hip som hap?
__________________
Senast redigerad av bludderbladder 2017-11-24 kl. 06:35.
Citera
2017-11-24, 06:34
  #491
Medlem
Så då handlar det alltså om ännu en jude?
Allting är så oerhört förutsägbart för den som har det minsta insikt.
Citera
2017-11-24, 06:35
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Glöm inte stol nummer 9. Där sitter sedan i år den nya ledamoten Jayne Svennungsson, teolog, flickvän till debattören Göran Rosenberg, och tidigare älskarinna till Jean Claude Arnaut. Dessutom en person som innan hon tillträdde på stol no 9 har varit rikligt gynnad av Akademins olika priser och stipendier.

Det har du rätt i. Men är kladdande då emot ens vilja om man tituleras "älskarinna"? Eller menar du att han har fortsatt att kladda efter att Svennungsson har blivit Rosenbergs flickvän istället?

Helt obegripligt att dessa flickvänner, f.d. älskarinnor, fruar, BDSM-vänner etc. ids sätta sig runt samma bord överhuvudtaget.

Sen verkar det som att vår "kulturelit" tycks umgås i väldigt snäva kretsar med tanke på att de måste byta karl sinsemellan istället för att hitta någon helt utanför Akademiens kretsar?

Kan de inte bara gå ut och ragga på närmaste krog? Om de nu inte vet hur Tinder fungerar..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback