Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-08, 14:35
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Valde bara den summan då det är överkomliga pengar för en Svensson, att smartisarna i tex lejonen,bredängsnätverket och västberga nätverket har haft ett otroligt större startkapital är ju givet 😂

"Västberga Nätverket"?
Är det något du har hittat på själv eller finns dom i verkligheten?
Citera
2018-04-09, 09:31
  #26
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SykkelPumpa
"Västberga Nätverket"?
Är det något du har hittat på själv eller finns dom i verkligheten?

Inget jag hittat på själv, däremot kanske de har ett annat namn de hittat på själva.
Baserar mina uppgifter från det jag läst i tidningen.
Tror det var uppbyggt runt en invandrarsläkt som sålde/säljer droger och ett par av bröderna är skjutna sedan länge bland annat i ett garage av ett annat invandrargäng från en annan postkod
Citera
2018-04-09, 09:56
  #27
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SykkelPumpa
"Västberga Nätverket"?
Är det något du har hittat på själv eller finns dom i verkligheten?

Kan mycket möjligen vara så att jag blandade ihop två skräp orter med varandra med.
Västberga och Östberga
Citera
2018-04-09, 11:04
  #28
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWasBornSixtySix
Mitt tråkiga svar är: om syftet för verksamheten är att vara lönsam, starta inte en kriminell organisation. Har du ett par miljoner på kontot och ska göra någonting vettigt med pengarna så är olagligheter det sista du ska tänka på.

Sen förstår jag den teoretiskt kittlande tanken om att vara en fruktad gangsterchef och romatisera ihop en framgångssaga. Verkligheten är någonting helt annat. Den är ett oroligt liv som utvecklar inga andra egenskaper hos en person än misstänksamhet mot alla man kommer i kontakt med och ångest. Det yrkesvalet är den sämsta tänkbara för någon som har möjlighet för ett lagligt liv.
Nja, det är ju egentligen två olika delar av det hela.

Givetvis finns det stora pengar att hämta i organiserad, kriminell verksamhet. Problemet är ju att de allra flesta förknippar det med det du nämner sist, dvs att gå på någon gangstaromantisk bild där man är fruktad ledare och glassar runt med guldkedja och BMW. Om man ska bedriva en kriminell verksamhet framgångsrikt så ska man givetvis synas så lite som möjligt, inte lalla runt och tuppa sig på stan.

Istället ska man driva det så lagligt och "normalt" som möjligt, förutom där det då finns en ekonomisk vinst i att inte göra det. Man får ju inte någom respekt i hooden av multinationella momsbedrägerier t ex men det kan vara väldigt lukrativt. De som lyckas märks ju aldrig överhuvudtaget, varken av "konkurrenter", gangstas eller polis.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback