Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 12:20
  #1
Medlem
Linguass avatar
Har en HP 15-ba579ur som hårddisken tydligen nyss pajat på. Kom till en svart skärm där det står att det är fel på "harddrive 1." Jag kommer fortfarande in i datorn men den är otroligt långsam. Jag behöver nu byta ut denna hårddisk snarast men vet verkligen boll om allt som en dator innehåller teknikmässigt.

Vilken hårddisk rekommenderas? Jag vill ha en som är minst lika bra eller helst till och med lite bättre.
Citera
2017-11-21, 12:25
  #2
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Har en HP 15-ba579ur som hårddisken tydligen nyss pajat på. Kom till en svart skärm där det står att det är fel på "harddrive 1." Jag kommer fortfarande in i datorn men den är otroligt långsam. Jag behöver nu byta ut denna hårddisk snarast men vet verkligen boll om allt som en dator innehåller teknikmässigt.

Vilken hårddisk rekommenderas? Jag vill ha en som är minst lika bra eller helst till och med lite bättre.

2.5"? Hittar bara ryska resultat på google. Budget?
Citera
2017-11-21, 12:38
  #3
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
2.5"? Hittar bara ryska resultat på google. Budget?

Skumt, den måste ju säljas på andra ställen också. Det stämmer att jag köpte den i Ryssland. Jag känner lite att det får kosta vad det kosta vill, vad skulle du ha köpt? Att köpa en ny hårddisk måste ju ändå bli billigare än att köpa en ny dator.
Citera
2017-11-21, 12:56
  #4
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Skumt, den måste ju säljas på andra ställen också. Det stämmer att jag köpte den i Ryssland. Jag känner lite att det får kosta vad det kosta vill, vad skulle du ha köpt? Att köpa en ny hårddisk måste ju ändå bli billigare än att köpa en ny dator.

Om du har 2,5"-plats i datorn (vilket är troligt), så skulle jag köpt Samsung 850 Evo, finns från 250GB-2TB. Lär finnas bra erbjudanden på fredag.
Citera
2017-11-21, 13:01
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Installera Belarc Advisor och analysera din dator.
Du får reda på exakt allt du har i datorn.

https://www.belarc.com/products_belarc_advisor
Citera
2017-11-21, 13:27
  #6
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Installera Belarc Advisor och analysera din dator.
Du får reda på exakt allt du har i datorn.

https://www.belarc.com/products_belarc_advisor

Kommer inte in i den, utan istället till en svart skärm som talar om att hårddisken. Hittade information på HP hemsida för Ryssland:

1 TБ, 5400 rpm SATA
Citera
2017-11-21, 14:24
  #7
Medlem
Rixxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Kommer inte in i den, utan istället till en svart skärm som talar om att hårddisken. Hittade information på HP hemsida för Ryssland:

1 TБ, 5400 rpm SATA

Är garanterat en 2.5" disk. Gör som Alkyonios föreslår och kör på en SSD, Windows drar du hem från Microsofts webbsida och skickar över till ett USB-minne via exempelvis Rufus.
Citera
2017-11-21, 16:10
  #8
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixxz
Är garanterat en 2.5" disk. Gör som Alkyonios föreslår och kör på en SSD, Windows drar du hem från Microsofts webbsida och skickar över till ett USB-minne via exempelvis Rufus.

Okej, då får det bli så. Det låter bra.

En fråga till bara: finns det risk att det uppstår problem om jag köper av ett annat märke? Jag hittade följande av någon person inne på tillverkarens forum:

"...After replacing the hard drive, please use the HP Recovery Media you previously created to return the computer to a factory like state. If you didn't create your HP Recovery Media when you first setup your computer, please contact official HP support in your region / country."

Behöver man verkligen detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback