Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-21, 11:51
  #1
Medlem
Alphaomegarices avatar
Tror ni att det kommer att ha en större påverkan i längden när jag gör så här? Självklart är det bäst att jag slutar helt men vad tror ni? Det är så svårt att säga hur det påverkar min kropp i längden. Mängden är liten men jag får i mig massa skit kroppen varje morgon ändå.
Citera
2017-11-21, 11:56
  #2
Medlem
Jag tror det är lugnt, men du kan ju uppdatera tråden om 20 år och tala om om du fått cancer?
Citera
2017-11-21, 12:00
  #3
Avstängd
Jag gjorde likadant, var arbetslös i ett år och började dagen med energidricka och en Prince röd. Det slutade med att jag började röka på heltid och hoppade över till snus. Snusade två år kanske och slutade, men började igen efter ännu fler år eftersom jag verkligen älskar snus.

Så, om du tror att nikotin är något farligt så lär du sluta. Jag har aldrig blivig beroende av en substans och då har jag rökt cannabis dagligen i 4 år, jag har brukat oxycontin dagligen över en månad, amfetamin dagligen över ett halvår och även DMT flera gånger. Aldrig har jag haft några problem att plötsligt en dag skita i det. T.ex. så slutade jag med cannabis för mindre än en vecka sedan och allt är som vanligt, trots att jag rökt så mycket att min tolerans inte ens gör mig hög längre även om jag röker en joint (brukar bara använda en vaporizer annars).

Nikotin däremot, där fastnade jag, alltså jag fastnade. Det är ett problem för dig om du tycker att det är ett problem. Att du i framtiden kommer hamna på sjukhus och andas genom en festisflaska är givetvis ingenting som dj behöver bry dig ett dugg i. Skräckpropaganda. Att röka eller snusa är en nyttig erfarenhet för framtiden. Då kan du berätta för dina barn att "blabla och det kostar pengar, det ger ingenting egentligen och blabla. Jag gjorde såhär och blabla", istället för vad mina föräldrar gjorde: "RÖKER DU EN CIGG SÅ SKA JAG TVINGA DIG RÖKA HELA PAKETET PÅ EN GÅNG SOM STRAFF, DU BLIR HOMOSEXUELL OCH HAMNAR I HELVETET, DU KOMMER ALDRIG FÅ EN TJEJ, DU BLIR STERIL, DIN PAPPA KAN FÅ EN HJÄRTINFARKT AV CHOCKEN, INGEN VILL ANSTÄLLA DIG, DU KOMMER VILJA TATUERA ANSIKTET OCH BLI KRIMINELL AAAAAAAAAAAA"
Citera
2017-11-21, 12:04
  #4
Medlem
Alphaomegarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugerMammasTutte1
Jag gjorde likadant, var arbetslös i ett år och började dagen med energidricka och en Prince röd. Det slutade med att jag började röka på heltid och hoppade över till snus. Snusade två år kanske och slutade, men började igen efter ännu fler år eftersom jag verkligen älskar snus.

Så, om du tror att nikotin är något farligt så lär du sluta. Jag har aldrig blivig beroende av en substans och då har jag rökt cannabis dagligen i 4 år, jag har brukat oxycontin dagligen över en månad, amfetamin dagligen över ett halvår och även DMT flera gånger. Aldrig har jag haft några problem att plötsligt en dag skita i det. T.ex. så slutade jag med cannabis för mindre än en vecka sedan och allt är som vanligt, trots att jag rökt så mycket att min tolerans inte ens gör mig hög längre även om jag röker en joint (brukar bara använda en vaporizer annars).

Nikotin däremot, där fastnade jag, alltså jag fastnade. Det är ett problem för dig om du tycker att det är ett problem. Att du i framtiden kommer hamna på sjukhus och andas genom en festisflaska är givetvis ingenting som dj behöver bry dig ett dugg i. Skräckpropaganda. Att röka eller snusa är en nyttig erfarenhet för framtiden. Då kan du berätta för dina barn att "blabla och det kostar pengar, det ger ingenting egentligen och blabla. Jag gjorde såhär och blabla", istället för vad mina föräldrar gjorde: "RÖKER DU EN CIGG SÅ SKA JAG TVINGA DIG RÖKA HELA PAKETET PÅ EN GÅNG SOM STRAFF, DU BLIR HOMOSEXUELL OCH HAMNAR I HELVETET, DU KOMMER ALDRIG FÅ EN TJEJ, DU BLIR STERIL, DIN PAPPA KAN FÅ EN HJÄRTINFARKT AV CHOCKEN, INGEN VILL ANSTÄLLA DIG, DU KOMMER VILJA TATUERA ANSIKTET OCH BLI KRIMINELL AAAAAAAAAAAA"

Farsan, förlåt jag ska försöka hålla mig till endast kaffe...
Citera
2017-11-21, 12:14
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Farsan, förlåt jag ska försöka hålla mig till endast kaffe...
Hoppas innerligt att din pappa inte kallar sig för SugerMammasTutte på internet.
Citera
2017-11-21, 12:21
  #6
Medlem
Gabriel Knights avatar
Cigarett och kaffe låter som en fransk frukost men de äter åtminstone en croissant också till kaffet
Även om fransmännen gör detta så är det nog inte bra för magen i det långa loppet.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-11-21 kl. 12:25.
Citera
2017-11-21, 13:57
  #7
Medlem
UndeadNinjas avatar
Jag gör ungefär samma. Inte varje morgon men ibland startar jag dagen med en kopp kaffe och en cigg. Som sagt inte varje dag men kanske nån dag i veckan så kanske inte påverkar mig lika mycket som dig då.

Jag ska iaf sluta och det tycker jag du med borde göra.
Citera
2017-11-21, 13:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Tror ni att det kommer att ha en större påverkan i längden när jag gör så här? Självklart är det bäst att jag slutar helt men vad tror ni? Det är så svårt att säga hur det påverkar min kropp i längden. Mängden är liten men jag får i mig massa skit kroppen varje morgon ändå.

Gör det du känner för. Vem fan bryr sig vad andra tycker.
Citera
2017-11-22, 14:28
  #9
Medlem
En halv cigarett är nog inte ens värre än att bo i en medelstor stad. Problemet blir ju att en halv cigarett lätt kan bli en hel som sen blir två tills du sitter där med ett paket om dagen. Men om du har den mentala styrkan att hålla dig till en på morgonen bör det inte vara något problem.
Citera
2017-11-24, 09:20
  #10
Medlem
AA-suiteds avatar
Känns som att det kommer gå över till mer och mer. Skulle hellre rekommendera dig en snus till kaffet på morgonen för då reducerar du hälsorisken markant och får samtidigt en starkare kick. Kan tipsa om något fint om du berättar vad du gillar. Testat snus förr? Vilken sort? Gillar du tobakssmaken eller skulle något smaksatt eller mint vara bättre?

Om inte snus så en vape kanske? Kan uppfattas som lite homoerotiskt bland allmänheten men du ska ju bara använda den hemma på morgonen och en vape kan du använda inomhus utan att lukten stannar och att lägenheten skadas. De innehåller också nikotin om du inte visste det.
Citera
2017-12-12, 16:38
  #11
Medlem
RZLAs avatar
Risken är väl att du kommer fasta och börja röka mer och mer. Men så länge du håller dig till en halv cigg borde det inte vara någon större fara. Eller känner du att det har påverkat din kondition negativt hittills? I sådana fall skulle det kunna vara ett tecken på att det inte är så bra för dina lungor.
Citera
2018-01-03, 16:07
  #12
Avstängd
Absolut ingen fara med de små mängderna själv tar jag 2 snus och 2 koppar kaffe varje morgon
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback