Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 10:37
  #145
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misogyn
Vad händer om man kidnappar honom och dumpar honom efter danska eller norska gränsen? Blir han alltså arresterad då och sänd till Grekland?

Låter ju inte så svårt ifall man var ett gäng och fick in honom i en skåpbil.

Lite som en låååång svensexa. Låter onekligen som en kul grej.

Har missat hans tidigare oprovocerade misshandel, inget större tvivel om att han är skyldig till knivdådet heller då.
Citera
2017-11-24, 18:50
  #146
Medlem
Lawlines avatar
Troligen så blir det en villkorlig dom för kniv-Calle. Jag anser att det skulle behövas ett par i år fängelse så att han kommer på andra tankar. Tyvärr så är det som andra har skrivit att han kommer att ha ihjäl någon innan det svenska rättsväsendet förstår att personer som han inte ska vara lösa i vårat samhälle. Hur länge kan han hålla sig i skinnet efter denna händelse?
Citera
2017-11-24, 22:52
  #147
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Trollar du nu eller? Calle är förvisso en våldsam pajas med dåligt ölsinne men han är väl hyfsat välbeställd ändå? Varför skulle han till exempel råna en livsmedelsaffär? Och barnporr? Hur vet du det?

Som sagt, detta har jag fått höra av folk som kände honom. Ja kände, de har valt att säga upp bekantskapen med honom efter Grekland. Kan mycket väl vara så att de hittar på och spär på lite extra eftersom de är säkra på hans skuld i ärendet nere i Grekland. Så visst, du kan ha rätt. Jag har dock inte lagt nån vidare energi i att forska om deras påstående är falska eller sanna. I mina öron låter det dock inte helt ofattbart att han är skyldig till det som påstås.

Knivar man en annan människa så har det gått ganska långt. Är nästan då säker på att ett par mindre oväpnade rån och lite barnporr på datorn och ett par snodda bilar på fyllan inte är några problem för Calle. Men kan hålla med om att barnporren lät lite snedvridet. Men det andra är jag nästan säker på att han utfört.

Han har bevisligen utfört flera gärningar där han har klarat sig undan rättvisan och sluppit fri. Fall där polisen famlat i blindo och förundersökningar har lagts ner i brist på bevis. Även förundersökningar där Calles namn inte ens nämnts i. Det finns fall, tro mig. Det skulle de aldrig ljuga om. Dock är det väl inga större saker, men ändå.
Citera
2017-11-24, 23:17
  #148
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Som sagt, detta har jag fått höra av folk som kände honom. Ja kände, de har valt att säga upp bekantskapen med honom efter Grekland. Kan mycket väl vara så att de hittar på och spär på lite extra eftersom de är säkra på hans skuld i ärendet nere i Grekland. Så visst, du kan ha rätt. Jag har dock inte lagt nån vidare energi i att forska om deras påstående är falska eller sanna. I mina öron låter det dock inte helt ofattbart att han är skyldig till det som påstås.

Knivar man en annan människa så har det gått ganska långt. Är nästan då säker på att ett par mindre oväpnade rån och lite barnporr på datorn och ett par snodda bilar på fyllan inte är några problem för Calle. Men kan hålla med om att barnporren lät lite snedvridet. Men det andra är jag nästan säker på att han utfört.

Han har bevisligen utfört flera gärningar där han har klarat sig undan rättvisan och sluppit fri. Fall där polisen famlat i blindo och förundersökningar har lagts ner i brist på bevis. Även förundersökningar där Calles namn inte ens nämnts i. Det finns fall, tro mig. Det skulle de aldrig ljuga om. Dock är det väl inga större saker, men ändå.
Han var känd som ”bråkstake” redan på högstadiet, så jag skulle inte bli förvånad om en stor del av det du hört är sant.
Citera
2017-11-24, 23:30
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Som sagt, detta har jag fått höra av folk som kände honom. Ja kände, de har valt att säga upp bekantskapen med honom efter Grekland. Kan mycket väl vara så att de hittar på och spär på lite extra eftersom de är säkra på hans skuld i ärendet nere i Grekland. Så visst, du kan ha rätt. Jag har dock inte lagt nån vidare energi i att forska om deras påstående är falska eller sanna. I mina öron låter det dock inte helt ofattbart att han är skyldig till det som påstås.

Knivar man en annan människa så har det gått ganska långt. Är nästan då säker på att ett par mindre oväpnade rån och lite barnporr på datorn och ett par snodda bilar på fyllan inte är några problem för Calle. Men kan hålla med om att barnporren lät lite snedvridet. Men det andra är jag nästan säker på att han utfört.

Han har bevisligen utfört flera gärningar där han har klarat sig undan rättvisan och sluppit fri. Fall där polisen famlat i blindo och förundersökningar har lagts ner i brist på bevis. Även förundersökningar där Calles namn inte ens nämnts i. Det finns fall, tro mig. Det skulle de aldrig ljuga om. Dock är det väl inga större saker, men ändå.
Kommer ihåg när man läste om Greklands grejen i pressen. Tänkte då, ta hem grabben till Sverige. Med facit i hand skulle den lille skiten fått ta sitt straff i Grekland. Offret i Grekland borde svenska staten ersätta för att svenska rättsväsendet skyddar en idiot med dyra advokats kostnader. Någon som vet, har idioten aldrig fått riktigt med stryk eller ger han bara tjuvsmällar?
Citera
2017-11-24, 23:45
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sverige får helt enkelt hantera konsekvensen av att man hjälpte Calle att hålla sig undan det Grekiska rättsväsendets utlämningsbegäran.

Vore jag den grekiska åklagaren hade jag skrockat gott åt att Sverige får smaka på gullgossens beteende.
Åklagaren i Grekland visste att hade rätt. Nästa gång släpper de inte en svensk även om han eller hon är oskyldig tack vare kniv Calle.
Citera
2017-11-25, 00:00
  #151
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Åklagaren i Grekland visste att hade rätt. Nästa gång släpper de inte en svensk även om han eller hon är oskyldig tack vare kniv Calle.
Jag instämmer - när man skyddar drägg så låter man andra betala priset ..
Citera
2017-11-25, 00:20
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer - när man skyddar drägg så låter man andra betala priset ..
Stämmer som du skriver. Vad kan denna bortskämda VD få för straff denna gång? En klapp på axeln och 30 timmars samhällstjänst i mammas företag? Ge marodören ett kännbart straff. Vi klagar på invandrare ( med all rätt) men vi har vårt eget drägg som Calle som borde få lida bakom lås och bom i Grekland.
Citera
2017-11-25, 05:14
  #153
Medlem
Arasones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vad pysslar Calle med i dagsläget? Något jobb eller så?

Vet att hans farsa har någon snickar- eller rörmokarfirma. Går den så pass bra att de gång efter gång kan betala för idiotsonens rättegångs- och advokatkostnader?

Det stämmer att hans farsa har en rör firma. Vet att farsan heter Gösta men vet inte vad hans firma heter, tyvärr.

Han har helt klart slantat en del under åren för ligistsonen.
Citera
2017-11-25, 06:57
  #154
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Åklagaren i Grekland visste att hade rätt. Nästa gång släpper de inte en svensk även om han eller hon är oskyldig tack vare kniv Calle.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer - när man skyddar drägg så låter man andra betala priset ..

Fast nu går ni i samma fälla som svenska folket lurades i för att få loss ”Calle med Kniven”: ni utgår från att det inte finns någon rättssäkerhet i Grekland.
Citera
2017-11-25, 08:20
  #155
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vad pysslar Calle med i dagsläget? Något jobb eller så?

Vet att hans farsa har någon snickar- eller rörmokarfirma. Går den så pass bra att de gång efter gång kan betala för idiotsonens rättegångs- och advokatkostnader?

Han är VD på denna firma.

https://www.allabolag.se/5568631732/cmj-bygg-vvs-ab
Citera
2017-11-25, 09:01
  #156
Medlem
Linguass avatar
Här sågas Calle av Leif GW Persson:

https://www.expressen.se/kronikorer/...har-blaa-ogon/

Han tvekar inte en sekund på att Calle hade varit inlåst om det hela istället hänt i Sverige. Ett riktigt WT är vad spinkisen är...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback