Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 02:59
  #1
Avstängd
SleggfaNs avatar
Hallå! Jag har köpt ny dator och vill då plocka över mina två hårddislar jag har i min nuvarande. Så det jag undrar är hur jag enklast rensar dem? Har tidigare bara formaterat i samband med ominstallation av OS och tänker att det borde finnas något smidigare sett och nu har jag ju en hårddisk i nya datorn med OS på redan.
Citera
2017-11-21, 03:01
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleggfaN
Hallå! Jag har köpt ny dator och vill då plocka över mina två hårddislar jag har i min nuvarande. Så det jag undrar är hur jag enklast rensar dem? Har tidigare bara formaterat i samband med ominstallation av OS och tänker att det borde finnas något smidigare sett och nu har jag ju en hårddisk i nya datorn med OS på redan.
Vilket operativsystem?
Med Windows, stoppa hårddiskarna i datorn, högerklicka på en hårddisk du vill formatera i Windows Explorer (Utforskaren) och välj Formatera.
Citera
2017-11-21, 05:49
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och om dessa HD inte dyker upp under Utforskaren så finner man dessa under Diskhanteringen.

Utförandet är stort sett samma som ovan inlägg. Man får ibland byta enhetsbeteckning så att enheten dyker upp under Utforskaren.
Citera
2017-11-21, 06:00
  #4
Medlem
Anti-WOGs avatar
Glöm inte att bygla om dom till "slave"
Citera
2017-11-21, 07:41
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Glöm inte att bygla om dom till "slave"
Det var längesedan man behövde bry sig om något sådant...
Citera
2017-11-21, 16:16
  #6
Avstängd
SleggfaNs avatar
Aha, att det skulle bli så enkelt hade jag inte ens tänkt på. Tackar för svaren!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback