Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 01:52
  #1
Medlem
Tja,

Jag skulle vilja skaffa ett stativ till min iPhone för att kunna ta porträttbilder och liknande. Vill helt ha ett högt och ser att många slutar på typ 1.40-1.50. Finns det högre som inte kostar skjortan?
Citera
2017-11-22, 21:55
  #2
Medlem
Ingen?
Citera
2017-11-23, 09:40
  #3
Moderator
Falukropps avatar
TV-, bild- och mediautrustning --> Foto: produkter och köpråd
/Moderator
Citera
2017-12-11, 21:08
  #4
Medlem
Fortfarande på jakt efter ett stativ som man kan höja till åtminstone 180 cm.
Finns det verkligen ingenstans?
Citera
2017-12-12, 22:25
  #5
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Fortfarande på jakt efter ett stativ som man kan höja till åtminstone 180 cm.
Finns det verkligen ingenstans?

De flesta billiga stativ går inte så högt som du vill. Jag har ett Manfrotto XPROB 055 som går upp till strax under 180cm. Jag tror inte att det säljs längre, men det var en storsäljare så att hitta ett sånt begagnat kanske är ett alternativ? Sen finns förstås adaptrar till smartphone som du fäster på vilket stativhuvud som helst, du vinner ju lite höjd på själva huvudet också, förmodligen runt 10 cm eller så.

Jag vet inte vad din budget är, men generellt tycker jag att stativ sällan är prisvärda nya. Begagnatmarknaden är rätt stor och många begagnade stativ är som nya. Så leta något begagnat skulle jag säga, det finns många bra köp/sälj-grupper för fotografer på Facebook exempelvis där du kan lägga upp köpes-annons.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback