Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 23:51
  #1
Medlem
Någon som har tips på fördrink med höst/vinter tema? Gärna lite finess men inte något som kräver att man jobbat i bar i 10 år. Gillar rena smaker så helst inte något sliskigt.

Tack för tips!
Citera
2017-11-21, 00:18
  #2
Medlem
Fuzzy Santa för fan.
Julmust, grädde och fireball.

Mer jul än så blir det inte.
Citera
2017-11-21, 00:33
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Fuzzy Santa för fan.
Julmust, grädde och fireball.

Mer jul än så blir det inte.

Bra idé! Men har en egen idé också:
Var snabb med att "introducera" julglöggen, folk har ännu inte tröttnat på den så här på slutet av november:

Klassiskt recept som mina gäster alltid uppskattar:
1) Alkoholfri Blossa Julglögg. (Den ska ändå värmas, så alkoholfri är bäst, skattepengarna ska inte gå upp i rök!)
2) Russin, finhackade, samt en kanelstång sjuder (knappt sjuder) ihop med glöggen i fem minuter.
3) När glöggen och russinen är klara, häll i några hackade mandlar.
4) Dags för spriten! Häll i RUMSTEMPERERAD vodka, så att blandningen blir drickbar. Rejält!
5) Servera ihop med en burk "Mor Annas pepparkakor" som gästerna får ta ur fritt.

Man kan komplettera drinken med pressad citron, så den blir mindre söt. Själv ogillar jag egentligen söta drycker, så jag brukar pressa i citron i dessa. Finns också "citron på flaska" om man är lat som jag... Citron på flaska, länk. -Tio spänn på Willys..
Citera
2017-11-21, 08:44
  #4
Medlem
Skinny Bitch alla dagar i veckan.
Citera
2017-11-21, 09:15
  #5
Medlem
Julglögg med mandel och russin och spetsad med lite mörk rom sitter aldrig fel.
Citera
2017-11-21, 10:53
  #6
Medlem
ps870s avatar
Mousserande vin, lite vit glögg och en tunt skuren apelsinskiva. Servera i kylt champagneglas som du eventuellt kör en sockrad kant på.
Citera
2017-11-22, 21:58
  #7
Medlem
nittontrettons avatar
En flaska Koskenkorva innanför västen värmer fint en kall vinterdag. Vill man kan man ju alltid lägga ner ett lingon för smakens skull.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback